Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering is onderdeel van het Aon Horecapakket van Aon en beschermt u tegen de financiële gevolgen van schade aan uw inventaris en uw goederen.

Wat is verzekerd?

Deze verzekering vergoedt de schade aan uw inventaris en/of goederen door een verzekerde gebeurtenis. In uw polis staat voor welke zaken (inventaris en/of goederen) u bent verzekerd.

Verzekerd bedrag

Het verzekerde bedrag voor de inventaris is gebaseerd op de nieuwwaarde ervan. Het verzekerde bedrag voor de goederen is gebaseerd op de marktwaarde ervan. Het verzekerde bedrag staat in uw polis en geldt als maximale vergoeding bij schade.

Kosten na schade

Kosten die u na een schade moet maken zijn ook verzekerd. Zo worden de redelijke kosten voor het vaststellen van de schade en om verdere schade te beperken of te voorkomen ook vergoed.

Zaken van derden

Inventaris en goederen van andere personen of bedrijven zijn meeverzekerd. Het moet dan gaan om dezelfde soort zaken als die van uw eigen bedrijf. U bent verzekerd voor maximaal  5.000.

Audiovisuele apparatuur

Schade aan audiovisuele apparatuur als gevolg van vandalisme, diefstal of beschadiging als gevolg van inbraak is gedekt tot maximaal  25.000 per gebeurtenis.

Parkeerinstallaties

Schade aan parkeerinstallaties, -automaten, camera’s, etc. in de nabijheid van de verzekerde locaties door de in de voorwaarden genoemde gevaren (met uitzondering van vandalisme, relletjes of opstootjes) is ook verzekerd.

Etiketten

Wanneer door een verzekerde gebeurtenis de etikettering op wijn- en/of andere flessen wordt beschadigd of teniet gaat zal de schade worden vergoed op basis van totaal verlies (eventueel onder aftrek van de restopbrengst).

Keuze: terras

Schade aan terrasmeubilair en aanverwante zaken veroorzaakt door diefstal door iemand die het terras is binnen gedrongen door middel van braak aan de terrasomheining of het verbreken van staalkabels met hangsloten waarmee het meubilair is vastgeketend is gedekt.

Wat is niet verzekerd?

De verzekering keert niet altijd uit. Hieronder een aantal voorbeelden van niet verzekerde schades of gebeurtenissen. Heeft u hier vragen over? Neem dat contact met ons op.

Opzet, roekeloosheid, verboden activiteiten, fraude en molest

U krijgt nooit een vergoeding voor schade die het gevolg is van opzettelijk handelen, roekeloosheid, een verboden activiteit, fraude of molest.

Aardbeving, grondverzakking of vulkanische uitbarsting

U bent niet verzekerd voor schade door een aardbeving. Ook niet als die het gevolg is van de winning van gas, olie, zout of delfstoffen. Bij een grondverzakking of vulkanische uitbarsting is ook geen vergoeding mogelijk.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Voor deze verzekering gelden dekkingsbeperkingen.

Eigen Risico

Voor deze verzekering geldt een algemeen eigen risico. Dit is het deel van de schade dat voor uw eigen rekening blijft. De hoogte ervan kunt u zelf kiezen.

Afspraken

Soms gelden er afspraken, bijvoorbeeld voor preventieve maatregelen. Het is belangrijk dat u nagaat of u hieraan voldoet. Doet u dat niet? Dan kan dat gevolgen hebben voor uw recht op schadevergoeding.

Overstromingen

Er wordt geen schade door water doordat een waterkering die moet beschermen tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of heeft gefaald, vergoed. Schade dat onvoorzien het gebouw is binnengedrongen als gevolg van een overstroming van een niet-primaire waterkering is wel verzekerd.

Waar ben ik gedekt?

De dekking van deze verzekering geldt alleen voor schades die zijn ontstaan binnen Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u de vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. Doe aangifte bij strafbare feiten, zoals diefstal. Werk volledig mee bij de schadeafhandeling. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.

Hoe en wanneer betaal ik?

U kunt kiezen de premie in maandelijkse termijnen te betalen of in één keer voor het hele jaar. Wanneer u kiest voor maandelijkse betaling, dan incasseren wij de premie automatisch van uw rekening.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint om 12.00 uur op de datum die in uw polis staat. De verzekeringstermijn is een jaar. Als u of wij de verzekering niet beëindigen, dan verlengen we deze telkens voor een jaar.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen. Opzeggen doet u schriftelijk of per e-mail.