Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de Polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt door of aan uw bedrijfsauto('s). Dit zijn de personen- en bestelauto’s die voor uw bedrijfsactiviteiten worden gebruikt. De Wettelijke Aansprakelijkheids-verzekering (WA) is verplicht. U kiest zelf voor aanvullende dekkingen.
Hieronder staat welke schade door of aan uw bedrijfsauto('s) verzekerd is.
Als u met uw bedrijfsauto schade veroorzaakt aan anderen of andermans auto of spullen. Dit is een wettelijk verplichte verzekering.
Schade door bijvoorbeeld brand, storm, natuurgeweld, botsing met loslopende dieren, bliksem, inbraak, joyriding en vandalisme wordt vergoed. Schade door eigen toedoen is niet verzekerd.
De schadevergoeding vindt plaats op basis van herstel. Is herstel niet mogelijk, dan vergoeden we de schade aan personenauto’s jonger dan drie jaar en met een cataloguswaarde niet hoger dan € 80.000(incl BTW/BPM) op basis van nieuwwaarde. Schade aan personeauto's ouder dan drie jaar rn et een cataloguswaarde hoger dan € 80.000(incl BTW/BPM) of een bestelauto vergoeden we op basis van dagwaarde.
Bij diefstal van de bedrijfsauto wordt de schade vergoed als de auto goed beveiligd was.
Hierbij bent u ook verzekerd voor schade door plotselinge en onverwachte gebeurtenissen van buitenaf. En voor schade door eigen toedoen, bijvoorbeeld een botsing.
De schadevergoeding vindt plaats op basis van herstel. Is herstel niet mogelijk, dan vergoeden we de schade aan personenauto’s jonger dan drie jaar en met een cataloguswaarde niet hoger dan € 80.000(incl BTW/BPM) op basis van nieuwwaarde. Schade aan personeauto's ouder dan drie jaar rn et een cataloguswaarde hoger dan € 80.000(incl BTW/BPM) of een bestelauto vergoeden we op basis van dagwaarde.
Bij diefstal van de bedrijfsauto wordt de schade vergoed als de auto goed beveiligd was.
Wanneer door een verkeersongeluk niet verder gereden kan worden met het verzekerde voertuig zorgt de Aon Hulpdienst voor vervoer van de bestuurder en eventuele passagiers naar een adres in Nederland. Het voertuig wordt ook naar een adres naar keuze in Nederland gebracht.
In het buitenland zorgt de Aon Hulpdienst voor vervoer van het voertuig naar de dichtstbijzijnde garage voor reparatie of beoordeling van de schade. Ook wordt de bestuurder (en eventuele passagiers) met bagage vervoerd
Schade aan de auto-elektronica en/of aan de accessoires is meeverzekerd.
Standaard is hiervoor een bedrag van € 1.250 meeverzekerd. Het meerdere is alleen meeverzekerd als het verzekerd bedrag hiermee verhoogd is.
Met deze verzekering krijg u hulp bij het verhalen van uw schade die is ontstaan tijdens deelname aan het verkeer met uw auto. Of rechtsbijstand bij een juridisch meningsverschil over de vergoeding of reparatie van een schade die verhaald wordt. Of bij een strafzaak.
Deze verzekering vergoedt schade aan inzittenden en hun spullen bij een verkeersongeval met het verzekerde motorrijtuig. Is de schade ook op een andere verzekering verzekerd? Dan gaat die verzekering vóór.
Schade door opzet of bij rijden zonder rijbewijs. Of door misbruik van alcohol of drugs. In deze gevallen kan het zijn dat u de vergoede schade moet terugbetalen aan de verzekeraar.
Heeft u hierdoor schade aan een ander veroorzaakt? Dan vergoeden we de schade wel aan de benadeelde partij. Maar we hebben het recht om de schade op u te verhalen. In dat geval moet u de schade aan ons terugbetalen.
Voor de verschillende dekkingen gelden verschillende eigen risico's.
Voor de beveiliging van uw bedrijfsauto gelden bepaalde vereisten. Raadpleeg hiervoor uw polisblad.
U bent verzekerd in Europa, Marokko, Tunesië en Turkije. Bij uw polis krijgt u de Groene Kaart. Daarop staat precies in welke landen u verzekerd bent.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u de vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Doe aangifte bij strafbare feiten, zoals diefstal. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
Houdt u zich niet aan deze verplichtingen en schaadt u de belangen van de verzekeraar? Dan kan dat gevolgen hebben. Zo kan een schade worden afgewezen, uw premie kan worden aangepast of het eigen risico kan worden veranderd. De verzekering kan zelfs beëindigd worden.
U kunt kiezen de premie in maandelijkse termijnen te betalen, per kwartaal, halfjaar of in één keer voor het hele jaar. Wanneer u kiest voor maandelijkse betaling, dan incasseren wij de premie automatisch van uw rekening
Voor elk jaar dat u geen schade claimt, kunt u premiekorting krijgen (tot een maximum). Als u schade claimt, dan kan de korting (deels) vervallen. Of u betaalt een toeslag.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat en eindigt bij opzegging. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met één maand opzegtermijn. Opzeggen doet u schriftelijk of per e-mail.