Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering is onderdeel van het Aon Horecapakket. Deze verzekering dekt de bedrijfsschade die het gevolg is van stilstand of verstoring van uw beroep, bedrijf of bedrijfsactiviteiten door een gedekte gebeurtenis.  

Wat is verzekerd?

Uw schade is verzekerd wanneer uw activiteiten stilvallen of verstoord worden door een gedekte gebeurtenis tot het verzekerde bedrag.

Extra informatie

Het verzekerde bedrag is gebaseerd op de brutowinst van uw bedrijf over het laatste volledige boekjaar. Tijdens het lopende jaar krijgt u standaard garantie tegen onderverzekering als u ieder jaar aan ons doorgeeft wat uw brutowinst is geweest.

Schadevergoeding

U verzekert de brutowinst die u misloopt door omzet- of productieverlies.

Extra informatie

Let op: uw schade is alleen gedekt tijdens de uitkeringstermijn. Deze termijn kiest u zelf.

Storing nutsvoorzieningen

Is uw schade het gevolg van een storing in de levering van elektriciteit, water of gas? Dan is dat verzekerd wanneer de storing langer duurt dan zes uur.

Kosten voor het vaststellen van schade

Na een schade worden de redelijke kosten voor het vaststellen ervan vergoed. Ook de redelijke kosten die u maakt om verdere schade te beperken of te voorkomen zijn gedekt.

Afhankelijkheidsrisico

U bent ook verzekerd voor bedrijfsschade als gevolg van een gedekte schade bij een andere vestiging van u of bij andere bedrijven en opslagadressen binnen Nederland. Het verzekerde bedrag voor deze dekking is € 25.000.

Tapinstallatie

Deze verzekering biedt ook dekking voor schade door drank, onvoorzien gestroomd of overgelopen uit een tapinstallatie en/of op deze installatie aangesloten aan- en afvoerleidingen, toestellen en/of tanks.

Wat is niet verzekerd?

  • De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder een aantal voorbeelden van niet verzekerde schades of gebeurtenissen. Heeft u hier vragen over? Neem dat contact met ons op.

Boetes

Boetes die uw bedrijf krijgt, bijvoorbeeld omdat uw bedrijf stil lag en u niet aan uw verplichtingen kon voldoen, zijn niet gedekt.

Huur

Huuropbrengsten die u misloopt vanwege de schade aan uw gebouw of inventaris zijn niet gedekt.

Reconstructiekosten

De kosten die u moet maken voor het reconstrueren van uw (financiële) administratie zijn niet gedekt. Ook de kosten die u moet maken om materiële zaken, zoals mallen of tekeningen, te reconstrueren of te reproduceren zijn niet gedekt.

Opzet, roekeloosheid, verboden activiteiten, fraude en molest

U krijgt nooit een vergoeding voor schade die het gevolg is van opzettelijk handelen, roekeloosheid, een verboden activiteit, fraude of molest.

Extra informatie

Fraudeert u bij het afsluiten van de verzekering of bij het claimen van een schade? Dan zal de verzekering beëindigd worden.

Aardbeving en overstroming

Schade die is ontstaan door een aardbeving is niet gedekt. Ook niet als die het gevolg is van de winning van gas, olie, zout of delfstoffen. Schade die is ontstaan door het bezwijken of overlopen van dijken, sluizen of andere waterkeringen is ook niet gedekt.

Materiële schade

Materiële schade wordt niet gedekt door deze verzekering. Hiervoor bestaan andere verzekeringen voor bijvoorbeeld gebouwen of roerende zaken.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Voor deze verzekering gelden verschillende dekkingsbeperkingen.

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt geen eigen risico.

Overstroming

Schade door overstroming is niet verzekerd.

Uitkeringstermijn

Deze verzekering keert alleen uit gedurende de periode van de uitkeringstermijn. U kiest zelf de uitkeringstermijn. U kunt kiezen tussen 26, 52, 78, 104 of 156 weken.

Extra informatie

Welke uitkeringstermijn u nodig heeft is onder meer afhankelijk van uw beroep of bedrijfsactiviteiten, waar u dit uitvoert en van welke zaken u daarbij gebruik maakt. Het is voor de continuïteit van uw bedrijf belangrijk om een goede keuze te maken.

Afspraken

Soms gelden er afspraken, bijvoorbeeld voor preventieve maatregelen. Het is belangrijk dat u nagaat of u hieraan voldoet. Doet u dat niet? Dan kan dat gevolgen hebben voor uw recht op schadevergoeding.

Extra informatie

Let op: niet alle afspraken zijn opgenomen in de voorwaarden. Er kunnen ook afspraken zijn opgenomen in clausules bij uw polis.

Waar ben ik gedekt?

De dekking van deze verzekering geldt alleen voor schades die zijn ontstaan binnen Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u de vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Doe aangifte bij strafbare feiten, zoals diefstal. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Extra informatie

Houdt u zich niet aan deze verplichtingen en schaadt u de  belangen van de verzekeraar? Dan kan dat gevolgen hebben. Zo kan een schade worden afgewezen, uw premie kan worden aangepast of het eigen risico kan worden veranderd. De verzekering kan zelfs beëindigd worden.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen de premie in maandelijkse termijnen te betalen of in één keer voor het hele jaar. Wanneer u kiest voor maandelijkse betaling, dan incasseren wij de premie automatisch van uw rekening.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat en eindigt bij opzegging. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. Opzeggen doet u schriftelijk of per e-mail.