Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze extra dekking op uw autoverzekering vergoedt na een ongeval met uw auto letselschade van de bestuurder en inzittenden. Ook wordt schade aan vervoerde spullen vergoed. Dit is een aanvullende dekking. Is de schade door een andere verzekering gedekt? Dan geldt die verzekering.
Wij vergoeden schade die ontstaat tijdens verkeersongevallen waarbij u in nauwe relatie met de auto bent. Bijvoorbeeld als u in de auto bent, in- of uitstapt, onderweg de auto repareert, een band verwisselt of tankt. Ook als u zelf schuldig bent of als onduidelijk is wie aansprakelijk is.
We vergoeden medische kosten en kosten bij overlijden (zoals uitvaartkosten). Raakt de bestuurder of een inzittende invalide? Dan vergoeden we bijvoorbeeld de schade van het niet meer kunnen werken. Of kosten voor huishoudelijke hulp.
Wij vergoeden schade aan uw bagage, kleding of spullen in de auto als deze van de bestuurder of inzittenden zelf zijn. Zijn deze van een bedrijf? Dan vergoeden wij deze niet.
verlijdt een inzittende door een ongeval? Dan vergoeden wij de schade die daardoor ontstaat aan de nabestaanden. De uitvaartkosten zijn gemaximeerd tot een bepaald verzekerd bedrag, afhankelijk van de gekozen dekking.
De maximale vergoeding voor uitvaartkosten zijn: € 7.500 (Primair SVI)
Raakt de bestuurder of een inzittende blijvend invalide? Dan vergoeden wij de werkelijke schade die daardoor ontstaat.
Standaard verzekerd.
Schade aan de auto zelf, accessoires daarvan, of een caravan of aanhanger is niet verzekerd.
Droeg de bestuurder of inzittende geen veiligheidsgordel? Dan wordt de uitkering met 25% verlaagd.
De maximale vergoeding verschilt per gekozen verzekering. Bij de Primair SVI zijn de bedragen respectievelijk € 1.000.000 en € 1.000. Als er alleen zaakschade ontstaan is, bedraagt de maximale vergoeding € 10.000 per gebeurtenis.
Wanneer u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Heeft u schade? Meld dit dan zo snel mogelijk. Als er veranderingen zijn in uw situatie dan is het belangrijk om deze via uw assurantieadviseur aan ons door te geven.
Het is mogelijk om de premie eenmaal per jaar of in termijnen te betalen. Bij betaling in termijnen rekenen wij een premieopslag. Bij maandbetaling is het alleen mogelijk om via automatische incasso te betalen.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen. Anders loopt de verzekering door totdat deze opgezegd wordt.
U kunt uw verzekering op elk gewenst moment opzeggen. Dit kunt u schriftelijk of per e-mail via uw assurantieadviseur aan ons doorgeven. De verzekering eindigt dan een maand nadat wij het verzoek tot beëindiging hebben ontvangen.