Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van ARAG bij conflicten over de aankoop of reparatie van uw bedrijfsmotorrijtuig met Nederlands kenteken. Of na een verkeersongeluk. Ook vergoeden we proceskosten en kosten van onafhankelijke deskundigen, met uitzondering van verkeersboetes.

Wat is verzekerd?

De verzekering is een onderdeel van een motorrijtuigverzekering, of kan als losse verzekering worden gesloten.

Verzekerd bedrag

Met deze verzekering krijgt u juridische hulp van juristen van ARAG. Ook zijn andere kosten gedekt tot maximaal  50.000, bijvoorbeeld proceskosten, kosten van onafhankelijke deskundigen, etc.

Schade in het verkeer

Juridische hulp als u schade wilt verhalen die een ander heeft veroorzaakt aan het verzekerde bedrijfsmotorrijtuig.

Letselschade

Juridische hulp als u of een passagier letselschade heeft opgelopen in het verzekerde bedrijfsmotorrijtuig en deze op een ander wilt verhalen.

ARAG helpt altijd

Als u geen dekking heeft vanuit uw verzekering, ontvangt u toch altijd telefonisch advies van ARAG.

Keuze: conflict over contracten

Juridische hulp als u een conflict krijgt over een contract dat gaat over de aankoop, verkoop of reparatie van het verzekerde bedrijfsmotorrijtuig. Of bij conflicten over verzekeringen van het verzekerde bedrijfsmotorrijtuig. Uw conflict moet wel over een bedrag van minimaal  400 gaan.

Wat is niet verzekerd?

Als u het conflict te laat meldt. Of wanneer u de benodigde module niet heeft verzekerd. Ook opzet en bestaande conflicten zijn uitgesloten.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen Risico

Er geldt geen eigen risico.

Keuze rechtshulpverlener

Als uw conflict voor de rechter moet komen, kunt u zelf een rechtshulpverlener kiezen. Daarbij gelden speciale voorwaarden.

Wachttijd

Er is een wachttijd van 3 maanden vanaf de begindatum van de verzekering. U heeft pas recht op onze hulp als u een conflict krijgt door een gebeurtenis na die wachttijd.

Waar ben ik gedekt?

Voor deelname aan het verkeer bent u in alle landen van de wereld verzekerd. U bent verzekerd in Nederland, BelgiĆ«, Luxemburg en Duitsland als u een conflict over een contract heeft.

Wat zijn mijn verplichtingen?

- Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een conflict direct bij ons voordat u andere actie onderneemt. We proberen het conflict dan zo snel mogelijk op te lossen.

Hoe en wanneer betaal ik?

Op uw polis staat de begindatum van de verzekering. Na de begindatum moet u binnen 30 dagen de premie betaald hebben. Na de eerste premie zijn er twee mogelijkheden om de premie te betalen.

- U krijgt van ons een rekening.

- U heeft ons laten weten dat u per automatische incasso wilt betalen.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering alleen stoppen na 1, 3 of 5 jaar als u het contract met ons heeft afgesloten en als uw naam of de naam van uw bedrijf op de polis staat. Stuur ons daarvoor een brief waarin u het contract opzegt. U moet de brief minstens 2 maanden voor deze datum sturen.