Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering dekt schade aan uw elektronica. Naast computers en randapparatuur kan het gaan om de telefooninstallatie, weeg- en kassasystemen en kopieerapparatuur. Wat u verzekert, noteren wij op het polisblad.
Schade door brand, kortsluiting, diefstal na inbraak of plotselinge en onvoorziene schade aan de verzekerde elektronica. Het gaat dan bijvoorbeeld om schade zoals vallen, stoten en inductie.
De verzekering dekt de herstelkosten. Wanneer herstel niet mogelijk is, vergoeden wij of de nieuwwaarde of de vervangingskosten. Dit is afhankelijk van de ouderdom van het verzekerde object.
De kosten die u moet maken om te voorkomen dat het werk stilvalt na schade zijn verzekerd. Bijvoorbeeld overwerk of huur van vervangende apparatuur.
Het bedrag voor vervanging en/of reconstructie tot maximaal 10% van het verzekerde bedrag van het verzekerde object. Het gaat om software die nodig is voor een juiste werking van het object. Wij vergoeden dus niet de data die op het object aanwezig was.
Deze kosten worden vergoed bij een verzekerde schade. Het betreft de kosten van onze expert. Heeft u een expert ingeschakeld? Dan zijn de kosten verzekerd tot en met de kosten van onze expert. Rekent uw expert meer? Dan blijven die extra kosten voor uw rekening.
In de voorwaarden staan eisen beschreven waaraan de experts dienen te voldoen. Wordt aan deze eisen niet voldaan dan zijn de kosten niet gedekt.
Mobiele apparatuur (laptop, beamer) tijdens transport of gebruik elders is niet verzekerd.
Niet verzekerd is de schade die is ontstaan door cybercrime.
Wij hanteren een standaard eigen risico per gebeurtenis.
De verzekering geldt voor de risicoadressen die op het polisblad staan.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door aan uw adviseur. Als u schade heeft vragen wij u dit spoedig door te geven. Daarnaast verwachten wij dat u er zoveel mogelijk aan doet om schade te voorkomen.
U kunt kiezen of u de premie per maand, kwartaal, halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.
U bent verzekerd vanaf de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
U kunt de verzekering na het 1e jaar dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Dat kunt u doorgeven aan uw adviseur.