Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt de gemiste winst en de vaste lasten na een gedekte schade. De periode waarover de vergoeding wordt betaald, wordt met u afgesproken.
U bent verzekerd tegen schade ontstaan door evenementen als bijvoorbeeld brand, storm en diefstal. Voor een volledige weergave van uw dekking checkt u uw polisvoorwaarden.
U verzekert de brutowinst die u misloopt. Dit is het verschil tussen de brutowinst voor en na de gebeurtenis waarvoor u bent verzekerd.
Bedrijfsschade door het wegvallen van de levering van water, elektriciteit of gas is verzekerd.
Schade door stroomuitval is pas verzekerd nadat deze 6 uur duurt.
Huuropbrengsten die u misloopt door de schade aan uw bedrijf is meeverzekerd.
Reconstructiekosten kunt u meeverzekeren.
Deze kosten worden vergoed bij een verzekerde schade. Het betreft de kosten van onze expert. Heeft u een expert ingeschakeld? Dan zijn de kosten verzekerd tot en met de kosten van onze expert. Rekent uw expert meer? Dan blijven die extra kosten voor uw rekening.
In de voorwaarden staan eisen beschreven waaraan de experts dienen te voldoen. Wordt aan deze eisen niet voldaan dan zijn de kosten niet gedekt.
U bent verzekerd als uw bedrijf niet bereikbaar is door afsluiting van toevoerwegen over land en water door een gedekte schade aan een nabijgelegen gebouw. Schade door het uitvallen of stagneren van leveringen door een gedekte schade bij uw leverancier is verzekerd. De maximale uitkering bedraagt 10% van het verzekerde bedrag tot maximaal € 11.500,-.
Is uw omzet voor een groot deel afhankelijk van een nabijgelegen bedrijf, dan kunt u dit risico meeverzekeren. U bent dan verzekerd als er een gedekte schade bij dit bedrijf ontstaat. Dit bedrijf wordt op de polis vermeld als zogenaamde publiekstrekker.
In de polisvoorwaarden vindt u alle oorzaken die wij niet verzekeren.
Boetes zijn niet verzekerd. Bijvoorbeeld boetes die uw bedrijf krijgt omdat u contracten niet op tijd of volgens afspraak kunt nakomen.
De afschrijving op dubieuze debiteren is niet verzekerd.
Een aantal schade die verband houden met water is niet verzekerd. Het gaat dan bijvoorbeeld om vochtdoorlating van muren, binnendringen van grondwater, neerslag door openstaande ramen, deuren of andere niet afgesloten openingen, permanent gebruik van vulslangen en terugstromen van rioolwater anders dan via buizen en sanitair.
Ook is niet verzekerd schade door sneeuwdruk en wateraccumulatie die ontstaat of wordt verergerd door de onderhoudstoestand en/of constructie van het gebouw.
Schade die ontstaat door ongedierte en geleidelijk werkende invloeden is niet gedekt.
Als uw gebouw leegstaat dan geldt mogelijk een beperkte dekking. Bekijk hiervoor uw polisvoorwaarden.
Wij gebruiken een standaard eigen risico voor iedere gebeurtenis.
De met u afgesproken uitkeringstermijn vindt u terug op uw polisblad.
In de polisvoorwaarden staat beschreven in welke gevallen er een andere uitkeringstermijn is. Bijvoorbeeld als u uw bedrijf niet voortzet.
Afhankelijk van bijvoorbeeld de herbouwwaarde en het gebruik van uw gebouw vragen wij u om preventieve maatregelen te treffen.
Preventie kan variëren van het verwijderen van brandbare zaken rond het gebouw tot het laten keuren van uw elektrische installatie. De preventieve maatregelen vermelden wij op de polis.
De verzekering geldt voor de risicoadressen die op het polisblad staan.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Veranderingen in uw situatie ontvangen wij graag zo snel mogelijk. Als u schade heeft vragen wij u dit spoedig door te geven. Daarnaast verwachten wij dat u er zoveel mogelijk aan doet om schade te voorkomen en te beperken.
U kunt kiezen of u de premie per maand, kwartaal, halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.
U bent verzekerd vanaf de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen
Na het 1e jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Dat kunt u schriftelijk aan ons doorgeven of uw adviseur.