Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt schade aan uw kas. Welke schade is verzekerd, is afhankelijk van de dekking die u kiest. U kunt kiezen voor de dekking Basis, Uitgebreid of Totaal. U kunt uw kasverzekering uitbreiden met een optionele dekking voor Milieu.
De kassen op het in het verzekeringsbewijs genoemde risicoadres. En de vaste inrichting. Als de schade te repareren is, vergoeden wij de herstelkosten. Anders vergoeden wij de herbouwwaarde. Ook de kosten van opruimen zijn verzekerd. Deze verzekering vergoedt schade aan uw kas. Het gaat bij de dekking Basis om schades door brand, overspanning door bliksem, storm, hagel en gewicht van sneeuw of ijs.
Wij spreken over 'storm' als er sprake is van wind met een snelheid van minimaal 14 meter per seconde.
Schade aan de kas die ontstaat door hagel is verzekerd.
Schade aan de kas die ontstaat door storm is verzekerd.
Schade aan de kas die ontstaat door brand is verzekerd. Bijvoorbeeld na een blikseminslag.
Wij verzekeren uw gebouw tot maximaal het bedrag dat nodig is om het gebouw opnieuw te bouwen (herbouwwaarde).
In bijzondere gevallen vergoeden wij de verkoopwaarde. Bijvoorbeeld als de kas al te koop stond.
Kiest u voor de dekking Uitgebreid dan is ook schade verzekerd door gewicht van water of smeltwater, neerslag, inbraak, diefstal, vandalisme, water en zaken die op uw kas vallen.
Kiest u voor de dekking Totaal dan is ook schade verzekerd door gewicht van water of smeltwater, neerslag, inbraak, diefstal, vandalisme, water, zaken die op uw kas vallen en andere plotselinge gebeurtenissen.
De omschrijving van de andere plotselinge gebeurtenissen vindt u in de verzekeringsvoorwaarden.
Wij keren niet uit bij een aardbeving, overstroming van primaire waterkeringen, slijtage of constructiefouten. Ook schade door opzet en illegale activiteiten is niet verzekerd.
Wilt u precies weten wat er niet verzekerd is? Kijk dan in uw verzekeringsvoorwaarden.
Schade die ontstaat door grondwater is niet verzekerd.
Schade aan zaken die niet bij de kas horen is niet verzekerd. Een omschrijving van wat wij met kas bedoelen vindt u in de verzekeringsvoorwaarden.
Waterschade bij neerslag doordat ramen of deuren openstaan is niet verzekerd.
Wel verzekerd is waterschade bij neerslag als de brandweer eist dat de (lucht)ramen opengaan bij een brandalarm.
Wij hanteren een standaard eigen risico per gebeurtenis.
U kunt ook kiezen voor een ander eigen risico. Bij een lager eigen risico betaalt u meer premie. Bij een hoger eigen risico betaalt u minder premie.
Overstroming is niet altijd verzekerd. Wij vergoeden geen schade door water doordat een dijk die beschermt tegen overstromingen uit zee, een groot binnenwater of een grote rivier is bezweken, overgelopen of gefaald.
Het gaat om overstromingen als gevolg van een dijkbreuk bij een primaire waterkering. Deze bieden bescherming tegen overstromingen vanuit onder andere de Noordzee, de Waddenzee, de grote rivieren Rijn, Maas en Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer , het Volkerak-Zoommeer, het Grevelingenmeer, het getijdedeel van de Hollandsche IJssel en de Veluwerandmeren.
Als u niet voldoet aan de gemaakte afspraken over preventie, dan keren wij niet altijd uit of keren wij niet altijd het volledige schadebedrag uit.
Als uw kas niet meer gebruikt wordt, meldt u dit direct. De veranderde situatie kan mogelijk gevolgen hebben voor uw dekking.
Welke veranderingen u aan ons moet melden vindt u in de verzekeringsvoorwaarden.
De verzekering geldt voor de risicoadressen die op het verzekeringsbewijs staan.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan uw adviseur door. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via uw adviseur of aan Schadeservice Avéro Achmea via telefoonnummer 071 568 98 88, of stuur een e-mail naar agroschade@achmea.nl. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken.
De premie kunt u maandelijks via een automatische incasso betalen. Ook kunt u de premie per kwartaal en per jaar betalen via een automatische incasso. U kunt ook via een nota per kwartaal of per jaar betalen. In een aantal situaties is het mogelijk dat u de premie via uw adviseur betaalt.
U bent verzekerd vanaf de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen wij de verzekering stoppen.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dat kunt u telefonisch doorgeven via uw adviseur.