Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in je woning. Het gaat daarbij om schade door een plotselinge en onvoorziene gebeurtenis zoals brand, inbraak, vandalisme, neerslag, hagel, storm en lekkage door een breuk in een waterleiding.
Naast de schade vergoeden wij ook de kosten die je moet maken om schade te voorkomen of te beperken. Bijvoorbeeld bij beredding en een noodvoorziening bij een acuut dreigende schade. Bij een gedekte schade vergoeden wij ook opruimings- en saneringskosten en kosten voor een vervangende woonruimte.
Alle inboedel in je huis, zoals meubels. Voor een aantal spullen gelden maximum bedragen.
Je lijfsieraden, audio- computer- en videoapparatuur zijn bij diefstal uit je woning verzekerd voor maximaal € 2.500,- per gebeurtenis.
Je inboedel is verzekerd tot maximaal het bedrag dat op je polis staat. Je hebt de keuze tussen een verzekerd bedrag van € 10.000,- (niet mogelijk wanneer je samen woont) of € 20.000,- per gebeurtenis. In de afschrijvingslijst zie je per product wat de gemiddelde levensduur in jaren is en welk afschrijvingspercentage wij per jaar toepassen.
Bent je het niet eens met de vastgestelde grootte van de schade door onze expert? Wij vergoeden dan de kosten van de expert die je zelf inschakelt tot het bedrag dat onze expert rekent. Wij beoordelen ook of deze kosten redelijk zijn. Onredelijke kosten vergoeden wij niet. Neem hiervoor altijd contact met ons op.
Je lijfsieraden zijn verzekerd bij diefstal tot maximaal € 2.500 per gebeurtenis.
Je audio-, computer- en videoapparatuur zijn verzekerd bij diefstal voor maximaal € 2.500 per gebeurtenis.
In een beperkt aantal situaties dekt deze verzekering schade aan inboedel buiten de woning. Lees in de polisvoorwaarden om welke inboedel dit gaat en wat de verzekerde gebeurtenissen zijn.
Niet verzekerd is bijvoorbeeld schade ontstaan door:
Schade aan je spullen door vallen en stoten is niet verzekerd. Let op: Dus ook schade door vallen en stoten van je mobiele elektronica, zoals je smartphone, tablet of laptop, is niet standaard op de inboedelverzekering gedekt.
Bijvoorbeeld een kast die omvalt en daardoor beschadigt. Of een smartphone in je broekzak die stukgaat omdat je ermee tegen de hoek van een tafel stoot.
Voor geld of geldswaardig papier is er buiten de woning geen dekking. Let op: In de woning is de dekking beperkt tot € 500,- per gebeurtenis.
Het breken van glas in je woning is niet verzekerd.
Wij vergoeden geen schade als je bij het afsluiten van de verzekering of bij een schade fraudeert. Wij vergoeden ook geen schade bij opzet, roekeloosheid of strafbare activiteiten. Schade als gevolg van molest is nooit verzekerd.
Onder molest verstaan wij: binnenlandse onlusten, burgeroorlog, gewapend conflict, muiterij, oproer en opstand. In de begrippenlijst van de polisvoorwaarden vindt je meer informatie over molest.
Wil je precies weten wat er wel en niet is gedekt? Lees dan de polisvoorwaarden.
De polis en de polisvoorwaarden vormen de uiteindelijke verzekeringsovereenkomst. Op de
polis staat welke polisvoorwaarden van toepassing zijn.
Er geldt een eigen risico van € 250,- per gebeurtenis na diefstal. Dit eigen risico geldt alleen wanneer je woont in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag of Utrecht.
Je moet de volgende veranderingen aan ons doorgeven:
Zijn je spullen buiten de woning in een ander afgesloten gebouw op een ander adres? Dan dekt je verzekering tot maximaal € 2.000,- pergebeurtenis. Verzekerd is schade door brand, rook, roet, bliksem, ontploffing en diefstal na inbraak.
Schade door diefstal is alleen verzekerd als er zichtbare verbrekningen zijn aan het door jou gehuurde woongedeelte.
Deze verzekering dekt schade aan je inboedel in je woning in Nederland. In een aantal gevallen is schade aan je inboedel ook buiten je woning gedekt. Wil je precies weten wat wel en niet is gedekt? Lees dan de polisvoorwaarden.
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Doe zoveel mogelijk om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.
Hou je je niet aan de verplichtingen en schaad je onze belangen? Dan kan dat gevolgen hebben. Wij kunnen een schade dan afwijzen. Of we kunnen zelfs de verzekering beëindigen.
Je kunt kiezen of je je premie maandelijks of jaarlijks. Betalen kan via een automatische incasso.
De verzekering begint op de ingangsdatum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Je mag je verzekering op ieder moment zonder opgave van redenen beëindigen. Dat kan online via www.abnamro.nl of telefonisch via 0900 – 00 24.
Je kunt de verzekering niet met terugwerkende kracht beëindigen.