Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt bij een ongeval schade aan personen en spullen in de auto van de verzekerde. Dit is een aanvullende verzekering. Is de schade door een andere verzekering gedekt? Dan geldt die verzekering. We vergoeden tot maximaal € 1.000.000,-.

Wat is verzekerd?

Wij vergoeden schade als jij of je passagiers in de auto zitten, in- of uitstapt, onderweg de auto repareert of iemand helpt. Ook als je zelf schuldig bent, of als onduidelijk is wie aansprakelijk is.

Letselschade

We vergoeden medische kosten en kosten bij overlijden (zoals uitvaartkosten). Raakt een inzittende invalide? Dan vergoeden we bijvoorbeeld inkomensverlies of kosten voor huishoudelijke hulp.

Materiële schade

Wij vergoeden schade aan je bagage, kleding of spullen in de auto.

Overlijden

Wij vergoeden de feitelijke schade. Een onderdeel hiervan kan betrekking hebben op kosten in verband met overlijden.

Uitkering bij invaliditeit

Wij vergoeden de feitelijke schade. Een onderdeel hiervan kan betrekking hebben op kosten in verband met blijvende invaliditeit.

Geld, cheques, creditcards

Geld, cheques, creditcards zijn verzekerd.

Smartengeld

Wel verzekerd.

Speciaal kenmerk

Is de schade meer dan € 1.000.000? Dan verdelen wij € 1.000.000 over alle passagiers die schade hebben. De passagier met de meeste schade, krijgt het hoogste bedrag. De passagier met de minste schade, krijgt het laagste bedrag.

Wat is niet verzekerd?

  • Er zijn meerdere situaties waarin je niet bent verzekerd. Bijvoorbeeld bij schade door opzet of bij rijden zonder rijbewijs. Bij schade door misbruik van alcohol of drugs. Of bij schade tijdens verhuur of vervoer van uw auto tegen betaling. In deze gevallen kan het zijn dat je de schade niet vergoed krijgt of de schade moet terugbetalen.

Extra informatie

Voor een volledig overzicht van wanneer wij niet betalen bij schade of wanneer je geen hulp van ons krijgt verwijzen we je naar de polisvoorwaarden. 

Schade aan auto

Schade aan de auto, caravan of aanhanger die eraan vast zit is niet verzekerd.

Andere verzekering

Schade die is verzekerd door een andere verzekering.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Geen veiligheidsgordel om? Dan is de uitkering 25% lager.

Maximale vergoeding

We vergoeden maximaal € 1.000.000 per gebeurtenis.

Waar ben ik gedekt?

Je bent verzekerd in de landen die op je groene kaart staan en die niet zijn doorgekruist.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk, via je verzekeringsadviseur, aan ons door. Heb je vragen hierover? Neem dan contact op met je verzekeringsadviseur. 

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. De eerste betaling moet direct bij afsluiten van de verzekering worden uitgevoerd. De tweede en volgende  premies worden via automatische incasso geïncasseerd. 

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum (en tijdstip) die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Je kunt de verzekering dagelijks opzeggen, indien je voor die variant hebt gekozen. Wil je je verzekering opzeggen?  Neem dan contact op met je verzekeringsadviseur.