Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade die je met je auto aan anderen veroorzaakt.De Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering (WA) is verplicht. Schade aan je eigen auto is bij Casco ook verzekerd.
Je bent verzekerd voor het vervoer van je auto en aanhangwagen naar een adres in Nederland. We regelen het vervoer van jou, je passagiers en je bagage per taxi naar een adres in Nederland .Als je na een ongeluk niet meer verder kan rijden, dan krijg je maximaal 5 dagen een vervangende auto.
Als je auto na een ongeval buiten Nederland niet binnen 10 dagen gerepareerd kan worden, dan regelen en betalen wij het vervoer van je auto naar Nederland en zorgen we ook dat jij, je passagiers en je bagage naar Nederland vervoerd worden. Een vervangende auto wordt maximaal 15 dagen vergoed
Bij diefstal en total loss van de auto krijg je de vervangingswaarde van de auto. Als je auto jonger is dan 2 jaar dan betalen we de nieuwwaarde van de auto.
Heb je een tweedehands auto en is de auto jonger dan drie jaar? Dan betalen we de aanschafwaarde. Bent u de eerste kentekenhouder, dan geldt voor BTW verzekerde auto's een nieuwwaardegarantie van 3 jaar; voor niet-BTW verzekerde auto's geldt een nieuwwaardegarantie van 2 jaar. We betalen dan de nieuwwaarde van de auto.
Bij alle schade heb je vrije keuze wie de reparatie uitvoert. Als je de schade laat herstellen door een Allianz Tophersteller verminderen we je eigen risico met € 135,-.
Bij Allianz Topherstel profiteert u van de volgende voordelen: geen eigen risico, gratis vervangend vervoertijdens de reparatie, vier jaar garantie en de rekening gaat rechtstreeks naar Allianz.
Bij ruitreparatie heb je geen eigen risico. Bij ruitvervanging door een met Allianz samenwerkende ruithersteller verminderen we je eigen risico met € 68,-.
De Allianz Autoruitservice is 24/7 bereikbaar zodat je altijd snel geholpen wordt.
Schade door (een poging) tot diefstal is verzekerd. En diefstal uit de auto (inbraak). Hierbij kunnen eisen gelden aan de beveiliging van je auto. Dit hangt af van het type auto.
Je accessoires zijn meeverzekerd tot een bedrag van € 3.500,-. Later ingebouwde geluid- en beeldapparatuur is standaard tot € 500,- gratis meeverzekerd. Spullen die los in je auto liggen zijn niet meeverzekerd. Hiervoor moet je een inboedelverzekering afsluiten.
Alle schade aan je eigen auto is verzekerd. Ook als het jouw eigen schuld is.
Autopech is niet verzekerd. Wil je dit wel verzekeren? Kies dan voor een aanvullende dekking Pechhulp.
Wil je meer weten? Lees dan de polisvoorwaarden. Of vraag je adviseur om meer informatie.
Dit zijn de belangrijkste situaties waarin wij niet betalen. Wil je meer weten? Lees dan de polisvoorwaarden via de link onderaan. Of vraag je adviseur om meer informatie.
Wil je een uitgebreidere dekking dan WA+ Volledig Casco? Je kan verder nog kiezen voor een Rechtsbijstandverzekering, een Schadeverzekering voor inzittenden en een Pechhulp verzekering.
Je hebt standaard een eigen risico van € 135,-. Laat je schade repareren door Allianz Topherstel? Dan verminderen we het eigen risico met € 135,- . Bij ruitreparatie heb je geen eigen risico. Bij een ruitvervanging door een met Allianz samenwerkende ruithersteller is het eigen risico € 67,-
Het standaard eigen risico van € 135,- is soms hoger. Dat heeft te maken met de waarde van je auto. Bij een auto duurder dan € 50.000,- is het eigen risico tenminste € 250,-.
Voor elk jaar dat je geen schade claimt, kun je premiekorting krijgen (tot een maximum van 80%). Als je schade claimt, dan kan de korting (deels) vervallen. Of je betaalt een toeslag.
Wil je de korting beschermen? Dat kan als je kiest voor de aanvullende dekking Bonusgarantie. Je kan een keer per jaar gebruik maken van Bonusgarantie. Wil je meer weten? Lees dan de polisvoorwaarden via de link onderaan. Of vraag je adviseur om meer informatie.
Na het 1e jaar kan je de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Dat kan je schriftelijk of per e-mail doorgeven aan je verzekeringsadviseur.