Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd. Op deze verzekering zijn ook de algemene voorwaarden van toepassing.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering is onderdeel van het Aon Exploitantenpakket en beschermt uw bedrijf tegen de financiële gevolgen van schadeclaims als uw bedrijf aansprakelijk wordt gesteld voor de schade die anderen lijden (letsel, overlijden, materiële schade) en die veroorzaakt is door uw bedrijf, uw medewerkers, uw product of uzelf.

Wat is verzekerd?

Verzekerd is de aansprakelijkheid voor schade aan personen (letsel of overlijden) en schade aan spullen of onroerende zaken van anderen, inclusief de schade die daaruit voortvloeit, zoals financiële schade (bedrijfsschade).

Wie zijn verzekerd?

Verzekerd zijn uw bedrijf, uzelf en uw werknemers, waaronder uitzendkrachten en stagiairs, en vennoten, firmanten, bestuurders en commissarissen. Ook meewerkende familieleden en huisgenoten zijn verzekerd.

Productaansprakelijkheid

Verzekerd is de aansprakelijkheid voor schade door een gebrekkig product dat door u is (op)geleverd.

Werkgeversaansprakelijkheid

Verzekerd is de aansprakelijkheid voor schade aan uw werknemers door een bedrijfsongeval of beroepsziekte. Dat kan letsel of overlijden zijn, maar ook schade aan de spullen van uw werknemer.

Juridische hulp

Verzekerd zijn de kosten van verweer en voor rechtsbijstand ook al gaat het om ongegronde aanspraken.

Inloop

Stelt iemand u ná de ingangsdatum van de verzekering aansprakelijk voor iets dat u heeft gedaan of nagelaten voor de ingangsdatum, dan kunt u 3 jaar inloop meeverzekeren.

Meeverzekeren aansprakelijkheid car wash

U kunt ervoor kiezen ook de aansprakelijkheid, die voortvloeit uit het exploiteren van een autowasstraat mee te verzekeren.

Wat is niet verzekerd?

De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder een aantal voorbeelden van niet verzekerde schades of gebeurtenissen. Heeft u hierover vragen? Neem dan contact met ons op.

Opnieuw leveren van product of dienst

Schade en kosten door het opnieuw moeten verrichten van eerder door u verrichte werkzaamheden of diensten is niet verzekerd.

Opzet

Schade, die met opzet is veroorzaakt is niet verzekerd. Tenzij het schade betreft die door een ondergeschikte opzettelijk is veroorzaakt en waarvoor u als werkgever aansprakelijk bent en u geen verwijt treft.

(Lucht)vaartuig of motorvoertuig

Schade die is veroorzaakt met of door een luchtvaartuig (ook een drone), aan een gemotoriseerd vaartuig of een motorrijtuig waarvan u de eigenaar, bezitter, houder, bestuurder of gebruiker bent of dat u als werkgever laat gebruiken is niet verzekerd.

Milieuschade

Milieuschade die langzaam ontstaat (voorbeeld: een lekkende olietank die jarenlang de grond vervuilt) is niet verzekerd. Ook milieuschade op uw bedrijfslocatie valt niet onder de dekking.

Asbest

Aansprakelijkheid voor een beroepsziekte als gevolg van asbestblootstelling is niet verzekerd. Ook het opruimen en afvoeren van asbest is uitgesloten.

Wettelijke voorschriften

Schade die het gevolg is van bewuste overtreding van overheidsvoorschriften is niet verzekerd.

Uitloop

Als iemand u aansprakelijk stelt ná beëindiging van de verzekering voor een handelen of nalaten vóór beëindiging van de verzekering dan is dat niet gedekt.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Deze verzekering heeft een eigen risico van  750 per aanspraak.

Lager eigen risico bij goed schadeverloop

Aon wil schadepreventie graag stimuleren, daarom worden klanten met een goed schadeverloop beloond. Wanneer u 1 jaar geen schade claimt, wordt het standaard eigen risico verlaagd met  250. Claimt u het jaar daarop weer geen schade dan wordt het eigen risico nog een keer verlaagd met  250. Zo leidt een goed schadeverloop tot een korting van  500 minder eigen risico bij een schade.

 

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt wereldwijd, behalve voor Amerika en Canada.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u de vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Doe aangifte bij strafbare feiten, zoals diefstal. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kezen de premie in maandelijkse termijnen te betalen of in één keer voor het hele jaar. Wanneer u kiest voor maandelijkse betaling, dan incasseren wij de premie automatisch van uw rekening.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

Wanneer begint en eindigt de dekking? De verzekering begint om 12.00 uur op de datum die in uw polis staat. De verzekeringstermijn is een jaar. Als u of wij de verzekering niet beëindigen, dan verlengen we deze telkens voor een jaar. Extra informatie Let op, de verzekering is alleen van kracht als u de premie betaalt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Met een opzegtermijn van twee maanden kunt u de verzekering per contractvervaldatum beëindigen. In sommige gevallen (standaardcontracten) is de verzekering na de eerste contractperiode direct opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand. Dit blijkt dan uit de polisvoorwaarden of een clausule