Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Heb je een reis geboekt, maar kun je onverwachts niet gaan? Dan vergoedt deze verzekering de annuleringskosten. Ook als je een reis moet afbreken, krijg je een vergoeding. Hetzelfde geldt bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur.

Wat is verzekerd?

Op deze kaart staan de belangrijkste annuleringsredenen. Je krijgt ook een vergoeding bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur.

Gezondheid

Wij keren uit bij overlijden, een ongeval, ernstige ziekte of onverwachte medische behandeling. Of als je door complicaties bij je zwangerschap niet kunt reizen.

Familie

Wij keren uit bij overlijden, een ongeval, ernstige ziekte of onverwachte medische behandeling van familie tot de 2e graad. En als bij de rechtbank om echtscheiding is gevraagd.

Werk

Wij keren uit als je de reis annuleert omdat je een nieuwe baan hebt gekregen. Of als je buiten je schuld ontslagen bent.

Woning

Wij keren uit als je de reis annuleert omdat je onverwacht een huurwoning toegewezen krijgt. Maar ook als je koophuis wordt opgeleverd. Of als je schade hebt aan je woning.

Zelf samengestelde reizen

Heb je zelf alle onderdelen van je reis, los van elkaar, geboekt? En valt er één onderdeel uit waardoor je hele reis niet door kan gaan? Dan krijg je een vergoeding voor alle onderdelen van je reis.

Reisgenoten

Je bent ook verzekerd voor annulering als een reisgenoot de reis moet annuleren. Maar alleen als die reisgenoot op dezelfde boeking of reservering staat en je reisgenoot zelf ook een annuleringsverzekering heeft. En de oorzaak van de annulering moet verzekerd zijn.

Wat is niet verzekerd?

  • Bij overlijden of ziekte van vrienden of van familie in de 3e graad. Of als de reden van annulering op moment van aanvragen van de verzekering te voorzien was.

Extra informatie

Dit zijn de belangrijkste situaties waarin wij niet betalen. Wil je meer weten? Lees dan de polisvoorwaarden via de link onderaan. Of vraag je adviseur om meer informatie.

Ramp in het buitenland

Annulering wegens een ramp in het buitenland is niet verzekerd. Het Calamiteitenfonds vergoedt soms (een deel van) de schade.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Moet je reisgenoot met een andere annuleringsverzekering de reis annuleren? En wil je daardoor zelf niet meer op reis? Dit is niet altijd gedekt. Vraag dit na bij je verzekeraar.

Maximale vergoeding

De maximale vergoeding hangt af van de dekking die je kiest. Kies je voor Budget? Dan is dat maximaal € 1.500 per persoon en maximaal € 7.500 per reis. Bij de Comfort-dekking is dat € 3.000,- per persoon, per reis. En € 15.000,- per polis, per jaar voor alle verzekerden samen.

Waar ben ik gedekt?

Je kiest zelf voor dekking in Europa of wereldwijd.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Bel bij schade altijd zo snel mogelijk de Alarmcentrale. En je moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken. Geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Hoe en wanneer betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

Je verzekering begint op de ingangsdatum van de reis en stopt automatisch op de einddatum van je reis. Beland je tijdens je reis in het ziekenhuis en kun je niet terug naar huis? Dan loopt de verzekering door, ook na de einddatum.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kan je de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Dat kan je schriftelijk of per e-mail doorgeven aan je verzekeringsadviseur.