Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vangt financiële tegenvallers op bij een breukschade van het glas op jouw locatie.

Wat is verzekerd?

Verzekerd is het glas in het gebouw op jouw locatie na een schade door breuk.

Met glas bedoelen wij het standaard te verkrijgen glas (of kunststof) dat licht doorlaat en vastzit in deuren of ramen.

Heb je speciaal bewerkt, versierd, beplakt of gebogen glas? Breid dan het onderdeel Glas uit met het onderdeel Bijzonder Glas. Zo is ook dit glas goed verzekerd.

In de tabel op het polisblad lees je welk onderdeel je hebt gekozen.

Verzekerd bedrag

Bij schade aan het verzekerde glas krijg je de herstelkosten van het (Bijzonder) Glas vergoed.

Extra kosten na schade

De kosten voor het aanbrengen van een noodvoorziening na breuk zijn meeverzekerd.

Wat is niet verzekerd?

Niet alles is verzekerd. Hieronder staan een aantal situaties beschreven die niet zijn verzekerd.

Lees in de polisvoorwaarden het hoofdstuk ' Wat dekt deze verzekering nooit?' wat alle uitsluitingen zijn of neem contact op met jouw verzekeringsadviseur.

Schade door brand

Schade ontstaan door brand, blikseminslag en/of ontploffing.

Glas in balkon- en terreinafscheidingen

Het glas in windschermen, balkon- en/of terreinafscheidingen is niet verzekerd. Net als schade aan lekkend isolerend glas.

Fraude, opzet en molest

Als je bij het afsluiten van de verzekering of bij schade fraudeert, ben je niet verzekerd. Je bent ook niet verzekerd als er sprake is van opzet, roekeloosheid of strafbare feiten. Schade als gevolg van molest is nooit verzekerd.

Leegstand

Staat jouw pand leeg of is het gekraakt, onbewoonbaar of onteigend? Dan ben je niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen Risico

In sommige situaties geldt er een algemeen eigen risico. Geldt dit voor jou? Dan vind je de hoogte van dit eigen risico in de tabel op het polisblad.

Afspraken

In sommige situaties gelden er aanvullende afspraken, bijvoorbeeld voor preventiemaatregelen. Voldoe je niet aan deze afspraken? Dan kan dit gevolgen hebben voor de dekking. Daarom is het belangrijk dat je nagaat of je aan de aanvullende afspraken voldoet.

Eigen gebrek

Ontstaat er schade door eigen gebrek aan glas in lood of draadglas? Dan vergoeden wij de schade niet.

 

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt op de locatie die op het polisblad staat.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in jouw situatie zo snel mogelijk door.

Hoe en wanneer betaal ik?

Je kunt kiezen of je de premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je mag jouw verzekering op ieder moment zonder opgave van redenen beëindigen. Dat kan online via www.abnamroverzekeringen.nl of telefonisch via 038-496 86 63.