Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering is onderdeel van het Aon Supermarktpakket en beschermt u tegen de financiële gevolgen als uw bedrijf door materiële schade geheel of gedeeltelijk stil komt te liggen. Zodat u bijvoorbeeld de salarissen van uw medewerkers kunt blijven betalen.

Wat is verzekerd?

Deze verzekering vergoedt de vermindering van brutowinst door teruggang in productie of omzet van uw bedrijf als gevolg van materiële schade door een verzekerde gebeurtenis.

Extra informatie

Verzekerde gebeurtenissen zijn o.a. brand, brandblussing, blikseminslag, ontploffing, storm, neerslag, diefstal en vandalisme. Een volledige opsomming van alle verzekerde gebeurtenissen staat in de voorwaarden.

Schadevergoeding

Er wordt uitgegaan van het bedrag waarmee de productie of de omzet van uw bedrijf is verminderd. Daar trekken we de variabele kosten van af en de kosten die door de schade (tijdelijk) zijn vervallen. De kosten die u maakt om schade te voorkomen of te beperken worden er bij opgeteld.

Storing nutsvoorzieningen

U bent ook verzekerd voor bedrijfsschade als gevolg van een storing in de levering van elektriciteit, water of gas op uw vestigingsadres, wanneer deze storing langer duurt dan 6 aaneengesloten uren.

Verzekerd bedrag

Deze verzekering vergoedt uw volledige schade zolang de laatste opgave (over een heel boekjaar) van uw brutowinst niet lager was dan de gerealiseerde brutowinst over het voorgaande boekjaar. In andere gevallen wordt uitgegaan van de verzekerde som die op uw polisblad staat. Er kan dan sprake zijn van onderverzekering.

Koelschade

Op het polisblad staat het bedrag waarvoor u verzekerd bent voor schade aan de inhoud van uw koel- of vriesinstallatie als gevolg van een defect in de installatie of anders falen van de installatie. Ook als de schade is ontstaan door een storing in de stroomlevering is dit gedekt op voorwaarde dat de storing minstens 4 uur heeft geduurd.

Aanvullende uitkering

Bij een gedekte schade doen verzekeraars een extra uitkering van 10% van het vastgestelde schadebedrag.

Wat is niet verzekerd?

  • De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder een aantal voorbeelden van niet verzekerde schades of gebeurtenissen. Heeft u hier vragen over? Neem dan contact met ons op.

Boetes

U bent niet verzekerd voor boetes die uw bedrijf krijgt, bijvoorbeeld omdat uw bedrijf stil lag en u uw verplichtingen niet kon nakomen.

Huur

U bent niet verzekerd voor huuropbrengsten die u misloopt vanwege de materiële schade aan uw bedrijfsgebouw of de inventaris.

Reconstructiekosten

De extra tijd die u besteedt aan het reconstrueren van uw (financiële) administratie is niet verzekerd. Ook niet verzekerd zijn de kosten die u maakt om materiële zaken, zoals mallen en tekeningen te reconstrueren of te reproduceren.

Schade door verboden activiteiten

U bent niet verzekerd voor schade die is veroorzaakt door of verband houdt met verboden activiteiten.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Er is een eigen risico van € 1.500 per schade van toepassing.

Overstroming

Schade door een overstroming is niet verzekerd.

Uitkeringstermijn

Deze verzekering keert niet langer uit dan gedurende een bepaalde periode. U kunt kiezen voor een uitkeringstermijn van 52 of 104 weken.

Extra informatie

Welke uitkeringstermijn u kiest is onder andere afhankelijk van welk beroep of bedrijf u heeft, waar u uw activiteiten uitvoert en met welke bedrijfsmiddelen u dat doet. Het is voor de continuïteit van uw bedrijf belangrijk om een goede keuze te maken.

Preventie

Als u niet voldoet aan de afspraken over preventie die met u gemaakt zijn, wordt de schade niet altijd uitgekeerd.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering geldt op de locaties, die op het polisblad vermeld staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u de vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Doe aangifte bij strafbare feiten, zoals diefstal. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Extra informatie

Houdt u zich niet aan deze verplichtingen en schaadt u de  belangen van de verzekeraar? Dan kan dat gevolgen hebben. Zo kan een schade worden afgewezen, uw premie kan worden aangepast of het eigen risico kan worden veranderd. De verzekering kan zelfs beëindigd worden.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen de premie in maandelijkse termijnen te betalen of in één keer voor het hele jaar. Wanneer u kiest voor maandelijkse betaling, dan incasseren wij de premie automatisch van uw rekening.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat en eindigt bij opzegging. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. Opzeggen doet u schriftelijk of per e-mail.