Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Kan een werknemer door ziekte of een ongeval niet werken? Dan moet de werkgever zijn loon doorbetalen. Deze verzekering vergoedt dit met een maximum van 104 weken. Je kiest zelf of we alle loonkosten vergoeden of maar een deel door een dekkingspercentage te kiezen. Ook stel je het aantal dagen vast dat je zelf risico wil lopen.

Wat is verzekerd?

Voor werkgevers. Je verzekert alle werknemers aan die bij jou op de loonlijst staan. Directeur(en)-grootaandeelhouder(s) zijn niet verzekerd.

Keuze: vergoeding werkgeverlasten

Als je werkgeverslasten meeverzekert vergoeden wij ook een deel van de andere kosten die doorlopen bij ziekte van een werknemer. Zoals de premies voor de werknemersverzekeringen en de vergoeding voor de inkomensafhankelijke bijdrage voor de zorgverzekeringswet.

Re-integratie

Allianz ondersteunt en adviseert je over preventie, verzuim en re-integratie. De dienstverlening is gericht op het voorkomen van verzuim en het bevorderen van werkhervatting en re-integratie. Hiervoor maken we gebruik van ContinuïteitCare.

Keuze: rechtsbijstand

Je kunt rechtsbijstand meeverzekeren. Je krijgt dan vergoeding voor rechtsbijstand zodat je loonschade kunt verhalen.

Wat is niet verzekerd?

Als de werknemer ziek en/of arbeidsongeschikt was toen hij in dienst kwam of toen je de verzekering afsloot. Bij fraude. Moet je van het UWV langer loon doorbetalen? Dan keren we minder uit. Doe je te weinig aan re-integratie? Dan beïnvloedt dat de uitkering.

Verzuimbegeleiding

Deze verzekering biedt geen dekking voor begeleiding bij ziekte van een werknemer.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Voor deze verzekering moet je een contract hebben met een geregistreerde bedrijfsarts of arbodienst. Geef ziekmeldingen of betermeldingen zo snel mogelijk aan ons en de arbodienst door.

Eigen risico

Er geldt een eigen risico-periode. Je bepaalt zelf hoe lang deze periode is. In deze periode krijg je geen vergoeding voor het doorbetalen van loon van zieke werknemers.

Veranderingen

Verandert er iets in de situatie van je bedrijf? Meld dat dan zo snel mogelijk aan ons. Een fusie of overname heeft bijvoorbeeld grote gevolgen voor deze verzekering.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt wereldwijd.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Bij de aanvraag vragen we niet naar de gezondheid van uw medewerkers. Wel vragen we om algemene verzuiminformatie. Als de verzekering tot stand komt moet u melden wie er dan ziek zijn. Deze medewerkers worden in de verzekering opgenomen zodra ze 4 aaneengesloten weken volledig arbeidsgeschikt zijn.

Voor deze verzekering moet je een contract hebben met een geregistreerde arbodienst. Je moet al je werknemers verzekeren. Je moet je houden aan de Wet verbetering poortwachter. Geef ziekmeldingen of betermeldingen zo snel mogelijk aan ons en de arbodienst door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie maandelijks of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per jaar krijg je korting. Betalen kan via een automatische incasso. Of je maakt zelf het bedrag over.

Premie

We berekenen de premie door het totaal van de jaarlonen van jouw personeel te vermenigvuldigen met een premiepercentage: som jaarlonen (incl. werkgeverslasten) x premiepercentage. Elk jaar bekijken wij de premie opnieuw. We kijken dan naar uw bedrijfsgegevens, personeel en schadeverloop. Op onze website vind je hierover meer informatie.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Je spreekt af hoe lang de verzekering loopt. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste contract kan je de verzekering dagelijks schriftelijk of via e-mail opzeggen.