Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering biedt hulp bij pech onderweg.
Bij pech in het buitenland vergoeden we het toesturen van onderdelen en vervoer terug naar Nederland.
Deze pechulpverzekering heeft standaard een woonplaatsdekking.
Als u kiest voor de dekking Europa dan is ook pech aan de aanhanger verzekerd.
Bij pech aan de auto wordt een eventueel aangekoppelde aanhanger ook getransporteerd.
Een ongeval of een gewone reparatie is niet verzekerd.
Wij keren niet uit als u ons opzettelijk probeert te misleiden.
Bij vervangend vervoer worden de kosten van de brandstof, tolgelden, parkeergelden, bekeuringen, aanvullende verzekeringen en de extra kosten door het niet op de juiste manier inleveren van de gehuurde auto niet vergoed.
Hulpverlening die nodig is omdat het voertuig niet meer kan rijden door het bevriezen van de brandstof of tekort aan brandstof is niet verzekerd.
Bel bij pech altijd meteen de Alarmcentrale.
De kosten van onderdelen en vloeistoffen die nodig zijn bij het verlenen van de pechhulp worden niet vergoed.
Er wordt geen pechhulp verleend als het voertuig niet goed onderhouden is.
U hebt maximaal zeven keer per jaar recht op pechhulp. Met een maximum van vijf keer in de eigen woonplaats. U hebt maximaal twee keer per jaar recht op vervangend vervoer.
Voor het buitenland geldt een maximum van twee keer hulp per jaar voor repatriëring van het voertuig.
U kunt bij uw autoverzekering kiezen voor Pechhulp in Nederland (exclusief Vlieland en Schiermonnikoog) en/of Europa. We vergoeden de schade als uw voertuig maximaal 120 dagen per jaar in het buitenland verblijft.
Bij het aanvragen van deze verzekering stellen wij u een aantal vragen. Het is belangrijk dat u deze vragen juist en volledig beantwoordt. Verandert uw situatie? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door. In geval van schade moet u er alles aan doen om de schade zoveel mogelijk te beperken. Daarnaast dient u de schade zo snel mogelijk bij ons te melden.
U kunt kiezen of u uw premie maandelijks, per kwartaal, per halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.
Na het eerste jaar kunt u de verzekering dagelijks via een brief, per telefoon of een e-mail opzeggen. U hebt dan een opzegtermijn van een maand.