Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van DAS bij een onverwacht conflict.
Juridische specialisten van DAS leveren de (juridische) hulpverlening.
U kiest zelf waarvoor u wel of niet verzekerd bent. De basis bestaat uit Consument, Wonen, Sociale verzekeringen en Pensioen.
In aanvulling hierop kunt u kiezen uit 4 modules. -Verkeer -Arbeid -Fiscaal en Vermogen -Echtscheidingsmediation
Dit is een module waarmee u uw verzekering kunt uitbreiden. Juridische hulp als u uw schade wilt verhalen die u in het verkeer heeft opgelopen, bijvoorbeeld schade aan uw auto door iemand anders.
Juridische hulp als u letselschade op een ander wilt verhalen, bijvoorbeeld door een medische fout. Dit maakt onderdeel uit van de basisdekking. Maar let op: letselschade door een aanrijding valt onder de module verkeer!
Valt onder de basisdekking. Juridische hulp bij een conflict over de huur, (ver)koop, (ver)bouw van uw woning of bij conflicten met buren of de overheid over uw woning. Het dient wel een woning te betreffen voor eigen gebruik.
Ook uw tweede woning of vakantiewoning in Nederland is verzekerd.
Valt onder de module Arbeid en met deze module kunt u uw verzekering uitbreiden. Juridische hulp bij een conflict met de werkgever.
Een conflict met een uitkeringsinstantie valt onder de basisdekking Consument, Wonen, Sociale verzekeringen en Pensioen.
Valt onder de basisdekking. Juridische hulp als u een conflict heeft over spullen die u heeft gekocht, of over een vakantieboeking, of met dienstverleners (energie en telecom).
Juridische hulp bij een conflict over een erfenis valt onder de basisdekking. Let op: wenst u juridische hulp bij echtscheiding dan kunt u de module Echtscheidingsmediation verzekeren.
U krijgt alleen juridische hulp als de overledene is gestorven nadat uw rechtsbijstandverzekering is ingegaan.
Dit is een module waarmee u uw verzekering kunt uitbreiden. Juridische hulp bij een beroepsprocedure tegen de Belastingdienst of bij een conflict over een tweede huis (dat buiten Nederland maar binnen de Europese Unie of Verenigd Koninkrijk staat) of vermogensbeheer.
Ligt de oorzaak van het geschil voor de ingangsdatum van de verzekering of bestaat er geen kans op succes, dan wordt er geen bijstand geboden.
Er is geen wachttijd van toepassing, maar het geschil moet niet voorzienbaar zijn geweest.
Als u bij het ingaan of uitbreiden van de verzekering wist of kon weten dat er een geschil zou kunnen ontstaan is juridische hulp niet verzekerd
Voor de module Echtscheidingsmediation gelden bijzondere bepalingen. Zo moet het huwelijk minimaal 3 jaar bestaan en de module minimaal 3 jaar geleden zijn afgesloten.
Er zit een maximum aan de externe kosten die DAS vergoedt, namelijk € 60.000. U krijgt geen juridische hulp als de zaak over minder dan € 175 gaat.
In sommige situaties geldt een lagere limiet voor de externe kosten. Bijvoorbeeld als u kiest voor een advocaat terwijl dit niet verplicht is om u bij te staan bij de rechter. Dan is de vergoeding gemaximeerd tot € 10.000 en moet u een eigen risico betalen van € 250. De details leest u in de polisvoorwaarden.
Als uw conflict voor de rechter komt dan mag u zelf een rechtshulpverlener kiezen. Daarbij gelden dan wel speciale voorwaarden.
Keuze voor een andere rechtshulpverlener gaat altijd in overleg met DAS. In deze situatie moet u rekening houden met een maximale vergoeding en een eigen risico. De details leest u in de polisvoorwaarden.
Natuurlijk zijn conflicten in Nederland verzekerd, maar afhankelijk van de gekozen dekkingen kunnen conflicten buiten Nederland ook verzekerd zijn.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u alle vragen eerlijk beantwoorden. Meld een conflict direct bij DAS voordat u een andere actie onderneemt. DAS zal proberen het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.
U kunt er voor kiezen om uw premie in maandelijkse termijnen te betalen of in één keer voor het hele jaar. Als u kiest voor maandelijkse betaling, dan incasseren wij de premie automatisch van uw rekening.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. U kunt de verzekering dagelijks opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.
U kunt de verzekering opzeggen via "Mijn Verzekeringen".