Deze Verzekeringskaart geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.

Welk soort verzekering is dit?

Deze verzekering vergoedt schade aan spullen in uw huis. Het gaat om schade door brand, diefstal, neerslag, storm, lekkage en vallen en stoten.

Wat is verzekerd?

Alle losse spullen in uw huis, zoals meubels, vloerbedekking, apparatuur, levensmiddelen, kleding of sieraden. 

Verzekerd bedrag

De verzekering kent geen maximum verzekerd bedrag. Per voorwerp of verzameling vergoeden wij maximaal € 200.000. Wij vergoeden meestal de nieuwwaarde van uw spullen. Dit is het bedrag om uw spullen nieuw te kopen. Soms betalen wij de dagwaarde. Dat is het geval als de waarde net voor de schade minder is dan 40% van de nieuwwaarde. Een overzicht vindt u op onze website. 

Een overzicht vind je hier.

Extra informatie

Er gelden soms maximeringen. Dat geldt voor diefstalgevoelige inboedel, lijfsieraden en horloges, edelmetaal, edelstenen en munten, geld, aanhangwagens, inboedel in uw kantoor, inboedel van anderen en dieren. Dit leest u in de verzekeringsvoorwaarden.

Contra-expertise na schade

Bent u het niet eens met de schadevaststelling door onze expert? Dan kunt u zelf een expert inschakelen. Dit noemen we een contra-expert. Uw expert regelt dan namens u de schade met onze expert. De kosten van uw expert maken deel uit van uw schade. Ze worden vaak geheel of gedeeltelijk vergoed. Wel zijn er regels. Die leest u in de verzekeringsvoorwaarden.

Sieraden

Bij diefstal betalen we maximaal € 15.000. Liggen de sieraden opgeborgen in een kluis die voldoet aan onze voorwaarden? Dan zijn de sieraden onbeperkt verzekerd.

(Audio-) apparatuur

Bij diefstal betalen we maximaal € 35.000. Een hoger bedrag verzekeren is mogelijk. De woning moet dan voldoen aan diefstal beveiligingseisen.

Vallen en stoten

Schade aan uw inboedel door vallen en stoten is standaard verzekerd. 

Diefstalgevoelige Inboedel

Bij diefstal betalen we maximaal € 35.000. Een hoger bedrag verzekeren is mogelijk. De woning moet dan voldoen aan diefstal beveiligingseisen.

Extra informatie

Er gelden soms maximeringen. Dat geldt voor diefstalgevoelige inboedel, lijfsieraden en horloges, edelmetaal, edelstenen en munten, geld, aanhangwagens en dergelijke, inboedel in uw kantoor, inboedel van anderen en dieren. Dit leest u in de verzekeringsvoorwaarden.

Andere plotselinge gebeurtenis

Schade door een andere plotselinge gebeurtenis, bijvoorbeeld val- of stootschade van uw inboedel, of het knoeien van rode wijn op uw witte bank.  

Extra informatie

Bij schade door een andere plotselinge gebeurtenis geldt altijd een eigen risico van € 100,-.

Spullen in de tuin

Uw spullen in de tuin zijn verzekerd onder de inboedelverzekering als deze spullen bedoeld zijn om in de tuin te gebruiken, zoals een tuinset of tuingereedschap. Andere spullen in de tuin zijn niet verzekerd.

Wat is niet verzekerd?

  • We keren niet uit bij slijtage, slecht onderhoud en aardbeving. Of als u de schade met opzet heeft veroorzaakt. Of als u fraudeert.

Spullen buiten huis

Spullen buiten de woning zijn niet verzekerd op de Inboedelverzekering. 

Extra informatie

In de tuin die bij de woning hoort zijn spullen wel verzekerd als deze spullen zijn bedoeld om in de tuin te gebruiken, zoals een tuinset of tuingereedschap.

Extra informatie

Per dekking staat in de verzekeringsvoorwaarden beschreven waarvoor u nog meer niet bent verzekerd.

Zijn er dekkingsbeperkingen?

Waterschade is niet altijd gedekt. Geen dekking bij schade door neerslag via openstaande ramen of deuren. Of door lekkage via kitnaden en door vocht dat door de muren komt. Schade door overstroming of grondwater is ook niet verzekerd.

Extra informatie

Schade door overstroming is alleen gedekt als dat het gevolg is van hevige lokale neerslag.

Eigen risico

Bij schade door storm aan uw huurwoning of appartement heeft u een eigen risico van € 200,-. Bij schade door een andere plotselinge gebeurtenis geldt een eigen risico van € 100,- per gebeurtenis. 

Overstroming

Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of heeft gefaald.

Extra informatie

Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer, het Volkerak-Zoommeer, het Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.

Maximeringen

Er wordt maximaal € 200.000 per voorwerp of verzameling uitgekeerd. Er gelden ook andere maximeringen. Bijvoorbeeld voor diefstalgevoelige inboedel, lijfsieraden en horloges, edelmetaal, edelstenen en munten, geld, aanhangwagens en dergelijke, inboedel in uw kantoor, inboedel van anderen en dieren. Dit leest u in de verzekeringsvoorwaarden.

Waar ben ik gedekt?

Deze verzekering dekt de schade aan uw spullen in huis, bijgebouwen en garage in Nederland.

Wat zijn mijn verplichtingen?

Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan uw adviseur door. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via uw adviseur of aan Schadeservice Avéro Achmea via telefoonnummer 071 568 98 88, of stuur een e-mail naar agroschade@achmea.nl. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken. 

Extra informatie

U moet bijvoorbeeld doorgeven als het aantal personen met wie u samenwoont verandert. Zorg dat u het goede aantal personen doorgeeft. Klopt de gezinssamenstelling niet? Dan kan het zijn dat u minder krijgt uitgekeerd bij schade. U moet doorgeven als u verhuist of langer dan 1 jaar in het buitenland verblijft.

Wanneer en hoe betaal ik?

De premie kunt u maandelijks via een automatische incasso betalen. Ook kunt u de premie per kwartaal en per jaar betalen via een automatische incasso. U kunt ook via een nota per kwartaal of per jaar betalen. In een aantal situaties is het mogelijk dat u de premie via uw adviseur betaalt.  

Wanneer begint en eindigt de dekking?

De verzekering begint op de datum die op de polis staat. U sluit een verzekering af voor maximaal 1 jaar. Wij verlengen uw verzekering daarna automatisch met 1 jaar.

Extra informatie

Als u de premie niet op tijd betaalt kunnen wij de verzekering meteen stoppen. Ook als u een belangrijke verandering niet aan ons doorgeeft of als u fraude pleegt. Als we de verzekering stoppen op de verlengingsdatum of na de behandeling van een schade
houden we rekening met een opzegtermijn van 2 maanden. Alle redenen waarom wij de verzekering kunnen stoppen vindt u in de verzekeringsvoorwaarden.

Hoe zeg ik mijn contract op?

U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via uw adviseur.