Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering is onderdeel van het Aon Horecapakket en beschermt u tegen de financiële gevolgen van schade aan de onroerende zaken, die u heeft aangebracht aan het door u gehuurde pand (huurdersbelang).

Wat is verzekerd?

Het gebouw is verzekerd tegen schade (door een verzekerde gebeurtenis) aan door u aangebrachte onroerende zaken in of aan het door u gehuurde pand, waarvan het adres op het polisblad staat.

Extra informatie

Denk bij de aangebrachte onroerende zaken aan een keuken, sanitaire voorzieningen, centrale verwarming, vaste parketvloeren, schuurtjes of schuttingen.

Verzekerd bedrag

Het verzekerde bedrag voor huurdersbelang is gebaseerd op de herstelkosten ervan. Dit bedrag staat op uw polis en geldt als maximale vergoeding bij schade. Als het huurdersbelang niet te repareren is, wordt de schade vergoed op basis van de herbouwwaarde.

Extra informatie

U kunt kiezen voor Garantie tegen Onderverzekering. Met deze Garantie wordt de schade aan het gebouw volledig vergoed. Ook als die groter is dan het verzekerde bedrag op uw polis.

Kosten na schade

Kosten die u na een schade moet maken zijn ook verzekerd. Zo worden de redelijke kosten voor het vaststellen van de schade en om verdere schade te beperken of te voorkomen, ook vergoed.

Extra informatie

Kosten voor een noodvoorziening, het opruimen van beschadigde zaken of om te voldoen aan gewijzigde of nieuwe wet- en regelgeving zijn ook verzekerd. Maar deze worden tot maximaal 20% van het verzekerde bedrag voor het gebouw vergoed.

Vorstschade

Deze verzekering dekt schade als gevolg van het bevriezen van waterleidingen, cv-installatie en/of sprinklerinstallatie. Ook de kosten voor het opsporen van het defect en het breek- en herstelwerk aan muren, vloeren, etc. worden vergoed. Voorwaarde is wel dat de bevriezing niet te wijten is aan nalatigheid of onzorgvuldigheid.

Contra-expert

Heeft u schade? Dan wordt deze vastgesteld door de expert, die de verzekeraar benoemd. U kunt ook zelf een expert inschakelen (een contra-expert). De kosten voor een contra-expert worden ook vergoed, voor zover deze redelijk zijn.

Wat is niet verzekerd?

  • De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder een aantal voorbeelden van niet verzekerde schades of gebeurtenissen. Heeft u hier vragen over? Neem dat contact met ons op.

Opzet, roekeloosheid, verboden activiteiten, fraude en molest

U krijgt nooit een vergoeding voor schade die het gevolg is van opzettelijk handelen, roekeloosheid, een verboden activiteit, fraude of molest.

Extra informatie

Fraudeert u bij het afsluiten van de verzekering of bij het claimen van een schade? Dan zal bovendien de verzekering worden beëindigd.

Aardbeving, grondverzakking of vulkanische uitbarsting

U bent niet verzekerd voor schade door een aardbeving. Ook niet als die het gevolg is van de winning van gas, olie, zout of delfstoffen. Bij een grondverzakking of vulkanische uitbarsting is ook geen vergoeding mogelijk.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Voor deze verzekering geldt een algemeen eigen risico. Dit is het deel van de schade dat voor uw eigen rekening blijft. De hoogte ervan kunt u zelf kiezen.

Extra informatie

Let op, er zijn situaties waarvoor een afzonderlijk eigen risico geldt. Is zo’n situatie voor u van toepassing? Dan leest u dat in uw polis.

Afspraken

Soms gelden er afspraken, bijvoorbeeld voor preventieve maatregelen. Het is belangrijk dat u nagaat of u hieraan voldoet. Doet u dat niet? Dan kan dat gevolgen hebben voor uw recht op schadevergoeding.

Extra informatie

Let op, niet alle afspraken zijn opgenomen in de voorwaarden. Er kunnen ook afspraken zijn opgenomen in de clausules bij uw polis.

Overstroming

Er wordt geen schade vergoed door water doordat een waterkering die moet beschermen tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of heeft gefaald. Schade dat onvoorzien het gebouw is binnengedrongen als gevolg van een overstroming van een niet-primaire waterkering is wel verzekerd.

Extra informatie

Het gaat om overstromingen als gevolg van het bezwijken, overlopen of falen van een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer,  Volkerak-Zoommeer, Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.

Waar ben ik gedekt?

De dekking van deze verzekering geldt alleen voor schades die zijn ontstaan binnen Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u de vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Doe aangifte bij strafbare feiten, zoals diefstal. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Extra informatie

Houdt u zich niet aan deze verplichtingen en schaadt u de belangen van de verzekeraar? Dan kan dat gevolgen hebben. Zo kan een schade worden afgewezen, uw premie kan worden aangepast of het eigen risico kan worden veranderd. De verzekering kan zelfs beëindigd worden.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen de premie in maandelijkse termijnen te betalen of in één keer voor het hele jaar. Wanneer u kiest voor maandelijkse betaling, dan incasseren wij de premie automatisch van uw rekening.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint om 12.00 uur op de datum die in uw polis staat. De verzekeringstermijn is een jaar. Als u of wij de verzekering niet beëindigen, dan verlengen we deze telkens voor een jaar.

Extra informatie

Let op, de verzekering is alleen van kracht als u de premie betaalt.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. Opzeggen doet u schriftelijk of per e-mail.