Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade en verleent hulp als u op reis bent. Deze verzekering is het hele jaar geldig. Een reis mag standaard maximaal 60 aaneengesloten dagen duren.
U bent verzekerd voor hulp en onverwachte kosten op reis en beschadiging, verlies en diefstal van bagage. U kiest zelf wat u nog meer wilt verzekeren: Geneeskundige kosten, Annulering en Pechhulp en vervangend vervoer. Daarnaast kunt u ook kiezen voor Winter- en onderwatersport, Zakenreis, Dekkingsgebied en het verlengen van de standaard aaneengesloten reisduur van 60 dagen.
U krijgt hulp van onze alarmcentrale. Bij een ongeluk of ziekte regelen en vergoeden wij vervoer naar huis, hulp aan uw gezin en repatriëring. Belkosten met onze alarmcentrale zijn verzekerd..
Met Geneeskundige kosten zijn extra zorgkosten bovenop het reguliere Nederlandse tarief verzekerd. Dit is aanvullend op de Basiszorgverzekering. Het eigen risico van de zorgverzekering is niet verzekerd.
Bent u bij uw zorgverzekeraar aanvullend verzekerd voor medische kosten in het buitenland? Het verzekeren van de geneeskundige kosten op de reisverzekering is dan misschien niet nodig.
Bagage is standaard verzekerd onder het basispakket. U bent verzekerd bij schade, verlies of diefstal van uw bagage. U kiest zelf het bedrag dat u wilt verzekeren. Geld en bankpassen zijn verzekerd tot maximaal € 250 per gebeurtenis. Als spullen ouder zijn dan 1 jaar krijgt u de dagwaarde of reparatiekosten. Wiij maken gebruik van een afschrijvingstabel.
Er geldt een eigen risico van € 50 voor mobiele telefoons, laptops en tablets.
Met Winter- en onderwatersport bent u verzekerd voor hulpverlening tijdens uw wintersport- of duikvakantie. De kosten van skipassen, skilessen en skihuur worden vergoed als u door ziekte of een ongeluk niet meer kunt wintersporten. De kosten voor opsporing en redding zijn ook verzekerd. Extreme vormen van wintersport zijn niet verzekerd. Voor langlaufen, schaatsen of snorkelen is deze dekking niet nodig.
Bij een ongeluk zijn medische kosten niet met deze dekking verzekerd; daarvoor moet ook de dekking Geneeskundige kosten worden afgesloten.
Met Voertuighulp op reis is hulp bij pech of schade en vervangend vervoer verzekerd. Dit geldt voor het motorrijtuig (niet huurauto), de toercaravan, de vouwwagen of de aanhanger, waarmee u reist vanuit Nederland.
U kunt ervoor kiezen om de reisverzekering uit te breiden met de dekking ongevallen. Dan bent u tijdens de looptijd van de reisverzekering verzekerd voor ongevallen.
Met Annulering is de annulering van een reis verzekerd als u bijvoorbeeld eerder naar huis moet vanwege ernstige ziekte of overlijden van een dierbare. Of u krijgt een nieuwe baan of wordt ontslagen. U kunt kiezen uit verschillende verzekerde bedragen.
Met Zakenreis bent u ook verzekerd wanneer u reist voor uw werk, bijvoorbeeld naar een beurs of congres. Reizen in verband met vrijwilligerswerk/ studie en stage zijn standaard al verzekerd.
U kunt de reisduur van maximaal 60 aaneengesloten dagen verlengen naar 180 of 365 aaneengesloten dagen.
Voor Bagage en Annulering geldt standaard een wereldwijde dekking. Voor Pechhulp en vervangend vervoer reis bent u verzekerd in alle landen op de groene kaart. Voor de overige dekkingen kiest u of u in Europa of in de hele wereld verzekerd wilt zijn.
Niet verzekerd is schade door ernstige conflicten, atoomkernreactie, fraude en het niet nakomen van de voorwaarden.
