Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
WA staat voor wettelijke aansprakelijkheid. Met de WA-dekking ben je verzekerd tegen schade die je met je auto veroorzaakt bij een ander. Schade aan je eigen auto is niet verzekerd.
Hieronder staat welke schade door of aan je auto verzekerd is.
Als je met je auto schade veroorzaakt aan anderen of andermans auto of spullen. Dit is een wettelijk verplichte verzekering.
Kun je door een verkeersongeluk in Nederland niet verder rijden met je auto? Wij zorgen voor het vervoer van de bestuurder, passagiers en je auto naar een adres in Nederland. Wij noemen dit de thuisbrengservice.
Dit geldt ook bij een ongeluk in het buitenland als de auto niet binnen 4 dagen is te repareren. Wij zorgen voor vervoer van de bestuurder en passagiers naar een adres in Nederland. De auto halen wij alleen terug als de kosten hiervan niet hoger zijn dan de waarde van de auto.
Voor een volledig overzicht van wanneer wij niet betalen bij schade of wanneer je geen hulp van ons krijgt verwijzen wij je naar de polisvoorwaarden.
Niet verzekerd.
Niet verzekerd.
Niet verzekerd.
Niet verzekerd.
Niet verzekerd.
Niet verzekerd.
Niet verzekerd.
Wil je ook schade aan je eigen auto verzekeren? Sluit dan een Beperkt Casco of Allrisk (Volledig Casco) dekking af. Voor schade aan de bestuurder en inzittenden sluit je een aanvullende Inzittendenverzekering af.
Niet van toepassing.
Je bent verzekerd in onder andere Europa, Israël, Marokko, Tunesië en Turkije. Bij je polis krijg je een verzekeringsbewijs. Daarop staat precies in welke landen je verzekerd bent.
In sommige landen moet je in plaats van het verzekeringsbewijs een Groene Kaart kunnen laten zien. Kijk op onze website om te zien voor welke landen dit het geval is en hoe je die kunt aanvragen.
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.
Je kunt kiezen of je je premie maandelijks, per kwartaal of per jaar betaalt. Maandbetaling kan alleen via een automatische incasso. Bij betaling per kwartaal of jaar kun je ook per accept email het bedrag over maken.
Je sluit de verzekering voor een jaar. Een maand voor het einde van het verzekeringsjaar ontvang je een nieuw verlengingsvoorstel. Hierop staat de nieuwe premie die je gaat betalen. En hierop staat welke nieuwe polisvoorwaarden gelden. Bij het berekenen van de premie houden wij rekening met het aantal schadevrije jaren dat je hebt opgebouwd.
De verzekering begint op de datum (en tijdstip) die op het polisblad staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Betaal je de eerste premie niet binnen 25 dagen? Dan heb je de verzekering nooit gehad en betalen wij niets in geval van schade.
Je kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Bel ons en wij regelen het: 088-5485000.