Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering is onderdeel van het Aon Horecapakket. Deze verzekering dekt schade aan computers, randapparatuur en kantoorelektronica zoals de telefooninstallatie. Ook dekt deze verzekering schade aan veel voorkomende bedrijfselektronica. Welke bedrijfselektronica precies, is afhankelijk van het verzekerde beroep/bedrijf/activiteit.

Wat is verzekerd?

Alle computers, randapparatuur en kantoorelektronica en de bij de computers behorende programmatuur en de opgeslagen data. Ook dekt deze verzekering schade aan audiovisuele apparatuur zoals muziek-/videospelers en multimedia-apparaten.

Opruimingskosten

Opruimingskosten zijn verzekerd tot maximaal 20% van het verzekerde bedrag.

Schadevergoeding

De verzekering dekt de herstelkosten. Wanneer herstel niet mogelijk is, wordt de nieuwwaarde vergoed zolang de apparatuur niet ouder is dan drie jaar. De gevolgschade (Extra kosten en Data) vergoeden we op basis van gemaakte kosten. Hierbij houden we wel rekening met het verzekerde bedrag en de uitkeringstermijn.

Extra kosten

Naast de fysieke schade aan de apparatuur, zijn de kosten meeverzekerd die gemaakt zijn om stilstand in het bedrijf of beroep te voorkomen of te verminderen.

Reconstructiekosten

Reconstructiekosten zijn verzekerd onder de dekking Data. Naast de fysieke schade aan de apparatuur is herstel of herinvoer van eventueel verminkte of verloren gegane data meeverzekerd. Dit geldt ook bij een storing in de levering van elektriciteit.

Keuze: dekking voor vervoer en verblijf elders

Het standaard dekkingsgebied van de verzekering is het vestigingsadres dat op uw polis staat. Dit kunt u laten uitbreiden tot een dekking waar dan ook ter wereld.

De fysieke schade

De apparatuur en programmatuur zijn verzekerd tegen alle plotselinge en onverwachte gebeurtenissen die van buitenaf op de apparatuur inwerken. Denk hierbij aan bijvoorbeeld vallen, stoten en inductie. Ook schade door diefstal na braak en brand is verzekerd.

Extra informatie

Niet-portable computers die niet ouder zijn dan drie jaar en niet duurder zijn dan € 2.500 zijn zelfs verzekerd tegen een plotselinge en onverwachte gebeurtenis die het gevolg is van eigen gebrek van deze apparatuur.

Extra dekkingen

Raadpleeg de polisvoorwaarden voor een overzicht van de extra dekkingen, welke kosten zijn er verzekerd en voor welke bedragen.

Wat is niet verzekerd?

  • De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder een aantal voorbeelden van niet verzekerde schades of gebeurtenissen. Heeft u hier vragen over? Neem dat contact met ons op.

Behoud functionaliteit

Schade die het gevolg is van een gebeurtenis die voorzienbaar en te verwachten is en die de werking van het apparaat niet beïnvloedt, is niet verzekerd. Denk hierbij aan krassen en deuken die ontstaan tijdens normaal gebruik.

Digitale informatie

Data en programmatuur die nog in bewerking is en dus nog niet opgeslagen, anders dan in het vluchtig werkgeheugen van de computer, is niet verzekerd.

Diefstal uit een motorvoertuig

Er is onder geen enkele voorwaarden dekking voor diefstal uit motorvoertuigen. Diefstal is uitsluitend gedekt indien er sprake is van diefstal na braak uit een gebouw.

Aardbeving, vulkanische uitbarsting en overstroming

U bent niet verzekerd voor schade door een aardbeving, ook niet als dit het gevolg is van gaswinning. Bij een vulkanische uitbarsting of overstroming is ook geen vergoeding mogelijk.

Molest en opzet

Schade die ontstaat door molest of door opzet is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt een algemeen eigen risico. De hoogte hiervan kunt u zelf kiezen.

Waar ben ik gedekt?

De verzekering geldt voor de elektronica die in uw polis staat en die zich bevindt in uw bedrijfsgebouw.

 

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u de vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Doe aangifte bij strafbare feiten, zoals diefstal. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Extra informatie

Houdt u zich niet aan deze verplichtingen en schaadt u de belangen van de verzekeraar? Dan kan dat gevolgen hebben. Zo kan een schade worden afgewezen, uw premie kan worden aangepast of het eigen risico kan worden veranderd. De verzekering kan zelfs beëindigd worden.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen de premie in maandelijkse termijnen te betalen of in één keer voor het hele jaar. Wanneer u kiest voor maandelijkse betaling, dan incasseren wij de premie automatisch van uw rekening.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint om 12.00 uur op de datum die in uw polis staat. De verzekeringstermijn is een jaar. Als u of wij de verzekering niet beëindigen, dan verlengen we deze telkens voor een jaar.

Extra informatie

Let op, de verzekering is alleen van kracht als u de premie betaalt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. Opzeggen doet u schriftelijk of per e-mail.