Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van juristen van ARAG na bijvoorbeeld een ongeval op het water of als iemand uw pleziervaartuig beschadigt of als u een conflict krijgt over een contract dat gaat over de koop, verkoop, reparatie of verzekering van het pleziervaartuig.
U krijgt ook juridische hulp als u een conflict heeft met de overheid dat direct betrekking heeft op uw pleziervaartuig.
Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van juristen van ARAG na bijvoorbeeld een ongeval op het water of als iemand uw pleziervaartuig beschadigt of als u een conflict krijgt over een contract dat gaat over de koop, verkoop, reparatie of verzekering van het pleziervaartuig.
Ook krijgt u juridische hulp als u een conflict heeft met de overheid dat direct betrekking heeft op uw pleziervaartuig. Het pleziervaartuig mag niet beroeps- of bedrijfsmatig gebruikt worden.
Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van juristen van ARAG. Ook zijn andere kosten gedekt tot maximaal € 25.000, bijvoorbeeld proceskosten, kosten van onafhankelijke deskundigen etc.
ARAG hanteert geen wachttijd bij het ingaan van de verzekering.
Er geldt geen eigen risico.
Als uw conflict voor de rechter komt, mag u zelf een rechtshulpverlener kiezen. Daarbij gelden speciale voorwaarden.
Ook als de tegenpartij bij ARAG is verzekerd, mag u zelf een rechtshulpverlener kiezen.
Er zit een maximum aan de externe kosten die ARAG vergoedt voor uw juridische hulp, namelijk € 25.000. U krijgt geen juridische hulp als uw zaak over minder dan € 100 gaat.
Voor het verhalen van schade bent u verzekerd in Europa, de Middellandse Zee en de niet-Europese landen die grenzen aan de Middellandse Zee. Voor alle overige gedekte zaken bent u verzekerd in de Europese Unie, het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen en Zwitserland.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een conflict direct bij ons voordat u andere actie onderneemt. We proberen het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.
Op uw polis staat de begindatum van de verzekering. Na de begindatum moet u binnen 30 dagen de premie betaald hebben. Na de eerste premie zijn er twee mogelijkheden om de premie te betalen. U krijgt van ons een rekening en een acceptgirokaart of u heeft ons laten weten dat u automatisch wilt betalen.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
U mag de verzekering op ieder moment stoppen. Stuur ons daarvoor een brief waarin u de verzekering opzegt. U moet ons de brief minstens 1 maand van tevoren opsturen.