Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan uw bedrijfsgebouw. Het gaat daarbij om schade door brand, neerslag, storm, lekkage, inbraak, een val of een botsing.
Verzekerd zijn de gebouwen op het adres dat op de polis staat. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om schades door brand, storm, bepaalde vormen van neerslag, inbraak of diefstal. Als de schade te repareren is, vergoeden we de herstelkosten.
U kunt zelf kiezen wat u extra wilt verzekeren: Glas, Eigen gebrek en/of Milieuschade op eigen locatie.
Uw bedrijfsgebouw is verzekerd tot een maximumbedrag. Dit bedrag is gebaseerd op de herbouwwaarde van het gebouw.
In bijzondere gevallen vergoeden we de verkoopwaarde, bijvoorbeeld als het gebouw al te koop stond of de sloopwaarde, als u het voornemen had het gebouw af te breken. In de polisvoorwaarden leest u precies wanneer wij de verkoopwaarde of sloopwaarde vergoeden.
U bent verzekerd voor extra kosten voor het herstellen van schade van uw gebouw. die de overheid stelt. Bijvoorbeeld omdat u aan nieuwe wet- en regelgeving moet voldoen.
U bent verzekerd voor extra kosten voor maximaal € 250.000,- per gebeurtenis. Voor asbesthoudende zaken vergoeden wij maximaal € 25.000,-. Deze vergoeding geldt niet voor onbeschadigd asbesthoudend materiaal dat op last van de overheid moet worden verwijderd, afgevoerd of vervangen.
U bent verzekerd voor het opnieuw aanleggen van de beplanting of de tuin na een verzekerde schade, tot maximaal € 15.000,-.
U bent niet verzekerd bij schade door neerslag, storm of hagel.
Kosten van experts worden vergoed bij een verzekerde gebeurtenis. Het betreft de kosten van onze expert. Heeft u een expert ingeschakeld? Dan zijn de kosten verzekerd tot en met de kosten van onze expert. Rekent uw expert meer? Dan blijven die extra kosten voor uw rekening.
In de voorwaarden staan eisen beschreven waaraan de experts moeten voldoen. Voldoet u niet aan deze eisen? Dan vergoeden wij de kosten van experts niet.
Wij keren niet uit bij een aardbeving, overstroming van primaire waterkeringen, slijtage of constructiefouten. Ook schade door opzet of illegale activiteiten op het risico-adres zijn niet verzekerd.
Schade die ontstaat door grondwater is niet verzekerd.
Niet verzekerd is schade aan onderdelen die niet bij uw bedrijfsgebouw horen. Zoals zonweringen, antennes en lichtreclames.
Als u uw gebouw vanwege de schade niet heeft kunnen verhuren, vergoeden wij de misgelopen huuropbrengsten niet.
U bent niet verzekerd voor waterschade bij neerslag doordat ramen of deuren open staan.
Waterschade is niet altijd verzekerd. In uw polisvoorwaarden leest u precies wanneer u wel en wanneer u niet verzekerd bent voor schade door water.
Wij hanteren een standaard eigen risico per gebeurtenis.
Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.
Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer , het Volkerak-Zoommeer, het Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.
Als u niet voldoet aan de gemaakte afspraken over preventie, dan keren wij niet altijd uit of keren wij niet altijd het volledige schadebedrag uit.
Als uw gebouw leegstaat geldt een beperkte dekking. Check hiervoor uw polisvoorwaarden.
De verzekering geldt voor de risicoadressen die op het polisblad staan.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en te beperken. Meld schade zo snel mogelijk. En geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk door.
De premie kunt u maandelijks via een automatische incasso betalen. Ook kunt u de premie per kwartaal en per jaar betalen via een automatische incasso of acceptgiro.
U bent verzekerd vanaf de datum die op de polis staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dat kunt u telefonisch doorgeven via uw adviseur.