Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering biedt hulp bij pech onderweg met je auto of motor. Met onze Pechhulp kun je rekenen op professionele hulp bij pech, 24 uur per dag en 7 dagen in de week.
Onze Pechhulp is kentekengebonden. Dat wil zeggen dat je auto of motor voor pechhulp is verzekerd. Het maakt dus niet uit als bijvoorbeeld je partner of kinderen van het voertuig gebruik maken.
We regelen noodreparaties, slepen naar de garage en bieden vervangend vervoer in Nederland. Indien bij pech de terugreis naar het woonadres niet mogelijk is, vergoeden wij de hotelkosten voor één nacht tot maximaal € 100,-.
Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van Autocrew autobedrijven.
Bij pech in het buitenland vergoeden we ook het toesturen van onderdelen of vervoer terug naar Nederland. Lukt het niet om je auto binnen 24 uur te repareren, dan heb je recht op vervangend vervoer voor maximaal 72 uur, maximaal categorie B.
Indien de auto in het buitenland niet binnen twee werkdagen kan worden gerepareerd, organiseren wij de repatriëring van het ongerepareerde motorvoertuig naar door jouw aangewezen autobedrijf en vergoeden wij de stallingskosten tot maximaal 10 dagen.
Hiermee ontvang je ook hulp bij pech in je eigen woonplaats.
Hiermee heb je ook in het buitenland recht op vervangend vervoer voor de duur van de reparatie met een maximum van 30 dagen.
Met deze aanvulling is ook pech aan de caravan, vouwwagen of bagagewagen verzekerd.
Bij pech aan de auto wordt een eventueel aangekoppelde aanhanger ook getransporteerd. Ook zonder deze aanvulling.
Een ongeval of een gewone reparatie is niet verzekerd.
Wij keren niet uit als je ons opzettelijk probeert te misleiden.
Bij vervangend vervoer worden de kosten van de brandstof, tolgelden, parkeergelden, bekeuringen, aanvullende verzekeringen en de extra kosten door het niet op de juiste manier inleveren van de gehuurde auto niet vergoed.
Er bestaat geen recht op hulpverlening voor defecten of gebreken die aanwezig waren voor de ingangsdatum van de verzekering.
Bel bij pech altijd meteen de Alarmcentrale. Hulpverlening en kosten die je maakt zonder toestemming van de alarmcentrale zijn niet verzekerd.
De kosten van onderdelen en vloeistoffen die nodig zijn bij het verlenen van de pechhulp worden niet vergoed.
Er wordt geen pechhulp verleend als het voertuig niet goed is onderhouden.
Je hebt maximaal drie keer per jaar recht op pechhulp. Hiervan heb je maximaal twee maal recht op hulp indien pech door eigen toedoen (sleutels, brandstof en lekke band) is veroorzaakt. Je hebt binnen 14 dagen maximaal 2 keer recht op hulp indien de accu als gevolg van vorst niet meer functioneert.
Je kunt kiezen voor pechhulp in Nederland of in Europa.
Als je de verzekering aanvraagt, moet je onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld pech zo snel mogelijk aan de Alarmcentrale en volg hun aanwijzingen op. En als je een ander voertuig koopt, geef dit dan zo snel mogelijk door.
In de voorwaarden vind je ook de overige verplichtingen.
Je betaalt de premie per jaar. Betalen kan via automatische incasso of je maakt het bedrag zelf over. Je dient de premie te hebben betaald om een pechgeval te kunnen melden.
De verzekering begint op de datum die op de polis staat.
In het eerste jaar kun je de verzekering opzeggen binnen de bedenktermijn van 14 dagen. Ook kun je opzeggen als je de auto hebt verkocht, als de auto is geschorst of is doorgehaald bij de RDW. Na het eerste jaar kun je de verzekering stoppen met een opzegtermijn van één maand.