Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor je wel niet verzekerd bent.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade die op reis ontstaat. Bijvoorbeeld door diefstal van bagage of een ongeval. De verzekering biedt maximaal 90 aaneengesloten reisdagen dekking. Als je langer gaat reizen, is verlengen mogelijk. Als aanvulling kan je ook annulering doorlopend meeverzekeren.

Wat is verzekerd?

Je wordt altijd geholpen door onze Alarmcentrale. Bij een ongeluk of ziekte in het buitenland regelen en vergoeden wij vervoer naar huis en hulp voor jou en/of jouw gezin.

Keuze: medisch

Kies je voor een dekking voor geneeskundige kosten? Dan worden de kosten van een spoedeisende of onverwachte medische behandeling in het buitenland vergoed aanvullend op uw zorgverzekering. Overleg altijd eerst met de Alarmcentrale.

Bagage

Verzekerd voor maximaal  3.500 per reis. Bij sommige bagage geldt een lager verzekerd bedrag. Bijvoorbeeld bij verlies of diefstal van geld. Dit is verzekerd tot maximaal  250 per reis. Voor de vergoeding maken we gebruik van een afschrijvingstabel.

Bijzondere sporten

Ga je op wintersport? Dan geldt de dekking van de verzekering ook tijdens het beoefenen van een wintersport door een verzekerde. Heb je geneeskundige kosten meeverzekerd? Dan vergoeden we medische kosten bij een ongeluk, aanvullend op uw zorgverzekering.

Keuze: pech op reis

Bij pech met het vervoermiddel waarmee je op reis bent, zoals een personenauto, motor of boot, ben je verzekerd van hulp door de Alarmcentrale. We vergoeden vervangend vervoer tot maximaal  150 per dag voor maximaal 30 dagen. En vervoer van uw kapotte vervoermiddel naar huis. Diefstal van of schade aan uw vervoermiddel is niet verzekerd.

Ongevallen

Bij blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval keren wij een bedrag uit dat afhankelijk is van de mate invaliditeit.

Keuze: doorlopende annuleringsverzekering

Heb je een reis geboekt, maar kun je onverwachts niet gaan door een gedekte gebeurtenis? Dan vergoedt deze verzekering de annuleringskosten. Ook als je bijvoorbeeld een reis moet afbreken, krijg je een vergoeding. Hetzelfde geldt bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur.

Keuze: zakenreis

Kies je voor de aanvullende dekking voor zakenreis? Dan geldt de dekking van de verzekering ook tijdens een zakenreis van de verzekerde.

Wat is niet verzekerd?

Niet alles is verzekerd. Hieronder staan een aantal voorbeelden van situaties, waarbij schade nooit verzekerd is. Een volledig overzicht van wat wel en wat niet verzekerd is staat in de voorwaarden.

Reisadvies van de overheid

Wordt door het Ministerie van Buitenlandse Zaken geadviseerd (code oranje of rood) om niet naar je bestemming te reizen? Dan zijn schade, een uitkering door een ongeval, kosten of pech niet verzekerd.

Fraude, opzet en molest

Als je bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraudeert, ben je niet verzekerd. Je bent ook niet verzekerd als er sprake is van opzet, roekeloosheid of strafbare activiteiten. Schade als gevolg van molest is nooit verzekerd.

Onzorgvuldigheid

Je bent alleen verzekerd als je voorzichtig met jouw spullen omgaat. In een auto moet bijvoorbeeld bagage helemaal uit het zicht en in een afgesloten ruimte (kofferbak afgedekt met hoedenplak) zijn opgeborgen.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Wil je precies weten wat er wel en niet is gedekt? Lees dan de polisvoorwaarden.

Eigen risico

Bij beschadiging, diefstal of verlies van bagage heb je een eigen risico van  50,- per gebeurtenis. Je kan ook voor een hoger eigen risico kiezen.

Op reis in Nederland

In Nederland ben je alleen verzekerd bij minimaal één geboekte overnachting.

Direct Alarmcentrale bellen

Bel bij een ernstige ziekte, ongeval, operatie of ziekenhuisopname altijd meteen de Alarmcentrale. Doe je dit niet, dan krijg je misschien niet alle kosten vergoed.

 

Waar ben ik gedekt?

Je kiest zelf waar je verzekerd wilt zijn: in Europa of wereldwijd.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Beantwoord onze vragen eerlijk als je de verzekering aanvraagt. En doe zoveel mogelijk om schade te voorkomen en beperken. Als je schade hebt, meldt dit dan zo snel mogelijk. Bel bij een ernstige ziekte, ongeval, operatie of ziekenhuisopname zo snel mogelijk de ABN AMRO Hulpdienst. Geef veranderingen in jouw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kan kiezen of je de premie maandelijks of jaarlijks betaalt. Betalen kan via een automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De ingangsdatum van de verzekering staat op de polis vermeld. Als je de premie niet op tijd betaalt, kunnen wij de verzekering beëindigen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je mag jouw verzekering een jaar na de ingangsdatum op ieder moment beëindigen, zonder opgave van redenen. Dat kan online via www.abnamro.nl of telefonisch via 0900 – 00 24 (gebruikelijke belkosten)..