Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Hebt u een reis geboekt, maar kunt u onverwachts niet gaan door een gedekte gebeurtenis? Dan vergoedt deze verzekering de annuleringskosten. Ook als u bijvoorbeeld een reis moet afbreken, krijgt u een vergoeding. Hetzelfde geldt bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur.
Op deze kaart staan de belangrijkste annuleringsredenen. U krijgt ook een vergoeding bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur.
Wij betalen annuleringskosten bij overlijden, een ernstig ongeval of ernstige ziekte van een verzekerde, partner, huisgenoot of een familielid (in eerste- of tweedegraad). Of bijvoorbeeld als een verzekerde door complicaties bij een zwangerschap niet kan reizen.
Er is ook dekking als een verzekerde, zijn partner, huisgenoot of een inwonend kind een noodzakelijke operatie moet ondergaan.
Wij betalen annuleringskosten bij overlijden, een ernstig ongeval, ernstige ziekte of mantelzorg van een verzekerde, partner, huisgenoot of een familielid (in eerste- of tweedegraad). Er is ook dekking bij een echtscheiding, ontbinding van een notarieel samenlevingscontract of relatie (mits samenwonend).
Wij betalen annuleringskosten als u de reis annuleert omdat u een nieuwe baan accepteert van minstens 20 uur per week. Of als u buiten uw schuld ontslagen bent.
Wij betalen annuleringskosten als u de reis annuleert omdat u onverwacht een huurwoning toegewezen krijgt waarvan de huur ingaat tijdens de reis of binnen 30 dagen hiervoor. Of als u ernstige schade hebt aan uw woning.
Hebt u zelf alle onderdelen van uw reis, los van elkaar, geboekt? Ook voor deze reizen vergoedt deze verzekering de annuleringskosten. Het moet wel om een gedekte oorzaak gaan.
Er zijn meerdere situaties waarin deze verzekering de schade niet dekt. Bijvoorbeeld bij overlijden of ziekte van vrienden. Of als de reden van annulering op moment van aanvragen van de verzekering te voorzien was.
Annuleringskosten van een reis naar een gebied waarvoor het Ministerie van Buitenlandse Zaken geadviseerd heeft hier niet heen te reizen (code oranje of rood) worden niet vergoed.
Dit geldt niet als een verzekerde aantoont dat hij dit niet kon weten of al in het gebied was. De verzekerde moet dan wel zo snel mogelijk dit gebied verlaten.
U bent niet verzekerd als u bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraude pleegt. Of als er bij schade sprake is van opzet of roekeloosheid of strafbare activiteiten. U bent ook niet verzekerd als de schade het gevolg is van molest.
Onder molest verstaan we: binnenlandse onlusten, burgeroorlog, gewapend conflict, muiterij, oproer en opstand.
Wilt u precies weten wat er wel en niet is gedekt? Lees dan de polisvoorwaarden.
De polis en de polisclausules en/of -aanhangsels vormen uw uiteindelijke verzekeringsovereenkomst. Op uw polis staat ook welke voorwaarden van toepassing zijn.
Maximaal € 1.500 per persoon per reis. Een hoger verzekerd bedrag is mogelijk.
Bel bij een overlijden, ernstige ziekte, ernstig ongeval of een ziekenhuisopname altijd meteen de Alarmcentrale. Doet u dit niet, dan krijgt u misschien niet alle kosten vergoed.
Deze verzekering dekt wereldwijd de annuleringskosten van een verzekerde.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.
Houdt u zich niet aan de verplichtingen en schaadt u onze belangen? Dan kan dat gevolgen hebben. Wij kunnen een schade dan afwijzen.
U kunt kiezen of u uw premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso.
Uw verzekering begint op de ingangsdatum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
U mag uw verzekering een jaar na de ingangsdatum op ieder moment zonder opgave van redenen beëindigen. Dat kan online via www.abnamro.nl of telefonisch via 0900 – 00 24.
Dit mag niet met terugwerkende kracht.