Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in je huis. Het gaat daarbij om schade door een plotseling en onvoorziene gebeurtenis zoals schade door brand, diefstal, neerslag, storm en uitstromend water.
Naast de schade vergoeden wij ook de kosten die je moet maken om schade te voorkomen of te beperken, zoals bij bereddering en noodvoorzieningen bij een acute schade. Bij een gedekte schade vergoeden wij ook opruimings- en saneringskosten, kosten voor vervangend onderdak en tijdelijke opslag.
Alle spullen in je huis, zoals meubels. Voor een aantal spullen gelden maximum bedragen.
Je lijfsieraden, audio-, computer- en videoapparatuur zijn verzekerd bij diefstal voor maximaal € 2.500 per gebeurtenis.
Je inboedel is verzekerd tot maximaal het bedrag dat op je polis staat.
In de afschrijvingslijst zie je per bezit wat de gemiddelde levensduur in jaren is en welk afschrijvingspercentage wij per jaar gebruiken.
Een overzicht vind je hier.Ben je het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kun je ook zelf een expert inschakelen. Neem over de vergoeding van deze kosten vooraf contact met ons op.
Je lijfsieraden, audio-, computer- en videoapparatuur zijn verzekerd bij diefstal voor maximaal € 2.500 per gebeurtenis.
Je lijfsieraden, audio-, computer- en videoapparatuur zijn verzekerd bij diefstal voor maximaal € 2.500 per gebeurtenis.
In een aantal situaties dekt deze verzekering schade aan inboedel buiten de woning. Lees je polisvoorwaarden om welke situaties dit gaat en wat de maximaal verzekerde bedragen zijn.
Schade aan je spullen door vallen en stoten is niet verzekerd. Let op: Dus ook schade door vallen en stoten van je mobiele elektronica, zoals je smartphone, tablet of laptop, is niet standaard op de inboedelverzekering gedekt.
Bijvoorbeeld een kast die omvalt en daardoor beschadigt. Of een mobieltje in je broekzak dat stukgaat omdat je ermee tegen de hoek van een tafel stoot.
Voor geld of geldswaardig papier is er buiten de woning geen dekking. Let op: In de woning is de dekking beperkt tot € 500,-;
Glasbreuk van je ruiten is niet verzekerd.
Je bent niet verzekerd als je bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraude pleegt. Of als er bij schade sprake is van opzet of roekeloosheid of strafbare activiteiten. Je bent ook niet verzekerd als de schade het gevolg is van molest.
Onder molest verstaan we: binnenlandse onlusten, burgeroorlog, gewapend conflict, muiterij, oproer en opstand.
Wil je precies weten wat er wel en niet is gedekt? Lees dan de polisvoorwaarden.
De polis en de polisclausules en/of -aanhangsels vormen jouw uiteindelijke verzekeringsovereenkomst. Op uw polis staat ook welke voorwaarden voor jou van toepassing zijn.
Er geldt een eigen risico van EUR 250,- na diefstal in de grote steden per gebeurtenis.
Je moet de volgende veranderingen aan ons doorgeven: Je hebt geen recht meer op studiefinanciering, je bent geen alleenstaande meer, in je huishouden komt een kind wonen en/of je verhuist naar het buitenland. Geef je de verandering niet binnen 14 dagen door? Dan kunt je bij een schade geen of een lagere uitkering krijgen.
Zijn je spullen buiten de woning in een ander afgesloten gebouw op hetzelfde of een ander adres? Dan dekt je verzekering tot maximaal € 2.000,- per gebeurtenis voor schade door brand, rook, roet, bliksem, ontploffing en diefstal na inbraak.
Schade door diefstal is alleen verzekerd als er zichtbare beschadiging is aan het door jou gehuurde woongedeelte.
Deze verzekering dekt schade aan je spullen in Nederland. In een aantal gevallen is schade aan je inboedel ook buiten je woning gedekt. Wil je precies weten wat wel en niet is gedekt? Lees dan de polisvoorwaarden.
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Doe zoveel mogelijk om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.
Hou je je niet aan de verplichtingen en schaadt je onze belangen? Dan kan dat gevolgen hebben. Wij kunnen een schade dan afwijzen. Of we kunnen zelfs de verzekering beëindigen.
Je kunt kiezen of je je premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso.
De verzekering begint op de ingangsdatum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Je mag je verzekering op ieder moment zonder opgave van redenen beëindigen. Dat kan online via www.abnamro.nl of telefonisch via 0900 – 00 24
Je kan niet met terugwerkende kracht beëindigen.