Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering biedt hulp bij pech onderweg met je auto of motor. Met onze Pechhulp kun je rekenen op professionele hulp bij pech, 24 uur per dag en 7 dagen in de week.
Onze Pechhulp is kentekengebonden. Dat wil zeggen dat je auto of motor voor pechhulp is verzekerd. Het maakt dus niet uit als bijvoorbeeld je partner of kinderen van het voertuig gebruik maken.
We vergoeden noodreparaties, slepen naar de garage en vervangend vervoer.
Bij pech in het buitenland vergoeden we het toesturen van onderdelen of vervoer terug naar Nederland. Lukt het niet om je auto binnen 48 uur te repareren, dan heb je afhankelijk van de voorgenomen verblijfsduur recht op vervangend vervoer voor maximaal 30 dagen.
Bij reparatie binnen 48 uur, maar niet op dezelfde dag heb je recht op vergoeding van de hotelkosten voor maximaal 2 dagen.
Hiermee ontvang je ook hulp bij pech in je eigen woonplaats.
Heb je bij pech recht op vervangend vervoer? Dan heb je met deze verzekering de mogelijkheid te kiezen voor een vervangende motor in plaats van de standaard vervangende auto.
Met deze aanvulling is ook pech aan de aanhanger verzekerd.
Bij pech aan de auto wordt een eventueel aangekoppelde aanhanger ook getransporteerd. Ook zonder deze aanvulling.
Hieronder vind je de belangrijkste uitsluitingen. Er zijn meer oorzaken waardoor je geen recht hebt op dekking, zoals fraude, opzet of gebruik van verdovende middelen. Alle uitsluitingen vind je in de voorwaarden.
Een ongeval of een gewone reparatie is niet verzekerd.
Je bent niet verzekerd als je het voertuig gebruikt voor les, verhuur of vervoer van goederen en personen tegen betaling.
Bij vervangend vervoer worden de kosten van de brandstof, tolgelden, parkeergelden, bekeuringen, aanvullende verzekeringen en de extra kosten door het niet op de juiste manier inleveren van de gehuurde auto niet vergoed.
Hulpverlening die nodig is omdat het voertuig niet meer kan rijden door het bevriezen van de brandstof of tekort aan brandstof is niet verzekerd.
Bel bij pech altijd meteen de Alarmcentrale. Hulpverlening en kosten die je maakt zonder toestemming van de alarmcentrale zijn niet verzekerd.
De kosten van onderdelen en vloeistoffen die nodig zijn bij het verlenen van de pechhulp worden niet vergoed.
Er wordt geen pechhulp verleend als het voertuig niet goed is onderhouden.
Je hebt maximaal zeven keer per jaar recht op pechhulp. Met een maximum van vijf keer in de eigen woonplaats. Je hebt maximaal twee keer per jaar recht op vervangend vervoer.
Voor het buitenland geldt een maximum van twee keer hulp per jaar voor repatriëring van het voertuig.
Je kunt kiezen voor pechhulp in Nederland of in Europa, in- of exclusief hulp in je woonplaats.
De Azoren, Madeira, de Balearen en Canarische eilanden vallen niet onder "Europa". Er is ook geen dekking in het Aziatische gedeelte van Turkije.
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld pech zo snel mogelijk aan de Alarmcentrale en volg hun aanwijzingen op. En als je een ander voertuig koopt, geef dit dan zo snel mogelijk door.
In de voorwaarden vind je ook de overige verplichtingen.
Je kunt je premie per maand of per jaar betalen. Betalen kan via automatische incasso of je maakt het bedrag zelf over. Je dient de premie te hebben betaald om een pechgeval te kunnen melden.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De verzekering kan niet eerder ingaan dan de 5e dag nadat je de verzekering hebt aangevraagd. Heb je pechhulp Europa meeverzekerd, dan mag je tot maximaal 120 aaneengesloten dagen in het buitenland zijn. Als dit meer is ben je niet verzekerd.
In het eerste jaar kun je de verzekering opzeggen binnen de bedenktermijn van 14 dagen. Ook kun je opzeggen als je de auto hebt verkocht, als de auto is geschorst of is doorgehaald bij de RDW. Na het eerste jaar kun je de verzekering stoppen met een opzegtermijn van één maand.