Dit informatiedocument geeft alleen een samenvatting van de verzekering. In de polisvoorwaarden staat uitgebreid waarvoor iemand wel en niet is verzekerd.
De verzekering vergoedt reconstructiekosten die direct voortkomen uit stilstand van uw bedrijf of die worden veroorzaakt door een stoornis.
Verzekerd zijn reconstructiekosten die direct voortkomen uit stilstand van uw bedrijf of reconstructiekosten die worden veroorzaakt door een stoornis. De kosten moeten direct en alleen zijn veroorzaakt door materiele schade aan het gebouw of de inventaris na bijvoorbeeld brand, blikseminslag, storm en inbraak.
Het gaat om de noodzakelijke kosten voor de reconstructie van de administratieve organisatie. Bijvoorbeeld huur en inrichting van gebouwen of ruimten die u tijdelijk moet gebruiken, huur van kantoormachines en kantoorapparatuur, lonen voor personeel dat u tijdelijk inhuurt of extra loon voor eigen personeel dat de reconstructie uitvoert. In de polisvoorwaarden leest u precies wat verzekerd is.
U bepaalt zelf het verzekerde bedrag. Wij vergoeden de schade tot maximaal dit verzekerde bedrag en voor maximaal de uitkeringsduur die met u is afgesproken. U vindt dit op de polis.
In een aantal situaties is schade niet verzekerd. Bijvoorbeeld schade door overstroming en aardbeving, door ongedierte en geleidelijk werkende invloeden, opzet en illegale activiteiten op het verzekerde adres. In uw polisvoorwaarden leest u wat er wel en wat er niet verzekerd is.
Boetes, kosten door contractbreuk en afschrijvingen op dubieuze debiteuren zijn niet verzekerd.
Niet verzekerd is schade door sneeuwdruk en ophoping van water, als deze schade ontstaat door de onderhoudstoestand of constructie van het gebouw. Of als de schade hierdoor erger wordt.
Een aantal schades die worden veroorzaakt door water zijn niet verzekerd. Bijvoorbeeld schade door vochtdoorlating van muren, binnendringen van grondwater, neerslag door openstaande ramen, deuren of andere niet afgesloten openingen, permanent gebruik van vulslangen en terugstromen van rioolwater anders dan via buizen en sanitair.
U moet een back-up van uw gegevensbestanden hebben, die maximaal een week oud is. Zonder deze back-up bent u niet verzekerd.
Er geldt geen eigen risico, behalve als wij iets anders met u afspreken. Dit vindt u dan op de uw polisblad.
Als u de verzekering afsluit, maken wij afspraken met u over preventie. Houdt u zich niet aan deze afspraken? Dan keren wij mogelijk niet of niet volledig uit.
De verzekering geldt voor het adres dat op de polis staat.
Als u de verzekering aanvraagt of schade meldt, moet u onze vragen eerlijk beantwoorden. Geef veranderingen in uw situatie zo snel mogelijk aan ons door. Meld een schade altijd zo snel mogelijk. En u moet zoveel mogelijk doen om schade te voorkomen en beperken.
U kunt kiezen of u de premie per maand, kwartaal, halfjaar of eenmaal per jaar betaalt. Betalen kan via een automatische incasso. Of u maakt zelf het bedrag over.
U bent verzekerd vanaf de datum die op het polisblad staat. Betaalt u de premie niet op tijd? Dan kunnen we de verzekering stoppen.
Na het 1e jaar kunt u de verzekering dagelijks opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Dat kunt u schriftelijk aan ons doorgeven of uw adviseur.