Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van ARAG na een verkeersongeluk. En bij conflicten over de aankoop of reparatie van uw motorrijtuig. Ook vergoeden we proceskosten en kosten van onafhankelijke deskundigen, met uitzondering van verkeersboetes.
Let op: deze verzekering kent 2 varianten; met en zonder contractuele geschillen over uw motorrijtuig.
De verzekering is een onderdeel van een motorrijtuigenverzekering.
Let op: dit is geen brede verkeersrechtsbijstandverzekering, die u en uw gezinsleden verzekerd voor alle conflicten in het verkeer (auto, fiets, varen, wandelen, ov, skiën).
Als uw conflict voor een rechter moet komen, mag u zelf een rechtshulpverlener kiezen. Daarbij gelden enkele voorwaarden.
Ook als de tegenpartij eveneens bij ARAG is verzekerd, mag u zelf een rechtshulpverlener kiezen.
Juridische hulp als u schade wilt verhalen die u in het verkeer hebt opgelopen. Bijvoorbeeld schade die iemand anders veroorzaakt aan het motorrijtuig.
Juridische hulp als u letselschade in het verkeer op een ander wilt verhalen. Bijvoorbeeld als u gewond raakt bij een aanrijding.
Juridische hulp bij conflicten over de aankoop, verkoop, of reparatie van uw motorrijtuig. Of bij conflicten over verzekeringen van uw motorrijtuig.
Bij een tweedehandsauto is alleen een auto met BOVAG- of dealer-garantie verzekerd.
Als u geen dekking heeft vanuit uw verzekering, ontvangt u toch altijd telefonisch advies van ARAG.
Bovendien kunnen, indien gewenst, juristen van ARAG Legal Services tegen een aantrekkelijk tarief uw zaak behandelen.
Als u zonder toestemming een andere juridisch specialist (zoals een advocaat) inschakelt, vergoedt ARAG de kosten niet.
Meld een conflict direct bij ons voordat u een andere actie onderneemt. We proberen het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.
U bent verzekerd bij ongelukken in de gehele wereld. De dekking voor contractuele conflicten geldt in de Europese Unie, het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen en Zwitserland.
Hierbij geldt dat de verzekeringnemer in Nederland woonachtig is. Buiten de Europese Unie geldt een limiet op de externe kosten van € 10.000,-.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een conflict direct bij ons voordat u andere actie onderneemt. We proberen het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.
Op uw polis staat de begindatum van de verzekering. Na de begindatum moet u binnen 30 dagen de premie betaald hebben. Na de eerste premie zijn er twee mogelijkheden om de premie te betalen.
- U krijgt van ons een rekening en een acceptgirokaart.
- U heeft ons laten weten dat u automatisch wilt betalen.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
U mag de verzekering op ieder moment stoppen. Stuur ons daarvoor een brief waarin u de verzekering opzegt. U moet ons de brief minstens 1 maand van tevoren opsturen.