Per dekking staat in de voorwaarden beschreven waarvoor u nog meer niet verzekerd bent.
Heeft uw bestemming een rood reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken? Dan is uw reis niet verzekerd. Wel als u al op uw bestemming was op het moment dat rode reisadvies van kracht werd. U moet het gebied dan zo snel mogelijk verlaten.
Zie hiervoor de website van de Rijksoverheid. Annulering is verzekerd als uw bestemming kleurcode rood of oranje krijgt, terwijl deze bij boeking nog geel of groen was. Dit geldt niet als kleurcode oranje of rood het gevolg is van een grootschalige epidemie.
Grensoverschrijdend woon-werkverkeer is niet verzekerd.
Er is geen dekking bij opzet, roekeloosheid, het niet in acht nemen van de normale voorzichtigheid, het meedoen aan snelheidswedstrijden, vechtsporten, vechtpartijen en bij het gebruik van alcohol en bedwelmende stoffen.
Ga zorgvuldig met uw spullen om. Zo voorkomt u dat een schade niet betaald wordt. In een auto moet bagage helemaal uit het zicht en in een afgesloten ruimte (kofferbak afgedekt met hoedenplank) worden opgeborgen. Waardevolle bagage, zoals een telefoon, iPad of sieraden houdt u dichtbij u of bergt u op in een afgesloten ruimte of kluis.
In een boot, bus, taxi, trein of vliegtuig is waardevolle bagage alleen als handbagage meeverzekerd.
Er geldt een eigen risico van € 50,- voor mobiele telefoons, laptops en tablets. U kunt ook kiezen voor eigen risico van € 150,- of € 300,- bij schade, verlies of diefstal van uw bagage. U betaalt dan minder premie.
Bel bij schade altijd meteen onze alarmcentrale via +31 (71) 364 62 00. Doet u dit niet, dan krijgt u misschien niet alle kosten vergoed.
Wij vergoeden geen eigen risico op de zorgverzekering. Geneeskundige kosten zijn alleen verzekerd als de noodzaak voor de medische zorg tijdens uw reis ontstaan is en u kon dit niet voorzien toen u op reis ging.
Een reis is alleen gedekt op de doorlopende annuleringsverzekering als u de verzekering binnen 14 dagen nadat u de reis heeft geboekt afsluit.
Voor Bagage en Annulering geldt een wereldwijde dekking. Voor Voertuighulp op reis bent u verzekerd in alle landen op de groene kaart.
Voor de overige dekkingen kiest u zelf of u in Europa of in de hele wereld verzekerd bent.
In Nederland bent u alleen verzekerd bij een geboekte en betaalde overnachting.
Europa: inclusief Algerije, Azoren, Canarische Eilanden, Cyprus, Egypte, Israël, Libanon, Libië, Madeira, Marokko, Syrië, Tunesië, Turkije en IJsland.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan bij uw adviseur of de Alarmcentrale. U moet zoveel mogelijk doen om de schade te voorkomen en te beperken. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door.
U moet bijvoorbeeld doorgeven als het aantal personen met wie u samenwoont verandert, als u naar het buitenland verhuist of als u langer dan 1 jaar in het buitenland verblijft
U kunt kiezen of u de premie per maand, kwartaal, halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.
De verzekering begint op de datum die op het verzekeringsbewijs staat. U sluit een verzekering af voor maximaal 1 jaar. Wij verlengen uw verzekering daarna elk jaar automatisch met 1 jaar.
Als u de premie niet op tijd betaalt kunnen wij de verzekering meteen stoppen. Ook als u een belangrijke verandering niet aan ons doorgeeft of als u fraude pleegt. Als we de verzekering stoppen op de verlengingsdatum of na de behandeling van een schade houden we rekening met een opzegtermijn van 2 maanden. Alle redenen waarom wij de verzekering kunnen stoppen vindt u in de polisvoorwaarden.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dat kunt u doorgeven aan uw adviseur.