Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade als u voor uw werk op reis bent. Een reis mag maximaal 180 dagen duren. U sluit de verzekering voor uzelf en het is mogelijk om uw privé reizen mee te verzekeren.
U bent standaard verzekerd voor persoonlijke hulp en geneeskundige kosten. Als u of een andere verzekerde hulp nodig heeft door ziekte, ongeval of overlijden van u zelf, uw reisgenoot of directe familie. Anker Alarm Service verzorgd de hulp. Ook bagage en ongevallen zijn standaard meeverzekerd.
Aanvullend zijn geld, autohulp/-huur, annulering en privéreizen te verzekeren.
Deze verzekering geldt voor de verzekerde die op de polis staat vermeld. Daarnaast is tijdens een zakenreis één meereizend assistent (partner, kind, collega of zakenrelatie) standaard meeverzekerd.
Er is dekking voor een zakelijk vervangende medewerker wanneer hoofdverzekerde tijdens de reis uitvalt en de werkzaamheden moeten worden voortgezet.
Privéreizen kunnen worden meeverzekerd. U kunt kiezen voor de dekking alleenstaand of gezin.
We vergoeden de kosten van een spoedeisende of onverwachte medische behandeling, aanvullend op de zorgverzekering. Overleg altijd eerst met Anker Alarm Service.
De dekking bagage is standaard meeverzekeren. U bent verzekerd voor een dagwaarde tot maximaal € 5.000,-. Geld en geldwaardige papieren kunt u meeverzekeren tot maximaal € 500,-. Wij werken met een afschrijvingslijst.
Bij blijvende invaliditeit of overlijden door een ongeval keren wij eenmalig een vast bedrag uit.
Heeft u een reis geboekt, maar kunt u onverwachts niet gaan? Dan vergoedt deze verzekering de (boekings)kosten die u al heeft gemaakt en niet terugkrijgt tot maximaal € 2.500 per reis en € 10.000 per jaar voor zakenreizen. Ook als u uw reis moet afbreken of bij vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur, krijgt u een vergoeding.
Bij privéreizen is de vergoeding maximaal € 2.500 per verzekerde per reis en € 10.000 per jaar voor alle verzekerden tezamen.
De dekking skiën en snowboarden kan worden meeverzekerd.
De dekking Hulp en huur vervoermiddel kunt u meeverzekeren. Deze dekking is alleen in Europa van toepassing.
Heeft de bestemming een reisadvies in de code oranje of rood gekregen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken? Dan is de reis niet verzekerd.
Wij sluiten geen sectoren uit. Wel hanteren wij een toeslag voor niet commerciele en niet administratieve beroepen.
Is uw bagage vermist of gestolen? Doe dan onmiddellijk aangifte bij de politie in de plaats waar het voorval plaatsvond. Is uw bagage tijdens het vervoer, bijv. een vlucht, beschadigd of vermist? Laat dan tijd een P.I.R. (Property Irregularity Report) opmaken door de vervoerder. Doet u dit niet? Dan kan het zijn dat er geen recht is op een uitkering.
Bij repatriëring, ziekenhuisopname en bij eerdere terugkeer op medische indicatie neemt u vooraf contact op met Anker Alarm Service. Het telefoonnummer is +31 50 520 99 96.
Er is geen eigen risico voor bagage.
De verzekering geldt wereldwijd.
Voor de dekking Hulp en Huur vervoermiddel geldt Europa dekking.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. En u moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op uw spullen passen). Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan uw verzekeringsadviseur door.
U kunt uw premie maandelijks, per kwartaal, half jaar of eenmaal per jaar betalen. Betalen kunt u via een automatische incasso doen. Bij betaling per maand is automatische incasso verplicht.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kan de verzekeringsadviseur de verzekering stoppen.
Na het eerste jaar kunt u de verzekeringen dagelijks opzeggen via uw verzekeringsadviseur.