Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in je huis. We verzekeren schade door gebeurtenissen die in de polisvoorwaarden staan omschreven, zoals schade door brand, diefstal, neerslag, storm, lekkage.

Wat is verzekerd?

Alle spullen in je huis, zoals meubels, TV's, boeken, (audio)apparatuur, sieraden, keukengerei, kleding, gordijnen.

Verzekerd bedrag

Wanneer het verzekerd bedrag lager is dan de werkelijke waarde van je spullen, dan ben je onderverzekerd. Bij schade ontvang je dan een te lage schadevergoeding. Dit gebeurt niet als je de inboedelwaardemeter hebt ingevuld om de waarde van je spullen vast te stellen.

Contra-expertise na schade

Ben je het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kun je ook zelf een expert inschakelen. Neem over de vergoeding van deze kosten vooraf contact met ons op.

Sieraden

Zijn meeverzekerd. Bij diefstal geldt een maximum van € 7.500.

(Audio-) apparatuur

Audiovisuele- en/of computerapparatuur, smartphones en tablets zijn normaal meeverzekerd.

Spullen buiten huis

Buiten je woning zijn je spullen beperkt verzekerd. Voor een ruimere dekking kun je een buitenshuisverzekering sluiten.

Vallen en stoten

Schade aan je inboedel door vallen en stoten is alleen verzekerd wanneer je hebt gekozen voor onze Uitgebreid Totaaldekking.

Hoeveel krijg je uitgekeerd?

Wanneer herstel niet mogelijk is vergoeden we de nieuwwaarde van je spullen. Is de dagwaarde van de spullen minder dan 40 % van de nieuwwaarde? Dan krijg je de dagwaarde vergoed.

Wat is niet verzekerd?

Fraude, opzet, strafbare activiteiten, molest

Je bent niet verzekerd als je bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraude pleegt. Of als er bij schade sprake is van opzet of roekeloosheid of criminele en strafbare activiteiten. Je bent ook niet verzekerd als de schade het gevolg is van molest of een atoomkernreactie.

Wat is niet verzekerd?

Schade door onder andere aardbeving, constructiefouten, grondverzakking, scheurvorming, dieren, ondeskundig uitgevoerde werkzaamheden, onvoldoende onderhoud, onvoldoende voorzorgsmaatregelen en schade die geleidelijk is ontstaan is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd gedekt. Bijvoorbeeld als kitnaden, voegen of tegels slecht onderhouden zijn en daardoor niet waterdicht zijn (waardoor vocht door de muren of vloeren van je woning komt). Check hiervoor je polisvoorwaarden. Of vraag je verzekeringsadviseur om advies.

Eigen risico

Standaard geldt een eigen risico van  150,- euro voor iedere schade (excl. glas). Tegen premietoeslag kan voor andere vormen van eigen risico gekozen worden:

Voor schade door storm geldt dan een eigen risico van  200.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.

Beperking maximale vergoeding

Bij schade aan inboedel in auto's is de vergoeding maximaal  500,-. Bij schade aan geld of papieren die waarde in geld hebben (bijvoorbeeld obligaties of aandelen) is de vergoeding maximaal  1.250,-. Bij schade (anders dan door storm/diefstal) aan planten, struiken en bomen is de vergoeding maximaal  25.000,-. Als de schade is veroorzaakt door storm of diefstal dan is de maximale uitkering  1.000,-.

Inboedel in onbewoond gebouw

De dekking wordt beperkt als de spullen in een onbewoond gebouw staan of op een ander adres worden opgeslagen.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt schade aan je inboedel/je spullen in je huis in Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in je situatie zo
snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van een maand.