Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van de verzekeraar bij een onverwacht conflict tijdens het uitoefenen van uw beroepspraktijk of bedrijf. Ook krijgt u een vergoeding voor proceskosten, kosten van onafhankelijke deskundigen etc.
Juridische hulp bij conflicten met bijvoorbeeld personeel, klanten, afnemers, inkopers. U kiest zelf waarvoor u wel of niet verzekerd bent. U kunt kiezen uit verschillende modules.
Juridische hulp bij conflicten die voortkomen uit het uitoefenen van uw bedrijf of uw beroepspraktijk.
Conflicten die geen verband houden met de normale en gebruikelijke werkzaamheden van uw beroep of bedrijf (hoedanigheid) vallen niet onder de dekking van deze verzekering.
Als ondernemer kunt u echter een particuliere dekking voor uzelf toevoegen.
Weigert een opdrachtgever of klant te betalen? Dan wordt er incasso bijstand verleend.
Juridische hulp als u schade wilt verhalen die u in het verkeer hebt opgelopen. Bijvoorbeeld schade aan uw auto door iemand anders of als een medewerker onder werktijd schade lijdt in het verkeer.
De inkoop van handelsgoederen en/of diensten door de onderneming, die bestemd zijn
voor de doorlevering aan afnemers of die verwerkt worden in een te leveren dienst of
goed of de verkoop van handelsgoederen en/of diensten
U heeft aanspraak op rechtsbijstand als u betrokken raakt in een geschil in uw hoedanigheid van werkgever en voor zover u in dat geschil getroffen bent in een op geld waardeerbaar belang. Hieronder is eveneens begrepen een geschil over de Arbeidsomstandighedenwetgeving.
Houdt u er rekening mee dat het dekkingsgebied dat voor deze rubriek geldt als volgt is opgebouwd. Onrechtmatige daad en ingeval van een strafzaak: Europa en de landen rondom de Middellandse Zee. Onroerende zaken: Nederland. Overige gevallen: Nederland, Duitsland, België of Luxemburg.
Is er geen kans op succes, dan zal er geen bijstand verleend worden.
Er geldt een standaard wachttijd van 3 maanden. Betreft de kwestie een zaak aangaande onteigening, dan is 12 maanden van toepassing.
Er is geen wachttijd van toepassing als de nieuwe verzekering direct aansluit op uw oude verzekering en u daaraan dezelfde rechten kon ontlenen.
Er zit een maximum aan de externe kosten die de verzekeraar maakt voor uw juridische hulp. In de voorwaarden kunt u de details daarover nalezen. U krijgt geen juridische hulp als uw zaak over minder dan € 400 gaat.
Als uw conflict voor de rechter komt, mag u zelf een rechtshulpverlener kiezen. Daarbij gelden speciale voorwaarden.
In de clausule op uw polis zal aangegeven worden welke maxima in welke situatie van toepassing zijn.
De polis biedt dekking in Nederland. Echter, voor arbeids-, sociaalverzekeringsrechtelijke of contractuele geschillen is er dekking in de Europese Unie, mits de rechter van één van de daartoe behorende landen bevoegd is en het recht van één van de daartoe behorende landen van toepassing is.
In enkele zaken biedt deze verzekering wereldwijde dekking. Een opsomming vindt u in de voorwaarden.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk en geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
De verzekeringpremie is vooraf verschuldigd, betaal uw premie op tijd. Bij het afsluiten van de verzekering wordt overeengekomen op welke wijze de premie betaald of geïncasseerd zal worden.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. De verzekering kunt u opzeggen door 2 maanden voor het einde van de verzekeringstermijn Aon daarover te informeren.
Opzeggen van de verzekering doet u door tijdig een brief of een e-mail aan Aon te verzenden.