Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vangt financiële tegenvallers op bij een schade aan jouw zakelijke elektronica.

Wat is verzekerd?

Jouw elektronica overal ter wereld. Met elektronica bedoelen wij:

  • computerapparatuur;
  • kantoorelektronica;
  • betaalautomaten;
  • productherkenningssystemen;
  • communicatiemiddelen;
  • mobiele telefoons of smartphones;
  • elektronische informatiedragers;
  • standaardsoftware.

Het verzekerd bedrag geef je aan ons door en staat in de tabel op het polisblad. De elektronica is verzekerd tegen schade die plotseling en zonder dat je dit kon verwachten is veroorzaakt.

Schadevergoeding

Wij nemen de nieuwwaarde direct vóór de schade als uitgangspunt als de electronica niet ouder is als 4 jaar. Wij trekken daar de restwaarde direct na de schade van af. Het overgebleven bedrag krijg je vergoed.

Extra kosten

Ook de extra kosten die je maakt om na een verzekerde schade bedrijfsstilstand te voorkomen is verzekerd.

Net als de extra kosten die je maakt wanneer jouw elektronica als gevolg een stroomstoring niet meer functioneert.

Reconstructiekosten

De reconstructiekosten die je maakt om na een verzekerde schade jouw administratie te herstellen is verzekerd.

De uitkeringstermijn is maximaal 52 weken.

Dekking voor vervoer en verblijf elders

De verzekering geldt overal ter wereld. Het maakt daarom niet uit waar je met jouw elektronica naar toe gaat.

Wat is niet verzekerd?

Niet alles is verzekerd. Hieronder staan een aantal situaties beschreven die niet zijn verzekerd.

Lees in de polisvoorwaarden het hoofdstuk ' Wat dekt deze verzekering nooit?' wat alle uitsluitingen zijn of neem contact op met jouw verzekeringsadviseur.

Schade door normaal gebruik

Deze verzekering dekt nooit schade door normaal gebruik ook niet als dit leidt tot ontsiering. Denk hierbij aan schade door barsten, deuken, krassen of vlekken.

Cyberrisico

Deze verzekering dekt nooit schade als gevolg van een cyberrisico.

Fraude, opzet en molest

Als je bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraudeert, ben je niet verzekerd. Je bent ook niet verzekerd als er sprake is van opzet, roekeloosheid of strafbare feiten. Schade als gevolg van molest is nooit verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt een algemeen eigen risico. Dit is het bedrag dat per schade voor jouw eigen rekening komt.

De hoogte van het eigen risico binnen het gebouw op de locatie staat op het polisblad. Heb je schade aan elektronica buiten het gebouw? Dan geldt er een hoger eigen risico.

Afspraken

In sommige situaties gelden er aanvullende afspraken, bijvoorbeeld voor preventiemaatregelen. Voldoe je niet aan deze afspraken? Dan kan dit gevolgen hebben voor de dekking. Daarom is het belangrijk dat je nagaat of je aan de aanvullende afspraken voldoet.

 

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt overal ter wereld.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in jouw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je de premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je mag jouw verzekering op ieder moment zonder opgave van redenen beëindigen. Dat kan online via www.abnamroverzekeringen.nl of telefonisch via 038-496 86 63.