Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in je huis. Het gaat daarbij om schade door brand, diefstal, neerslag, storm en lekkage.

Extra informatie

[verschillende varianten per verzekeraar mogelijk]

Wat is verzekerd?

Alle spullen in je woonhuis, zoals meubels, TV's, boeken, apparatuur, keukengerei, serviesgoed, kleding, sierraden, muziekinstrumenetn en sportuitrustingen. Let op, schade aan een smartphone en tablet is alleen verzekerd als er voor deze extra dekking gekozen is.

Extra informatie

Voor een uitgebreide opsomming van de verzekerde zaken en uitsluitingen verwijzen wij naar de polisvoorwaarden.

Verzekerd bedrag

We vergoeden schade aan uw inboedel tot de verzekerde waarde zoals vermeld op uw polisblad. De inboedel is normaal gesproken tegen nieuwwaarde en voor sommige spullen in je woonhuis gelden maximale vergoedingen zoals voor sierraden an audioapparatuur.

Extra informatie

Wij vergoeden niet altijd de spullen van de inboedel op nieuwwaarde. Soms vergoeden wij de zaken op dagwaarde als de spullen minder waard zijn dan 40% van de huidige nieuwwaarde. Voor meer informatie verwijzen wij naar de polisvoorwaarden.

Contra-expertise na schade

Ben je het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kun je ook zelf een expert inschakelen. Neem over de vergoeding van deze kosten vooraf contact met ons op.

Sieraden

Schade aan of diefstak van lijfsieraden zijn voor maximaal € 6.000 verzekerd. 

Extra informatie

Lijfsieraden zijn sieraden die (edel)metaal, gesteente, mineraal, ivoor, (bloed)koraal of vergelijkbare stoffen bevatten. Parels en hologes zijn ook lijfsieraden.

(Audio-) apparatuur

Schade aan of diefstal van audiovisuele apparatuur en computerapparatuur is maximaal tot € 12.000 verzekerd. Let op, schade aan smartphones en tablets is niet standaard verzekerd.

Spullen buiten huis

We vergoeden de dagwaarde van je spullen buitenshuis op het eigen (gezamenlijk) terrein tot maximaal € 10.000 voor schade aan uw tuin en maximaal € 6.000 voor schade aan schuurtjes, terreinafscheidingen, voor meer informatie zie de polisvoorwaarden. 

Keuze: Smartphone en tablet

Schade aan uw smartphone en tablet zijn niet standaard meeverzekerd. U kunt dit wel meeverzekeren tegen betaling van een meerpremie. Per schadegebeurtenis bent u dan voor € 750 verzekerd met een maximum van € 1500 per jaar. Zie de polisvoorwaarden voor meer informatie,

Wat is niet verzekerd?

  • Je spullen zijn buiten niet verzekerd. Dit kun je apart bijverzekeren. Dit geldt ook voor sieraden en (audio-)apparatuur. Wij keren niet uit bij een aardbeving, overstroming, slijtage of constructiefouten.

Vallen en stoten

Schade aan je inboedel door vallen en stoten is niet verzekerd.

Extra informatie

Bijvoorbeeld een kast die omvalt en daardoor beschadigt. Of een mobieltje in je broekzak dat stukgaat omdat je ermee tegen de hoek van een tafel stoot.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd gedekt. Bijvoorbeeld als de waterschade ontstaat door lekkende kitvoegen of als neerslag binnenkomt door openstaande ramen of deurne. Ook is er een beperkte dekking voor inboedel buiten je woonhuis. Check je polisvoorwaarden. Of vraag je verzekeringsadviseur om advies.

Eigen risico

Je kiest zelf je eigen risico, € 0, € 100 of € 250 per gebeurtenis. Het gekozen eigen risico wordt op uw polis vermeld. Let op!, voor schade rechstreeks veroorzaakt door storm geldt altijd een minimaal eigen risico van € 225 per schadegeval.

Inboedel op een ander adres of in je auto

Je inboedel is 3 maanden beperkt verzekerd in andere gebouwen, de dekking hangt af van de plek waar uw inboedel zich bevindt. Voor meer informatie zie de polisvoorwaarden.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt schade aan je inboedel/je spullen in je huis in Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Je moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in je situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

Je kunt kiezen of je je premie maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per maand en kwartaal is een automatische incasso verplicht. 

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaal je de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen met in acht neming van een opzegtermijn van 1 maand. Opzeggen kan schriftelijk, per e-mail of via onze website.