Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering betaalt schade aan uw aanhangwagen of oplegger. U kunt zelf de dekkingen kiezen.

Wat is verzekerd?

Hieronder staat welke schade door of aan uw aanhangwagen(s) verzekerd is.

Keuze: wettelijke Aansprakelijkheid (WA)

Deze verzekering is van belang als u ook buiten Nederland rijdt met uw aanhangwagen. Wij betalen de schade als u in het buitenland schade veroorzaakt aan andere voertuigen, personen of zaken. Schade aan personen is verzekerd tot  6.500.000. Schade aan zaken van anderen tot  2.500.000.

Keuze: beperkt Casco

Wij betalen de schade aan uw aanhangwagen door bijvoorbeeld brand, storm, natuurrampen, botsing met loslopende dieren, bliksem, inbraak, diefstal en vandalisme.

Keuze: volledig Casco

Wij betalen de schade aan uw aanhangwagen door bijvoorbeeld brand, storm, natuurrampen, botsing met loslopende dieren, bliksem, inbraak, diefstal en vandalisme. Wij betalen ook schade aan uw aanhangwagen door een botsing of door een andere plotselinge gebeurtenis van buiten de aanhangwagen.

Accessoires

Schade aan accessoires is tot  1.000 standaard meeverzekerd bij Beperkt Casco of Volledig Casco. Als de waarde van de accessoires hoger is dan kunt u dit aanvullend verzekeren.

Keuze: rechtsbijstand

Wij bieden juridische hulp bij geschillen die te maken hebben met schade door een verkeersongeval met de aanhangwagen of oplegger.

Wat is niet verzekerd?

Hieronder vindt u enkele uitsluitingen. Bijvoorbeeld: als u rijdt zonder geldig rijbewijs, u opzettelijk schade veroorzaakt of rijdt onder invloed van alcohol of drugs. Of als u fraude pleegt.

Schade tijdens verhuur

Als u de aanhangwagen gebruikt om te verhuren beoordelen wij of wij de aanhangwagen kunnen verzekeren.

Spullen in de aanhanger

Schade aan of diefstal van spullen in de aanhangwagen is niet verzekerd.

Schade tijdens verhuur

Als u de aanhangwagen gebruikt om te verhuren beoordelen wij of wij de aanhangwagen kunnen verzekeren.

Spullen in de aanhanger

Schade aan of diefstal van spullen in de aanhangwagen is niet verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Als wij aan iemand anders schade moeten betalen, heeft u geen eigen risico. Als wij schade aan uw aanhangwagen moeten betalen, heeft u een eigen risico van  250 per keer.

Beveiliging

Uw aanhangwagen moet voorzien zijn van een disselslot of wielklem. Of van een Kingpinslot als de aanhangwagen een oplegger is. De beveiliging moet VbV-SCM goedgekeurd en werkend zijn.

Reparatie

Heeft u schade aan uw aanhangwagen en bent u daarvoor verzekerd? U laat de schade repareren bij een schadeherstelbedrijf dat u zelf kiest.

Diefstal of total loss schade

Is uw aanhangwagen binnen 12 maanden na aanschaf gestolen of total loss en bent u daar voor verzekerd? Dan betalen wij vaak op basis van de aanschafwaarde. Soms betalen wij op basis van de dagwaarde.

Waar ben ik gedekt?

U bent verzekerd in de meeste landen van Europa en een aantal landen rond de Middellandse Zee. De dekking geldt voor alle landen op het Internationaal Verzekeringsbewijs (groene kaart). De dekking geldt niet in de landen die hierop zijn doorgekruist.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan uw adviseur door. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via uw adviseur of aan Schadeservice Avéro Achmea via telefoonnummer 071 568 98 88, of stuur een e-mail naar agroschade@achmea.nl. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken.

Wanneer en hoe betaal ik?

De premie kunt u maandelijks via een automatische incasso betalen. Ook kunt u de premie per kwartaal en per jaar betalen via een automatische incasso. U kunt ook via een nota per kwartaal of per jaar betalen. In een aantal situaties is het mogelijk dat u de premie via uw adviseur betaalt.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

U bent verzekerd vanaf de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dat kunt u telefonisch doorgeven via uw adviseur.