Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
De Doorlopende Zakenreis- en annuleringsverzekering zorgt ervoor dat je hulp krijgt bij ziekte, ongeval of overlijden tijdens een reis die je vanwege je beroep of bedrijf maakt. Je kunt ook privéreizen van jou en je gezin meeverzekeren
SOS kosten: je krijgt altijd hulp van onze alarmcentrale. Bij een ongeluk, ernstige ziekte of overlijden regelen en vergoeden we vervoer naar huis en hulp.
Deze verzekering geldt tijdens zakenreizen niet alleen voor de hoofdverzekerde, maar ook voor de tijdens de zakenreis meereizende gezinsleden.
Je hebt recht op vergoeding van medische kosten in het buitenland. Ook vergoeden we het verplichte eigen risico van je zorgverzekering.
Je bent verzekerd voor schade, vermissing of diefstal van je bagage. De maximale vergoeding is afhankelijk van de gekozen variant. Voor de vergoeding maken we gebruik van een afschrijvingstabel.
Je kunt ook je zakelijke uitrusting meeverzekeren. Hiermee ben je voor je zakelijke uitrusting verzekerd tot maximaal € 5.000 zonder maximaal bedrag per item. Deze dekking is een aanvulling op Bagage.
Krijg je tijdens je reis een ongeval waardoor je blijvend invalide wordt of overlijdt, dan heb je recht op een eenmalige uitkering.
We vergoeden de kosten die de reisorganisatie jou in rekening brengt bij een annulering. Ook als je een reis moet afbreken of bij een vertraging op de heenreis van meer dan 3 uur, ontvang je een vergoeding. Verzekerde gebeurtenissen vind je in de voorwaarden.
Je kunt privéreizen meeverzekeren voor jou en je gezin. Hier gelden dezelfde dekkingen voor, behalve voor Uitbreiding zakelijke bagage.
Heeft jouw bestemming een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken (kleurcode rood of oranje)? Dan ben je tijdens de reis alleen verzekerd voor schade die niet gerelateerd is aan de reden van dit negatief reisadvies.
Ga je tijdens je zakenreis op wintersport of beoefen je een bijzondere sport? Er is standaard dekking op de rubrieken Medische kosten en Ongevallen. Ook schade aan eigen of gehuurde sportuitrusting is verzekerd. Lijst bijzondere (winter)sporten: http://bit.ly/bijzsport.
Bij pech of een ongeval met eigen vervoer krijg je hulp. Als het nodig is, regelen en vergoeden we vervangend vervoer. Schade aan of diefstal van je vervoermiddel is niet verzekerd. Deze dekking is geldig in de landen op het internationaal verzekeringsbewijs (groene kaart) van het voertuig.
Hiermee ben je verzekerd van juridische hulp in het buitenland.
Hieronder vind je de belangrijkste uitsluitingen. Er zijn meer oorzaken waardoor je geen recht hebt op dekking, zoals opzet of gebruik van verdovende middelen. Alle uitsluitingen vind je in de voorwaarden.
Werkzaamheden van een hogere risicocategorie dan vermeld op het polisblad zijn niet verzekerd. Meer informatie hierover is te vinden op: www.allianz-assistance.nl/beroepsrisico.
Wij keren niet uit als je ons opzettelijk probeert te misleiden.
Op reis ga je voorzichtig met je bagage om. Als blijkt dat je je niet verantwoordelijk hebt gedragen ten opzichte van reisgenoten en andere mensen en hun eigendommen, dan krijg je mogelijk niet alle kosten vergoed.
Afhankelijk van het gekozen verzekerde bedrag geldt voor de rubriek Bagage een eigen risico per gebeurtenis: € 50,- bij een verzekerd bedrag € 3.500 en geen eigen risico bij een verzekerd bedrag van € 5.000. Voor rechtsbijstand is het eigen risico € 250 als je wilt dat er een externe rechtshulpverlener wordt in geschakeld in plaats van een eigen juridisch specialist.
Voor verschillende verzekerde onderdelen van de reis- en annuleringsverzekering gelden maximale vergoedingen. Deze vind je in de voorwaarden.
Er is uitsluitend dekking tijdens reis of verblijf dat te maken heeft met beroep, bedrijf, functie, studie, stage of andere werkzaamheden.
De dekking geldt voor maximaal 185 aaneengesloten reisdagen. Voor privéreizen is dat maximaal 65 dagen.
Je kunt kiezen uit Europa of Wereld. Europa is inclusief alle landen aan de Middellandse Zee, zoals Israël, Egypte en Marokko. In Nederland is er dekking als de reis vooraf is geboekt, onderdeel is van een buitenlandse reis en bij congressen en seminars.
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je hoort zoveel mogelijk te doen om de schade te voorkomen en te beperken. Bel in geval van nood zo snel mogelijk de alarmcentrale. Doe aangifte bij de politie als er sprake is van verlies, diefstal of vermissing van bagage. Je moet de schade kunnen aantonen.
Meld de schade zo snel mogelijk bij ons. In de voorwaarden vind je per gebeurtenis de termijn waarbinnen je de schade moet melden. Daar vind je ook de overige verplichtingen.
Je kunt je premie per maand of per jaar betalen. Betalen kan via automatische incasso of je maakt het bedrag zelf over. Je dient de premie te hebben betaald om een schade te kunnen claimen.
Je verzekering begint op de datum die op de polis staat. De dekking gaat in als jij of een andere verzekerde het huisadres verlaat voor een reis en eindigt bij terugkeer op het huisadres.
In het eerste jaar kun je de verzekering alleen opzeggen binnen de bedenktermijn van 14 dagen. Na het eerste jaar kun je de verzekering opzeggen met een opzegtermijn van één maand. Neem hiervoor contact met ons op.