Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering is onderdeel van het Aon Horecapakket. Deze verzekering dekt de bedrijfsschade die het gevolg is van stilstand of verstoring van uw beroep, bedrijf of bedrijfsactiviteiten door een gedekte gebeurtenis.

Wat is verzekerd?

Uw schade is verzekerd wanneer uw activiteiten stilvallen of verstoord worden door een gedekte gebeurtenis tot het verzekerde bedrag.

Schadevergoeding

U verzekert de brutowinst die u misloopt door omzet- of productieverlies.

Storing nutsvoorzieningen

Is uw schade het gevolg van een storing in de levering van elektriciteit, water of gas? Dan is dat verzekerd wanneer de storing langer duurt dan zes uur.

Kosten voor het vaststellen van schade

Na een schade worden de redelijke kosten voor het vaststellen ervan vergoed. Ook de redelijke kosten die u maakt om verdere schade te beperken of te voorkomen zijn gedekt.

Afhankelijkheidsrisico

U bent ook verzekerd voor bedrijfsschade als gevolg van een gedekte schade bij een andere vestiging van u of bij andere bedrijven en opslagadressen binnen Nederland. Het verzekerde bedrag voor deze dekking is  25.000.

Tapinstallatie

Deze verzekering biedt ook dekking voor schade door drank, onvoorzien gestroomd of overgelopen uit een tapinstallatie en/of op deze installatie aangesloten aan- en afvoerleidingen, toestellen en/of tanks.

Wat is niet verzekerd?

De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder een aantal voorbeelden van niet verzekerde schades of gebeurtenissen. Heeft u hier vragen over? Neem dan contact met ons op.

Boetes

Boetes die uw bedrijf krijgt, bijvoorbeeld omdat uw bedrijf stil lag en u niet aan uw verplichtingen kon voldoen, zijn niet gedekt.

Huur

Huuropbrengsten die u misloopt vanwege de schade aan uw gebouw of inventaris zijn niet gedekt.

Reconstructiekosten

De kosten die u moet maken voor het reconstrueren van uw (financiële) administratie zijn niet gedekt. Ook de kosten die u moet maken om materiële zaken, zoals mallen of tekeningen, te reconstrueren of te reproduceren zijn niet gedekt.

Opzet, roekeloosheid, verboden activiteiten, fraude en molest

U krijgt nooit een vergoeding voor schade die het gevolg is van opzettelijk handelen, roekeloosheid, een verboden activiteit, fraude of molest.

Aardbeving

Schade, die is ontstaan door een aardbeving is niet gedekt. Ook niet als die het gevolg is van de winning van gas, olie, zout of delfstoffen.

Materiële schade

Materiële schade wordt niet gedekt door deze verzekering. Hiervoor bestaan andere verzekeringen voor bijvoorbeeld gebouwen of roerende zaken.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Voor deze verzekering gelden verschillende dekkingsbeperkingen.

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt een algemeen eigen risico. De hoogte ervan kunt u zelf kiezen. Wanneer u in dit pakket meerdere verzekeringen heeft ondergebracht en er door één en dezelfde gebeurtenis schade is ontstaan aan die meerdere polissen raakt, wordt het eigen risico slechts 1x in rekening gebracht.

Overstroming

Schade door overstroming is niet verzekerd.

Uitkeringstermijn

Deze verzekering keert alleen uit gedurende de periode van de uitkeringstermijn. U kiest zelf de uitkeringstermijn. U kunt kiezen tussen 26, 52, 78, 104 of 156 weken.

Afspraken

Soms gelden er afspraken, bijvoorbeeld voor preventieve maatregelen. Het is belangrijk dat u nagaat of u hieraan voldoet. Doet u dat niet? Dan kan dat gevolgen hebben voor uw recht op schadevergoeding.

Waar ben ik gedekt?

De dekking van deze verzekering geldt alleen voor schades die zijn ontstaan binnen Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u de vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Doe aangifte bij strafbare feiten, zoals diefstal. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen de premie in maandelijkse termijnen te betalen of in één keer voor het hele jaar. Wanneer u kiest voor maandelijkse betaling, dan incasseren wij de premie automatisch van uw rekening.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat en eindigt bij opzegging. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van een maand. Opzeggen doet u schriftelijk of per e-mail.