Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
Deze verzekering vergoedt de kosten van het saneren van grond, grondwater of oppervlaktewater na een verontreiniging.
U bent verzekerd voor de kosten van het schoonmaken van een verontreiniging bij u en bij anderen. Als deze is ontstaan door het vrijkomen van gevaarlijke stoffen op de verzekerde locatie door een verzekerde gebeurtenis.
Schade die ontstaat aan zaken door het schoonmaken van de verontreiniging is verzekerd. Denk aan beschadiging van leidingen, pijpen of beplanting.
De kosten om de schade te onderzoeken door experts, zijn verzekerd.
U bent verzekerd voor de kosten van het schoonmaken en opruimen van een verontreiniging op het risicoadres door het vrijkomen van gevaarlijke stoffen, inclusief asbest, komend vanaf een andere locatie.
In de polisvoorwaarden staat waarvoor u verzekerd bent of niet. Hier(onder) vindt u enkele uitsluitingen. Bijvoorbeeld: een verontreiniging die bij het sluiten van de verzekering al bestaat.
Schade die ontstaat als u de milieuregels van de overheid niet volgt, is niet verzekerd.
De kosten van het schoonmaken van een asbestverontreiniging, door een gebeurtenis op het risicoadres, zijn niet verzekerd. En alles wat daarmee te maken heeft.
Schade door illegale activiteiten op het risicoadres en alles wat ermee te maken heeft.
Per schade geldt een eigen risico. Het eigen risico staat op het verzekeringsbewijs.
Als u de milieuregels van de overheid niet volgt.
Per verontreiniging betalen wij maximaal het bedrag dat op het verzekeringsbewijs staat.
Bij een milieuschade of een verontreiniging door asbest door een gebeurtenis buiten het risicoadres, betalen wij maximaal € 100.000 per verontreiniging.
De verzekering geldt voor de locatie binnen Nederland die op de polis staat vermeld.
Ook de gronden die verzekerde gebruikt voor de uitoefening van het bedrijf in Nederland. Of buiten Nederland tot maximaal 20 kilometer van de Nederlandse grens.
Als u de verzekering aanvraagt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan uw adviseur door. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. Dit kan via uw adviseur of aan Schadeservice Avéro Achmea via telefoonnummer 071 568 98 88. Of stuur een e-mail naar agroschade@achmea.nl. U moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken.
De premie kunt u via een automatische incasso betalen. Ook kunt u via een nota per kwartaal of per jaar betalen. In een aantal situaties is het mogelijk dat u de premie via uw adviseur betaalt.
De verzekering begint op de datum die op het verzekeringsbewijs staat. Als u of wij de verzekering niet opzeggen, dan verlengen we deze telkens voor één jaar.
Als u de premie niet op tijd betaalt kunnen wij de verzekering meteen stoppen. Ook als u een belangrijke verandering niet aan ons doorgeeft of als u fraude pleegt. Alle redenen waarom wij de verzekering kunnen stoppen vindt u in de verzekeringsvoorwaarden.
U kunt de verzekering dagelijks opzeggen. Dit kan bijvoorbeeld via uw adviseur.