Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering is onderdeel van het Aon Supermarktpakket en beschermt u tegen de financiële gevolgen van schade aan de onroerende zaken die u heeft aangebracht aan het door u gehuurde pand (huurdersbelang).

Wat is verzekerd?

Deze verzekering vergoedt de schade aan de door u aangebrachte onroerende zaken aan het door u gehuurde pand, waarvan het adres op het polisblad staat. Denk bij de aangebrachte onroerende zaken aan een keuken, sanitaire voorzieningen, centrale verwarming, vaste parketvloeren, schuurtjes of schuttingen.

Extra informatie

Verzekerde gebeurtenissen zijn o.a. brand, brandblussing, blikseminslag, ontploffing, storm, neerslag, diefstal en vandalisme. Een volledige opsomming van alle verzekerde gebeurtenissen staat in de voorwaarden.

Verzekerd bedrag

Op het polisblad staat welke dekking(en) u heeft verzekerd. Deze zaken zijn verzekerd tot het bedrag dat op het polisblad staat.

Extra informatie

De schade wordt vergoed op basis van de herstelkosten. Als het huurdersbelang niet te repareren is, wordt de schade vergoed op basis van de herbouwwaarde.

Garantie tegen onderverzekering

Wanneer de waarde van de inventaris/goederen door of namens verzekeraars is vastgesteld en wanneer de premie hierop berekend is, zullen verzekeraars in geval van schade geen beroep doen op onderverzekering.

Extra informatie

Wanneer een polis niet door ‘garantie tegen onderverzekering’ is beschermd en bij schade de werkelijke waarde hoger blijkt te zijn dan de verzekerde som, wordt de schade-uitkering naar evenredigheid verlaagd.

Insluiting

Deze verzekering biedt ook dekking wanneer u schade leidt door personen die zich in uw pand hebben laten insluiten. Zonder dat er sporen zijn van ‘braak’.

Aanvullende uitkering

Bij een gedekte schade doen verzekeraars een extra uitkering van 10% van het vastgestelde schadebedrag.

Extra kosten na schade

Wanneer u na een schade extra kosten moet maken voor het herstel van uw inventaris, worden deze kosten vergoed. Bijvoorbeeld de kosten om de schade te laten vaststellen, kosten van opruiming van beschadigde zaken en kosten om onmiddellijk dreigende schade te beperken of te voorkomen.

Wat is niet verzekerd?

  • De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder een aantal voorbeelden van niet verzekerde schades of gebeurtenissen. Heeft u hier vragen over? Neem dan contact met ons op.

Schade door verboden activiteiten

U bent niet verzekerd voor schade die is veroorzaakt door of verband houdt met verboden activiteiten.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Er is een eigen risico van € 1.500 per schade van toepassing.

Overstroming

Schade door een overstroming is niet altijd verzekerd. Schade door water doordat een waterkering die moet beschermen tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of heeft gefaald, wordt niet vergoed.

Extra informatie

Het gaat om overstromingen als gevolg van het bezwijken, overlopen of falen van een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas, Wester- en Oosterschelde, het IJsselmeer, Volkerak-Zoommeer, Grevelingenmeer, het getijde deel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.

Preventie

Als u niet voldoet aan de afspraken over preventie die met u gemaakt zijn, wordt de schade niet altijd uitgekeerd.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering geldt op de locaties die op het polisblad vermeld staan.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u de vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Doe aangifte bij strafbare feiten, zoals diefstal. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Extra informatie

Houdt u zich niet aan deze verplichtingen en schaadt u de  belangen van de verzekeraar? Dan kan dat gevolgen hebben. Zo kan een schade worden afgewezen, uw premie kan worden aangepast of het eigen risico kan worden veranderd. De verzekering kan zelfs beëindigd worden.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen de premie in maandelijkse termijnen te betalen of in één keer voor het hele jaar. Wanneer u kiest voor maandelijkse betaling, dan incasseren wij de premie automatisch van uw rekening.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat en eindigt bij opzegging. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. Opzeggen doet u schriftelijk of per e-mail.