Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
De Inboedelverzekering Uitgebreid vergoedt schade aan spullen in je huis. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om schade door brand, diefstal, neerslag, storm en lekkage.
Met de Inboedelverzekering Compleet is ook schade aan je spullen door bijvoorbeeld vallen en botsen verzekerd.
Alle spullen in je huis, zoals meubels en kleding.
De verzekering kent geen maximum verzekerd bedrag. Schade aan je spullen is gewoon verzekerd. Wel gelden voor bepaalde spullen een maximum vergoeding.
Wij herstellen de schade of wij betalen de herstelkosten. Als herstel niet kan vergoeden wij de nieuwwaarde of de vervangingswaarde. Dit hangt af van de soort spullen en hoe oud ze zijn.
Ben je het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kun je ook zelf een expert inschakelen. De expert moet zich houden aan de Gedragscode Expertiseorganisatie.
Wij betalen de kosten van jouw expert tot de kosten van onze expert. Zijn de kosten van jouw expert hoger? Dan beoordelen wij of die extra kosten redelijk zijn. Zijn ze niet redelijk? Dan betalen wij de extra kosten niet.
Sieraden zijn standaard meeverzekerd tot maximaal € 6.000. Ook bij diefstal.
Audio- en computerapparatuur is standaard meeverzekerd tot maximaal € 15.000.
Als je spullen in een gemeenschappelijke ruimte staan, op je balkon of in je tuin dan geldt een beperkte dekking. Kijk in de polisvoorwaarden voor meer details.
Schade aan je inboedel door vallen en stoten is niet verzekerd op de Uitgebreid dekking, maar wel op de Compleet dekking. Maar schade aan mobiele elektronica zoals je tablet of smartphone door vallen of stoten is niet verzekerd. Ook niet als je een Compleet dekking hebt.
Een voorbeeld van een schade door vallen is bijvoorbeeld een kast die omvalt en daardoor beschadigt.
Je kunt zelf kiezen welke dekking je wilt. Met de Uitgebreid dekking ben je verzekerd voor de belangrijkste schade oorzaken zoals brand, inbraak, neerslag en storm. Met de Compleet dekking ben je ook verzekerd voor elke andere plotselinge en onverwachte gebeurtenis.
Het standaard eigen risico is € 0,00.
Je kunt kiezen voor een vrijwillig eigen risico van € 100, € 250, € 500 of € 1.000.
Voor een volledig overzicht van wanneer wij niet betalen bij schade of wanneer je geen hulp van ons krijgt verwijzen wij je naar de polisvoorwaarden.
Waterschade aan je spullen en schade door lekkage is niet altijd gedekt. Lees hier meer over in de polisvoorwaarden.
Een aantal spullen zijn verzekerd tot een maximum bedrag. Het gaat hier bijvoorbeeld om audio- en computerapparatuur, kunst en antiek en lijfsieraden.
Mobiele elektronica zoals je tablet of je smartphone zijn verzekerd tegen risico's zoals brand, inbraak en waterschade. Schade door vallen en stoten is niet verzekerd. Ook niet onder de Compleet dekking.
Tijdens bouwen, verbouwing en leegstand is er voor een beperkt aantal risico's dekking.
Deze verzekering dekt schade aan je spullen in je huis in Nederland.
In een aantal situaties zijn je spullen ook buiten je huis verzekerd. Bijvoorbeeld tijdens verhuizen. Kijk in de voorwaarden voor meer details.
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.
Je kunt kiezen of je je premie maandelijks, per kwartaal of per jaar betaalt. Maandbetaling kan alleen via een automatische incasso. Bij betaling per kwartaal of jaar kun je ook per accept email het bedrag over maken. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
De inboedelverzekering is onderdeel van de Allsecur Woonverzekering. Binnen de Woonverzekering kun je ook nog andere verzekeringen afsluiten. Voor de Woonverzekering betaal je één totaalpremie. Als je deze niet of gedeeltelijk betaalt, stoppen wij alle verzekeringen binnen de Woonverzekering.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De verzekering eindigt als je deze opzegt of als wij deze stopzetten. Wij kunnen de verzekering bijvoorbeeld stopzetten als de premie niet betaald wordt.
Je sluit de verzekering voor een jaar. Een maand voor het einde van het verzekeringsjaar ontvang je een nieuw verlengingsvoorstel. Hierop staat de nieuwe premie die je gaat betalen. En hierop staan welke nieuwe polisvoorwaarden gelden.
Je kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Bel ons en wij regelen het: 088-5485000.
Je kunt de hele Allsecur Woonverzekering opzeggen, maar ook alleen een verzekering daarbinnen.