Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade en verleent hulp als u op reis bent. Reisrechtsbijstand is standaard gedekt. De Doorlopende Reisverzekering is het hele jaar geldig.

Wat is verzekerd?

U bent verzekerd voor hulp en onverwachte kosten op reis en beschadiging, verlies en diefstal van bagage. U krijgt hulp van onze alarmcentrale. Bij een ongeluk of ziekte regelen en vergoeden wij vervoer naar huis, hulp aan uw gezin en repatriëring.

Keuze: medisch

U kunt ervoor kiezen om de reisverzekering uit te breiden met een dekking Aanvullende ziektekosten (deze is aanvullend op de Basiszorgverzekering). De zorgkosten bovenop het reguliere Nederlandse tarief zijn dan ook verzekerd.

Bagage

Bagage is standaard verzekerd onder het basispakket. U kiest zelf het verzekerd bedrag per reis. Voor bepaalde eigendommen gelden maximale vergoedingen. Check hiervoor de tabel in de polisvoorwaarden.

Keuze: bijzondere sporten

Als u de aanvullende dekking voor winter- en onderwatersport afsluit, dan zijn skiën en off-piste skiën onder begeleiding van een leraar of gids verzekerd. Extreme vormen van wintersport zijn niet verzekerd. Voor langlaufen en snorkelen is deze dekking niet nodig.

Keuze: pech op reis

U kunt ervoor kiezen om de reisverzekering uit te breiden met Voer- en vaartuigenhulp.

Keuze: ongevallen

U kunt ervoor kiezen om de reisverzekering uit te breiden met een dekking voor ongevallen. U ontvangt een vergoeding bij een ongeval tijdens de reis in de hele wereld.

Keuze: doorlopende annuleringsverzekering

U kunt ervoor kiezen om de reisverzekering uit te breiden met de module Annulering. Verzekerd is de annulering van een reis en vertraging op de heenreis. Ook als u tijdens de reis onverwacht in het ziekenhuis moet worden opgenomen.

Speciaal kenmerk

U kunt ervoor kiezen om de reisverzekering uit te breiden met de Module Zakenreis.

Wat is niet verzekerd?

Wij keren niet uit bij fraude. En ook als u hulp nodig heeft of kosten heeft door een gebeurtenis die u met opzet heeft veroorzaakt. Wilt u precies weten wat er niet verzekerd is, check uw polisvoorwaarden.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Ga zorgvuldig met uw spullen om. Zo voorkomt u schade. In een auto moet bagage uit het zicht en in een afgesloten ruimte (kofferbak afgedekt met hoedenplank) opgeborgen. Waardevolle bagage, zoals een telefoon, iPad of sieraden houdt u dichtbij u of bergt u op in een afgesloten ruimte of kluis.

Waar ben ik gedekt?

U kiest voor een dekking in Europa of in de hele wereld. In Nederland bent u alleen verzekerd bij een betaalde overnachting.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Bel bij schade altijd zo snel mogelijk de Alarmcentrale. En u moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken (goed op uw spullen passen). Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.

Wanneer en hoe betaal ik?

U kunt kiezen of u de premie per maand, kwartaal, halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Bij betaling per jaar krijgt u korting. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kan de verzekeraar de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

Na het 1e jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Dat kunt u schriftelijk doorgeven aan uw adviseur.