Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade als u op vakantie bent en de reis duurt niet langer dan 90 dagen.
Op deze kaart staan de belangrijkste annuleringsredenen. U ontvangt ook een vergoeding bij een vertraging op de heenreis van meer dan 8 uur.
We keren uit bij overlijden, een ongeval, ernstige ziekte of een onverwachte medische behandeling van een verzekerde.
We keren uit bij overlijden, een ongeval, ernstige ziekte of onverwachte medische behandeling van familie tot de 3e graad. 1e graad: uw (ex) echtgeno(o)t(e) of de persoon met wie u samenwoont en met wie u een geregistreerd partnerschap of een samenlevingscontract hebt, ouders, adoptieouders, stiefouders, schoonouders, kinderen, adoptiekinderen en stiefkinderen;
2e graad: broers, zussen, grootouders, kleinkinderen, schoonzonen, schoondochters, zwagers en schoonzussen. Familieleden in de derde graad: neven en nichten (alleen kinderen van uw broers of zussen), ooms* en tantes* (alleen broers of zussen van uw vader of moeder), overgrootouders* en achterkleinkinderen.
We keren uit als u de reis annuleert omdat u vanuit werkloosheid een nieuwe baan hebt gekregen voor tenminste 20 uur met een halfjaarcontract. Ook keren we uit wanneer u een vast dienstverband hebt en buiten uw schuld bent ontslagen.
We keren uit als u de reis annuleert omdat u onverwacht een huurwoning toegewezen krijgt. Of als u schade heeft aan uw woning en uw aanwezigheid dringend noodzakelijk is.
Een samengestelde reis is een reis die bestaat uit los van elkaar geboekte onderdelen, zoals bijvoorbeeld de vlucht en het hotel of appartement. Als een van deze onderdelen onvoorzien uitvalt vergoeden wij maximaal de annuleringskosten van de overige niet gebruikte onderdelen van de reis.
Het moet gaan om een vooraf geboekte reis. Uitval van evenementen zoals een concert, wedstrijd of cursus is niet verzekerd.
Schade die ontstaat tijdens zakenreizen. Of schade door fraude of als u onzorgvuldig met uw spullen bent omgegaan. Of als de reden van annulering op het moment van aanvragen van de verzekering te voorzien was.Meer informatie over de dekking en uitsluitingen van de verzekering leest u in de voorwaarden.
Annulering wegens een ramp in het buitenland is niet verzekerd. Het Calamiteitenfonds vergoedt soms (een deel van) de schade.
Let op of uw bestemming (op het moment van boeken van uw reis) een negatief reisadvies heeft van het Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft. Dit wordt aangegeven met kleurcode rood of oranje. Schade door bijvoorbeeld molest is uitgesloten van dekking.
Heeft uw bestemming een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken (op het moment van boeken van uw reis)? Dan is annulering van uw reis niet verzekerd.
Niet verzekerd is schade die is veroorzaakt terwijl verzekerde onder zodanige invloed van alcohol of enig bedwelmend of opwekkend middel verkeerde.
Schade aan of diefstal van uw kostbare zaken uit een vervoermiddel is alleen verzekerd als er sporen van braak zijn en uw kostbare zaken niet zichtbaar opgeborgen waren in het vervoermiddel.
Moet uw reisgenoot met een andere annuleringsverzekering de reis annuleren en wilt u daardoor zelf niet meer op reis? Dit is soms gedekt. Neem voor meer informatie contact op met uw verzekeringsadviseur.
Wij vergoeden maximaal € 1.500,- of € 3.000,- per persoon, per reis en maximaal € 6.000 of € 12.000 per jaar voor alle gezinsleden samen.
U kiest voor dekking in Europa of wereldwijd. De dekking Europa geldt ook voor Cyprus en de niet-Europese landen aan de Middellandse Zee. In Nederland bent u alleen verzekerd bij minimaal één betaalde overnachting.
De dekking Europa geeft dekking in het werelddeel dat oostelijk tot aan de Oeral en de Kaukasus loopt inclusief Georgië, Armenië en Azerbeidzjan, en westelijk tot en met IJsland, Madeira, de Azoren en de Canarische Eilanden.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Bel bij schade altijd zo snel mogelijk de Ansvar Alarmcentrale: +31 (0) 70 - 314 53 53. U moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op uw spullen passen). Doe bij diefstal aangifte en geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.
Het is mogelijk om de premie eenmaal per jaar of in termijnen te betalen. Bij betaling in termijnen rekenen wij een premieopslag. Bij maandbetaling is het alleen mogelijk om via automatische incasso te betalen.
De verzekering begint op de ingangsdatum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de dekking stoppen. Anders loopt de verzekering door totdat deze wordt opgezegd.
Na het eerste jaar kunt u uw verzekering op elk gewenst moment opzeggen. Dit kunt u schriftelijk of per e-mail via uw assurantieadviseur aan ons doorgeven. De verzekering eindigt dan een maand nadat wij het verzoek tot beëindiging hebben ontvangen.