Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering is onderdeel van het Aon Horecapakket. Deze verzekering vergoedt de schade wanneer contant geld of waardepapieren van uw bedrijf verloren gaan. Het gaat hierbij om verlies door bijvoorbeeld een gewelddadige overval of diefstal uit de kluis na inbraak, en om acceptatie van vals geld. Geld is tijdens transport ook verzekerd tegen diefstal.  

Extra informatie

{Mogelijk extra detail-informatie of toelichting van begrippen}

Wat is verzekerd?

Verzekerd is contant geld en geldswaardig papier.

Extra informatie

Onder contant geld verstaan we muntgeld en bankbiljetten die tot wettig betaalmiddel dienen. Onder geldswaardig papier verstaan we alle papier maar ook plastic waaraan in het maatschappelijk verkeer een geldwaarde wordt toegekend, zoals postzegels, cadeaubonnen, tegoedbonnen, loten, opgewaardeerde pasjes en niet op naam gestelde toegangskaarten.

Verzekerd bedrag

We vergoeden maximaal € {00.000}. {Nadere uitleg of specificatie}

Tijdens vervoer

De verzekerde waarden zijn verzekerd tijdens vervoer door uzelf of door een meerderjarige persoon die het vervoer in uw opdracht doet, zoals een familielid, een personeelslid of een erkend geldtransportbedrijf.

In uw bedrijf, woning, nachtkluis van de bank

De verzekerde waarden zijn verzekerd wanneer ze aanwezig zijn in uw bedrijf, bij u thuis of in de nachtkluis van de bank. Na sluitingstijd van uw bedrijf moet u het geld achter slot en grendel bewaren in een goedgekeurde brandkast of kluis. In de woning is aan afgesloten meubel voldoende.

Extra informatie

Een goedgekeurde brandkast of kluis moet voldoen aan de eisen die voor waardeberging van de verzekerde waarden gelden. Meer informatie hierover is te vinden op de website van de Vereniging Geld- en Waardeberging.

Overval of afpersing

Een overval of afpersing is verzekerd als er sprake is van gebruikmaking van of bedreiging met fysiek geweld tegen personen.

Vals geld

Heeft u vals geld geaccepteerd in de veronderstelling dat het echt was? Dan bent u daarvoor verzekerd.

Extra informatie

Het gaat hierbij om het accepteren van geld in de uitoefening van het beroep, het bedrijf of van de verzekerde activiteiten.

Ongevallen

U bent verzekerd voor blijvende invaliditeit of overlijden als gevolg van een ongeval (tijdens vervoer) of geweld bij beroving (afpersing).

Extra dekkingen

Raadpleeg de polisvoorwaarden voor een overzicht van de extra dekkingen, welke kosten verzekerd zijn en voor welke bedragen.

Wat is niet verzekerd?

  • De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder een aantal voorbeelden van niet verzekerde schades of gebeurtenissen. Heeft u hier vragen over? Neem dat contact met ons op.

Fraude en oplichting

De verzekering biedt geen dekking voor fraude en oplichting.

Kosten voor vervanging

Kosten die na een inbraak gemaakt worden voor vervanging of inregelen van kluissloten en/of -sleutels zijn niet verzekerd.

Digitaal geld

Diefstal van creditcards, bankpassen en andere vormen van digitaal geld is niet verzekerd.

Vermissing zonder aantoonbare oorzaak

Vermissing zonder aantoonbare oorzaak is niet verzekerd.

Opzet

Er wordt geen schade vergoed, die een verzekerde persoon en/of een personeelslid, een huisgenoot of een familielid met opzet of door roekeloosheid heeft veroorzaakt of verergerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt een algemeen eigen risico. Dit is het deel van de schade dat voor uw eigen rekening blijft. De hoogte ervan kunt u zelf kiezen.

Vervoer langs de kortste weg en zonder onderbrekingen 

Diefstal van verzekerde waarden tijdens vervoer is alleen verzekerd wanneer het vervoer naar de bestemming plaatsvindt langs de kortste weg en zonder onnodige onderbreking. Ook moeten de waarden voortdurend onder onmiddellijk handbereik van de vervoerder zijn.

Waar ben ik gedekt?

De dekking van deze verzekering geldt alleen voor schades die zijn ontstaan binnen Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u de vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Doe aangifte bij strafbare feiten, zoals diefstal. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Extra informatie

Houdt u zich niet aan deze verplichtingen en schaadt u de belangen van de verzekeraar? Dan kan dat gevolgen hebben. Zo kan een schade worden afgewezen, uw premie kan worden aangepast of het eigen risico kan worden veranderd. De verzekering kan zelfs beëindigd worden.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen de premie in maandelijkse termijnen te betalen of in één keer voor het hele jaar. Wanneer u kiest voor maandelijkse betaling, dan incasseren wij de premie automatisch van uw rekening.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint om 12.00 uur op de datum die in uw polis staat. De verzekeringstermijn is een jaar. Als u of wij de verzekering niet beëindigen, dan verlengen we deze telkens voor een jaar.

 

Extra informatie

Let op, de verzekering is alleen van kracht als u de premie betaalt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. Opzeggen doet u schriftelijk of per e-mail.