Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in je huis. Het gaat daarbij om schade door bijvoorbeeld brand, diefstal, neerslag en storm en lekkage. Wil je meer over deze verzekering weten? Lees dan de polisvoorwaarden via de link. Of vraag je verzekeringsadviseur om meer informatie.
Alle spullen in je huis, zoals meubels.
De verzekering kent geen maximum verzekerd bedrag. Schade aan je spullen is gewoon verzekerd. Wel geldt voor bepaalde spullen een maximum vergoeding.
Ben je het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kun je ook zelf een expert inschakelen. Kunnen onze experts het niet eens worden? Dan benoemen ze samen een derde expert. Die stelt de schade definitief vast en wij en jij moeten ons hieraan houden.
De inschakeling van je eigen expert vinden wij
in ieder geval redelijk als die zich houdt aan de
Gedragscode Expertiseorganisaties. Als jouw
expert niet aan die eisen voldoet, dan toetsen
we de redelijkheid van inschakeling volgens
de wet.
Sieraden zijn standaard meeverzekerd tot maximaal € 7.500. Ook bij diefstal.
Audio- en computerapparatuur is standaard meeverzekerd tot maximaal € 20.000.
Als je spullen in een gemeenschappelijke ruimte staan, op je balkon of in je tuin dan geldt een beperkte dekking. Kijk in de polisvoorwaarden voor meer details.
Wij herstellen de schade of wij betalen de
herstelkosten. Als herstel niet kan, vergoeden wij
3 jaar de nieuwwaarde. Dit doen we niet voor
mobiele apparatuur. Daana vergoeden we de
vervangingswaarde. Hierbij kijken we naar de
soort spullen en hoe oud ze zijn.
Standaard ben je verzekerd voor de belangrijkste schade oorzaken zoals brand, inbraak, neerslag en storm. Aanvullend kun je kiezen voor glasdekking en allrisk dekking. Met de allrisk dekking ben je ook verzekerd voor andere plotseling van buiten komende oorzaken, zoals vallen en sloten.
Voor de glasdekking kun je kiezen als je een huurwoning of appartement hebt en de eigenaar of VVE geen glasdekking heeft geregeld.
Het standaard eigen risico is € 0,00
Je kunt kiezen voor een vrijwillig eigen risico van € 100, € 250, € 500 of € 1000,-
Wij keren niet uit bij een aardbeving,
overstroming door een primaire waterkering,
slijtage of constructiefouten. Ook betalen wij niet
als je de schade met opzet hebt veroorzaakt. Of
als je fraudeert
Voord een volledig overzicht van wanneer wij niet betalen bij schade of wanneer je geen hulp van ons krijgt verwijzen wij je naar de polisvoorwaarden.
Schade aan je inboedel door vallen en stoten is niet standaard verzekerd. Hiervoor moet je de aanvullende Allrisk dekking sluiten.
Een voorbeeld van een schade door vallen is bijvoorbeeld een kast die omvalt en daardoor beschadigt.
Waterschade aan je spullen en schade door
lekkage is niet altijd gedekt. Lees hier meer over
in de polisvoorwaarden. Of vraag je verzekeringsadviseur om advies.
Een aantal spullen zijn verzekerd tot een
maximum bedrag. Het gaat hier bijvoorbeeld om
audio- en computerapparatuur, kunst en antiek,
lijfsieraden en dure spullen zoals merktassen.
Kijk in de polisvoorwaarden voor een
totaaloverzicht.
Mobiele apparatuur zoals je tablet, smartphone
en laptop zijn verzekerd tegen risico's zoals
brand, inbraak en waterschade. Schade door
vallen en stoten is niet verzekerd. Ook niet als je
de Allrisk dekking hebt gesloten
Tijdens bouwen, verbouwing en leegstand is er
voor een beperkt aantal risico's dekking.
Deze verzekering dekt schade aan je spullen in je huis in Nederland.
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk, via je verzekeringsadviseur aan ons door. Heb je vragen hierover? Neem dan contact op met je verzekeringsadviseur.
Je kunt kiezen of je je premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. De 1e premie betaal je direct als je de verzekering sluit. Na een geslaagde betaling, ben je verzekerd. Je machtigt ons om de vervolgpremie automatisch te incasseren. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de dekking stoppen en/of de verzekering beƫindigen.
De verzekering begint op de datum (en tijdstip) die op de polis staat. De verzekering eindigt als je deze opzegt of als wij deze stopzetten. Wij kunnen bijvoorbeeld de dekking stoppen en/of de verzekering beƫindigen als je fraudeert.
Na het eerste jaar kan je de verzekering dagelijks opzeggen, indien je voor die variant hebt gekozen. Wil je je verzekering opzeggen? Neem dan contact op met je verzekeringsadviseur.