Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
CareToDrive dekt de kosten voor onderhoud, reparatie en APK van een particulier (niet zakelijk) gebruikte auto tot en met 8 jaar oud. De auto mag bij aanvang niet meer dan 100.000 km hebben gereden, maximaal 3500 kg in gewicht zijn en het motorvermogen mag niet hoger zijn dan 250KW (341PK).
Deze verzekering vergoedt het vervangen en/of repareren van onderdelen van uw auto (zoals de motor of de versnellingsbak) door een erkende servicepartner, naar aanleiding van een elektrisch of mechanisch defect. De verzekeringsvoorwaarden sluiten altijd aan op de fabrieksgarantieperiode en maakt daarnaast onlosmakelijk onderdeel uit van de onderhoudsvoorwaarden van CareToDrive.
Het vervangen of repareren van defecte onderdelen, naar aanleiding van een elektrisch of mechanisch defect, wordt vergoed. Ook onderhoud van uw voertuig aan de hand van de voorschriften en richtlijnen van de fabrikant wordt vergoedt. Onderhoud aan of vervanging van versleten onderdelen dient uitgevoerd te worden door een bij ons geregistreerde en aangewezen Service Partner.
Het reparatie- of onderhoudsbedrag wordt volledig vergoed, mits aan de voorwaarden is voldaan en dit bedrag niet hoger is dan de BOVAG-marktwaarde van het voertuig.
Niet alleen de kosten voor onderdelen, maar ook het arbeidsloon van de aangewezen servicepartner wordt vergoed volgens de geldende normen.
We vergoeden noodreparaties, slepen naar de garage en vervangend vervoer voor maximaal 2 dagen. U ontvangt ook hulp bij pech in uw eigen woonplaats. Bij pech aan de auto wordt een eventueel aangekoppelde aanhanger ook getransporteerd.
Pechhulp is kentekengebonden. Dat wil zeggen dat uw voertuig voor pechhulp is verzekerd. Het maakt dus niet uit als bijvoorbeeld uw partner of uw kinderen van het voertuig gebruik maken.
Bij pech in het buitenland vergoeden we het toesturen van onderdelen of vervoer terug naar Nederland. Lukt het niet om uw auto binnen 48 uur te repareren, dan heeft u afhankelijk van de voorgenomen verblijfsduur recht op vervangend vervoer.
Bij reparatie binnen 48 uur, maar niet op dezelfde dag heeft u recht op vergoeding van de hotelkosten (max 75 euro per nacht) voor maximaal 2 dagen.
Gederfde inkomsten vanwege gemiste afspraken, afschrijving van de auto gedurende de reparatie of vervangend vervoer bij een onderhoudsbeurt zijn niet gedekt. Defecten die reeds aanwezig waren voor ingang van de dekking en schade veroorzaakt door een ongeval zijn niet verzekerd.
Bij vervangend vervoer worden de kosten van de brandstof, tolgelden, parkeergelden, bekeuringen, aanvullende verzekeringen en de extra kosten door het niet op de juiste manier inleveren van de gehuurde auto niet vergoed.
Opzet, verkeerd gebruik en defecten veroorzaakt door het niet naleven van onderhoudsinstructies.
Er is géén eigen risico van toepassing.
Niet alle onderdelen van uw voertuig zijn logischerwijs gedekt. Hiervoor verwijzen wij u naar het overzicht in de reparatie- en onderhoudsvoorwaarden. De reparatie moet altijd door de aangewezen servicepartner en conform fabrieksvoorschriften worden uitgevoerd.
Vanaf het moment dat u het maximum aantal kilometers op uw polis overschrijdt, vervalt direct de dekking voor onderhoud, reparatie en pechhulp van uw voertuig.
Hulpverlening en kosten die je maakt zonder toestemming van de alarmcentrale zijn niet verzekerd. U hebt maximaal zeven keer per jaar recht op pechhulp. Met een maximum van vijf keer in de eigen woonplaats. U hebt maximaal twee keer per jaar recht op vervangend vervoer
Voor het buitenland geldt een maximum van twee keer hulp per jaar voor repatriëring van het voertuig.
Reparaties en onderhoud in Nederland worden afgehandeld door de aan u toegewezen servicepartner die vermeld staat op uw polisblad. U bent gedekt in de EU en de landen die staan vermeld in de polisvoorwaarden. Reparaties in Nederland worden afgehandeld door de toegewezen servicepartner die vermeld staat op uw polisblad.
Voor een reparatie in het buitenland vragen wij u de kosten voor te schieten en bij terugkomst in Nederland deze kosten te declareren bij uw servicepartner. De Azoren, Madeira, de Balearen en Canarische eilanden vallen niet onder "Europa". Er is ook geen dekking in het Aziatische gedeelte van Turkije en op de Waddeneilanden.
Bij een defect moet u direct contact opnemen met de aangewezen servicepartner, zodat er een diagnose kan worden gesteld. Het is belangrijk dat u zo eerlijk en gedetailleerd mogelijk de klacht of het probleem omschrijft, zodat er gericht naar een oorzaak gezocht kan worden. Daarnaast meldt u pech zo snel als mogelijk bij de Alarmcentrale en volgt u hun aanwijzingen op.
In de voorwaarden vindt u ook de overige verplichtingen.
De premie moet u maandelijks (vooruit) betalen, zodat uw dekking is gegarandeerd. De hoogte van dit bedrag staat vermeld op uw polisblad. Als u dit bedrag niet (tijdig) betaalt, kan dit gevolgen hebben voor uw dekking. Betaling door u geschiedt per automatische incasso of overschrijving.
Uw verzekering begint op de startdatum die op de polis staat vermeld. De dekking is geldig binnen de door u gekozen en op het polisblad vermelde looptijd (24 of 36 maanden) en het maximaal aantal te rijden kilometers.
Wordt één van deze twee overschreden, dan vervalt direct de dekking van CareToDrive. Wanneer het maximum aantal te rijden kilometers wordt overschreden, dan blijft uw contractuele betalingsverplichting wel bestaan. Zie hiervoor de voorwaarden.
U kunt de verzekering altijd binnen de bedenktermijn van 14 dagen opzeggen. Daarnaast is het mogelijk om op te zeggen als uw auto geëxporteerd, total loss of gestolen is. Neem hiervoor direct contact op met Aon klantadvies. Telefoon: 088-810 812 9 of e-mail: klantadvies@aon.nl