Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt de schade door breuk van glas.
Het glas is onderdeel van het gebouw en dient tot het doorlaten van daglicht.
Schade door breuk van het glas en de kosten van noodzakelijke noodvoorzieningen na een breuk zijn verzekerd. Ook de kosten om een direct dreigende schade te voorkomen is verzekerd.
U kunt de ruitschade bij ons melden en wij zorgen ervoor dat deze wordt gerepareerd.
U bent niet verzekerd voor krassen op en afschilfering van glas.
Schade door bewerking, tijdens (ver)plaatsing, en opslag is niet verzekerd. Dat geldt ook voor schade door verbouw en reiniging van het gebouw.
Glas in windschermen, terreinafscheidingen, balkons, portieken en trappenhuizen is niet verzekerd.
U bent verzekerd voor standaard glas. Bijzondere, duurdere glassoorten zoals bijvoorbeeld gehard, gelaagd of gebrandschilderd glas kunnen worden meeverzekerd. Dat geldt ook voor belettering. Deze afwijkingen op het standaard glas moet u apart opgeven en worden op de polis vermeld.
De verzekering geldt voor het adres dat op de polis staat.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Veranderingen in uw situatie ontvangen wij graag zo snel mogelijk. Als u schade heeft vragen wij u dit spoedig door te geven. Daarnaast verwachten wij dat u er zoveel mogelijk aan doet om schade te voorkomen en te beperken.
U kunt kiezen of u de premie per maand, kwartaal, halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.
U bent verzekerd vanaf de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Na het 1e jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Dat kunt u schriftelijk aan ons doorgeven of uw adviseur.