Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vangt financiële tegenvallers op bij een schade aan jouw bedrijfsgebouw.

Wat is verzekerd?

Jouw gebouw op de verzekerde locatie. Onder het gebouw verstaan wij ook:

  • een zaak die aan de buitenkant van een gebouw is bevestigd, zoals een zonnescherm, uithangbord, lichtreclame, antenne of een automaat;
  • de omheining, een laadpaal, een zwembad of een ander bouwwerk op de locatie.

Jouw gebouw is verzekerd tegen schade ontstaan door bijvoorbeeld brand, storm, inbraak of diefstal na inbraak. In de tabel op het polisblad lees je welke module je hebt gekozen.

Verzekerd bedrag

Het verzekerd bedrag geef je aan ons door en staat in de tabel op het polisblad.

Het verzekerd bedrag van het onderdeel Gebouw is de herbouwwaarde.

Extra kosten na schade

Wij vergoeden boven het verzekerd bedrag de kosten die je maakt in opdracht van een overheid om jouw gebouw te herstellen of herbouwen. Deze vergoeding is maximaal 10% van het verzekerd bedrag.

Huur

Wij vergoeden het verlies van huurinkomsten als jouw gebouw door een schade (gedeeltelijk) onbruikbaar is. Deze vergoeding is maximaal 10% van het verzekerd bedrag en voor maximaal 52 weken.

Tuinaanleg

Heb je ook schade aan jouw tuin? Dan vergoeden wij ook de kosten om jouw tuin te herstellen. Deze vergoeding is maximaal 10% van het verzekerd bedrag.

Keuze: gebouw van Morgen

Met Gebouw van Morgen krijg je de kosten vergoed die je maakt om bij herbouw aan het Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl) te voldoen.

Contra-expertise na schade

Ben je het niet eens met het schadebedrag dat onze expert vaststelt? Wij vergoeden dan de kosten van de expert die je zelf inschakelt tot het bedrag dat onze expert rekent. Wij beoordelen ook of deze kosten redelijk zijn. Onredelijke kosten vergoeden wij niet. Neem hiervoor altijd contact met ons op.

Glas

Het glas van het gebouw is verzekerd volgens de module die je hebt gekozen.

Heb je gekozen voor de module BASIS? Dan is het glas bijvoorbeeld verzekerd tegen schade door storm of inbraak. Wil je het glas ook verzekeren tegen val- en stootschades? Verzeker dan ook het onderdeel Glas.

Wat is niet verzekerd?

Niet alles is verzekerd. Hieronder staan een aantal situaties beschreven die niet zijn verzekerd.

Lees in de polisvoorwaarden het hoofdstuk ' Wat dekt deze verzekering nooit?' wat alle uitsluitingen zijn of neem contact op met jouw verzekeringsadviseur.

Schade door grondwater

Schade die ontstaat door grondwater is niet verzekerd.

Cyberrisico

Deze verzekering dekt nooit schade als gevolg van een cyberrisico.

Fraude, opzet en molest

Als je bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraudeert, ben je niet verzekerd. Je bent ook niet verzekerd als er sprake is van opzet, roekeloosheid of strafbare feiten. Schade als gevolg van molest is nooit verzekerd.

Slecht onderhoud

Ontstaat of verergert de schade door slecht onderhoud? Dan vergoeden wij de schade niet.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt een eigen risico voor storm van  750,- per gebeurtenis. Dit is het bedrag dat per stormschade voor jouw eigen rekening komt.

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overloopt of faalt.

Afspraken

In sommige situaties gelden er aanvullende afspraken, bijvoorbeeld voor preventiemaatregelen. Voldoe je niet aan deze afspraken? Dan kan dit gevolgen hebben voor de dekking. Daarom is het belangrijk dat je nagaat of je aan de aanvullende afspraken voldoet.

Leegstand

Als jouw pand leeg staat, gekraakt, onbewoonbaar of onteigend is, ben je beperkt verzekerd.

 

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt op de locatie die op het polisblad vermeld staat.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in jouw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je de premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je mag jouw verzekering op ieder moment zonder opgave van redenen beëindigen. Dat kan online via www.abnamroverzekeringen.nl of telefonisch via 038-496 86 63.