Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
WA staat voor wettelijke aansprakelijkheid. Met de WA-dekking bent u verzekerd tegen schade die u met uw auto veroorzaakt bij een ander. Schade aan uw eigen auto is niet verzekerd.
Kunt u door een verkeersongeluk niet verder rijden met uw auto? Wij zorgen voor het vervoer van de bestuurder, passagiers en uw auto naar een adres in Nederland. Wij noemen dit de thuisbrengservice.
Dit geldt ook in het buitenland als de auto niet binnen 4 dagen is te repareren.
We brengen u niet alleen thuis als u niet verder kunt rijden na een ongeval, maar ook als uw auto niet verder kan rijden door brand, diefstal of een andere oorzaak van buitenaf (dus geen autopech).
Kijk voor een volledig overzicht van de uitsluitingen in de polisvoorwaarden.
Pecchhulp is niet verzekerd.
Wilt u een uitgebreidere dekking dan alleen WA? Sluit dan voor schade aan uw auto een Autoverzekering Beperkt Casco of Volledig Casco (ook wel Allrisk) af. Voor schade aan de bestuurder en inzittenden sluit u de aanvullende Inzittendenverzekering af.
Niet van toepassing
Je kunt kiezen of je je premie maandelijks, per kwartaal of eenmaal per jaar betaalt. Maandbetaling kan alleen via een automatische incasso. Bij betaling per kwartaal of jaar kun je ook per accept email het bedrag over maken.
Bij het berekenen van de premie houden wij rekening met het aantal schadevrije jaren dat u heeft opgebouwd. Een maand voor het einde van uw contract ontvangt u een nieuw verlengingsvoorstel.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Verandert er iets in je situatie? Meld dat dan aan ons. Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen.
Je kunt de verzekering na het eerste jaar dagelijks opzeggen via telefoonnummer 088-577 5500 of via info@auto.allianz.nl