Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan goederen die worden vervoerd en waarvoor u het risico draagt.

Wat is verzekerd?

Schade aan uw goederen tijdens de verzekerde reis en het laad-en losrisico is verzekerd.

Schade aan zaken

Schade aan goederen door bijvoorbeeld aanrijding, aanvaring of brand is verzekerd. Ook waardevermindering van goederen door beschadiging of verlies van de verpakking.

Extra vergoedingen

Bereddingskosten, bijdragen in averij-grosse, bergings- en opruimingskosten.

Oorlogs- en stakersrisico

Schade door oorlogsrisico op zee of in de lucht en stakersrisico is verzekerd.

Keuze: diefstal

U kunt er voor kiezen om schade door diefstal te verzekeren.

Keuze: allrisks

Met de keuze allrisk zijn alle verliezen en materiële schade verzekerd ongeacht de oorzaak.

Wat is niet verzekerd?

Schade door opzet, roekeloos gedrag, fraude en schade door illegale activiteiten door verzekerde(n).

Gevolg- en bedrijfsschade

De schade, die uw onderneming lijdt als gevolg van de schade aan de goederen.

Niet handelsgoederen

Schade aan monstercollecties, transporten ten behoeve van beurzen, containers en gereedschappen, tenzij nadrukkelijk anders is afgesproken bij aanvraag.

Eigen gebrek of bederf

Schade ontstaan door een gebrek of bederf in de verzekerde zaken zelf.

Vertragingsschade

Schade als gevolg van vertraging(en). Tenzij het vervoermiddel beschadigd is geraakt.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Eigen risico

Per schade geldt een eigen risico. Het eigen risico staat op het verzekeringsbewijs.

Toeslag

Er gelden geen toeslagen.

Waar ben ik gedekt?

In het dekkingsgebied dat op het verzekeringsbewijs staat.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan uw adviseur door. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via uw adviseur of aan Schadeservice Avéro Achmea via telefoonnummer 071 568 98 88, of stuur een e-mail naar agroschade@achmea.nl. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken.

Wanneer en hoe betaal ik?

De premie kunt u maandelijks via een automatische incasso betalen. Ook kunt u de premie per kwartaal en per jaar betalen via een automatische incasso. U kunt ook via een nota per kwartaal of per jaar betalen. In een aantal situaties is het mogelijk dat u de premie via uw adviseur betaalt.

Wanneer begint en eindigt de dekking?

U bent verzekerd vanaf de datum die op de verzekeringsbewijs staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dat kunt u telefonisch doorgeven via uw adviseur.